Jen tak pro zajimavost uvedu, ze EQ6 ma v klidu(zapnuto), pripadne pri sidericke rychlosti kolem 1,2A, pri najizdeni kolem 1,3A. Pri snizujicim se napeti akumulatoru kolem 10,5V zere jiz 2A (je to dano vnitrnim menicem napeti), pri 10V zacne montaz obcas vynechavat kroky - snimek pri foceni je viditelne rozmazany.
Takze je patrne, ze EQ6 je proti CG5 ve spotrebe energie o kategorii jinde. Nicmene pouzivam oloveny hermeticky akumulator 12V/12Ah, ktery nabity vydrzi cca tech 8 hodin provozu - na zimu pocitam s dokoupenim druheho.
Na CG5 by ti bohate postacil oloveny hermeticky akku z GM, 12V/5Ah, ktery stoji cca 350,- s dph
nebo jeste jeden tip i pro ostatni:
v soucasne dobe je k dostani jiz pomerne levne APC-UPS 350VA s cenou do 2.000 s dph - napr. zde http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=50178, ktera ma 12V akumulator jiz v sobe 10-12Ah. Tuto UPS lze pouzit i jako menic z 12V na 220V v terenu. Akumulator jde vyjmout spodnimy dvirky, konektor je velky fast-on (jako v aute). Na tento konektor muzeme pripojit externich 12V prakticky odkudkoli. Jedinnym problemem je, ze pri vyssim zatizeni a pouzitim silnejsiho akumulatoru (treba napajeni z auta) se zacne vnitrni pasivni chladic prehrivat - je nutne dobastlit ventilator. Vyrobce totiz pocita s tim, ze pri jmenovitem zatizeni UPS vydrzi cca 5-7 minut, takze se ani neohreje. Nicmene pri spotrebe par wattu to asi neni treba. Pri nekterych merenich jsem zjistil, ze UPS bere naprazdno pri zapnutem menici cca 1,5A +/-, po pripojeni 40W/220V zarovky stoupla spotreba na cca 4,5A. Ucinnost se mi zda pomerne dobra. Pri zapojovani UPS do palubni site auta skrze zapalovac je nutne mit na pameti, ze konektor je konstruovan na vykon kolem 100W (~8A), takze bych nedoporucoval tahat ze zapalovace skrze UPS vice, nez 80W. Take doporucuji kvalitni silne kabely (napr. nejake k reprobednam s velkym prurezem) a co nejkratsi, aby to "nehorelo" na vedeni.
------
doplneno:
koukal jsem na katalog alzasoftu a nasel jsem jeste zajimavejsi produkt http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=52468
- menic z 12V na 220V primo do auta s trvalym vykonem 375W, nicmene bych toto zatizeni z palubni site automobilu nedoporucil, zejmena pro vozy Skoda120 , byl jsem jednou svedkem jak horela elektrika po zapojeni "rychlovarne konvice" o vykony 125W, ktera 3deci vody na caj ohriva asi 15 minut, nicmeme za 2 minuty se zacalo kourit z podpalubovky.
HonzaS
CG5 Advanced GT
CG5 Advanced GT
ED80, Dobson 16" a další bordel
- Psion
- Příspěvky: 11588
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 61
- Kontaktovat uživatele:
CG5 Advanced GT
To je dobrý nápad. Vidíš já v IT dělám a UPS prodáváme skoro denně a nenapadlo mě to. Existují i alternativy např. SWEEX
CG5 Advanced GT
Co se měničů týká, přidám také jeden odkaz:
http://www.sukorady.cz/menice.htm
Pokud se jedná jen o připojení notebooku, snad by mohl stačit i ten nejmenší, i když vždy je lépe mít to raději trochu naddimenzované.
http://www.sukorady.cz/menice.htm
Pokud se jedná jen o připojení notebooku, snad by mohl stačit i ten nejmenší, i když vždy je lépe mít to raději trochu naddimenzované.
e-mail: vokope(at)cmail.cz
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
CG5 Advanced GT
HonzaS napsal: Jen tak pro zajimavost uvedu, ze EQ6 ma v klidu(zapnuto), pripadne pri sidericke rychlosti kolem 1,2A, pri najizdeni kolem 1,3A. Pri snizujicim se napeti akumulatoru kolem 10,5V zere jiz 2A (je to dano vnitrnim menicem napeti), pri 10V zacne montaz obcas vynechavat kroky - snimek pri foceni je viditelne rozmazany.
Takze je patrne, ze EQ6 je proti CG5 ve spotrebe energie o kategorii jinde.
Ano, ten rozdil oproti CG5 GT je dán tím, že EQ6 používá krokové motory, zatímco CG5 DC motory. U tech s otáčkami spotřeba roste, zatímco u KM je stále stejná a u nejvyšších otáček pak dokonce klesá.
Takze je patrne, ze EQ6 je proti CG5 ve spotrebe energie o kategorii jinde.
Ano, ten rozdil oproti CG5 GT je dán tím, že EQ6 používá krokové motory, zatímco CG5 DC motory. U tech s otáčkami spotřeba roste, zatímco u KM je stále stejná a u nejvyšších otáček pak dokonce klesá.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Celestron Advanced GT přes PC
Já vím,že je to už historie, ale pro mě je to žhavá současnost. Existuje způsob,jak řídit tuto montáž pře PC bez ručky? Má někdo zapojení Hand control konektoru? Tuším,že je to seriák na TTL úrovních,ale v jakém to jede protokolu? Je tam TRS,CTS , nebo to jede jen přes Tx,Rx ? Převodník z RS232 na TTL jsem si udělal,ale nějak nevím jak dál. Prohledal jsem všechna možná fóra,ale nic moc. Chodilo by to s nějakým standardním SW, nebo přes driver?
Dík za každou informaci.
Dík za každou informaci.
Re: Celestron Advanced GT přes PC
Řeším zrovna taky připojení mojí CG5 na ASIAIR. Pořád je to moje "cestovní" montáž a nic moc lepšího za ty peníze k mání není. Dle fór není cesta na EQmod. Musí se zjevně přes ručku a kabel (např. tento kabel). A pak serial DB9 do USB převodník.. Takto to funguje prý s ASIAIR viz. např Videotutoriál.
Vixen VC200L, Vixen R200SS, Takahashi FSQ86 a FS60, FMA180, CGE, EQ-HD-III, QHY268M, ASI294MM, ASI120MM