Ahoj Honzo.
No s těmi zrcadly to není až tak pravda, protože do toho vstupuje uložení toho kolimátoru ve výtahu a to může být trochu mimo. Zkus otáčet tím kolimátorem ve výtahu a zkontrolovat. Když se to bude měnit , tak je jasné nestejné držení kolimátoru. Totéž může být i s tím korektorem. To že s korektorem je to jiné není nic neobvyklého. Pokud je skutečně vykloněný kolektor, tak to je necentrickým opracováním šroubení proti té zkosené ploše. Když tak to udělej tak to . Kroužek na korektoru, velice pečlivě scentrovat se závity a dosedací ploškou která si sedne na výtah (udělat na jedno upnutí). Otázka je jak jsou souosé závity na korektoru vůči jeho tělu? Ten kroužek je vlastně součástí korektoru, ale jeho vnější průměr bude větší, aby si to mohl přitáhnout tu převlečnou matkou. Ještě by se mělo udělat malé osazení pro vystředění, to stačí tak s přesností 0.3mm.
Další možnost, jako jsem o řešil já . Při dlouhém vysunutí výtahu ( HR korektor vysouvá f o 32mm). Nahradit to vysunutí výtahu tubuskem ( já jej mám 42mm) s velice přesnou dírou max do 0.05mm pro zasunutí korektoru. Pokud se i tato vůle vytěsní tak už není co řešit. Těch 0.05mm na 42mm u mne dělá 0.07° to bylo posunutí laseru na zrcadle o něco málo přes 1mm. Po sestavení a kontrole na hvězdách to bylo stejně jinak
![Smutný :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
. Tak jsem musel seřizovat jako celek na mírně rozostřených hvězdách. Déle jsem musel zařadit i tilt. I při vykloněném korektoru a úměrném náklonu kamery se dá přiměřeně najít docela slušné zobrazení ( pole ASI294 23mm). Nevýhoda je, že při změně kompozice o 90° už to tak dobré nemusí být. Také se to moc nedá použít pro větší formáty, neboť odchylky rostou s 2 mocninou poměru velikosti pole.
SW 250/1000+EQ6 Pro, Achr 100/660, Achr 80/400 , ASI 294MC PRO i ASI 294MM PRO , ASI 2600MM Pro