Fotky letadel
Fotky letadel
i když to přímo nesouvisí s astronomií, zkoušel jsem udělat pár fotek letadel-hledáčkem 9x50. tak jen pro ukázku, na co všechno se dá použít hvězdářské vybavení... více info na mých stránkách.
nedoporučuji obchodování s DUKem
- MaG
- Příspěvky: 11669
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
To letadlo muselo být ale i tak docela nízko ne? Já se snažil s triedrem 10x50 a Oly C760 a výsledek byl ten, že zvětšení bylo podobné, jako na maximální 10x zoom objektivu toho digitálu.
Proto nechápu to krásné zvětšení na tvé fotce.
Proto nechápu to krásné zvětšení na tvé fotce.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Fotky letadel
nevim, jestli nad plzní letadla neklesají ze své běžné letové hladiny, ale nemyslim...
mam na foťáku jen 3xzoom, takže tu práci odvedl hlavně hledáček. bez ořezu to ve foťáku vypadá takhle

nedoporučuji obchodování s DUKem
Fotky letadel
http://www.zdroje.info/hledacek.htm tady se nechá odvodit vizuální velikost letadla. viz. porovnání fotky s max. zoomem foťáku, oproti fotce s hledáčkem...
nedoporučuji obchodování s DUKem
Fotky letadel
MaG napsal: To letadlo muselo být ale i tak docela nízko ne? Já se snažil s triedrem 10x50 a Oly C760 a výsledek byl ten, že zvětšení bylo podobné, jako na maximální 10x zoom objektivu toho digitálu.
Proto nechápu to krásné zvětšení na tvé fotce.
Vzhledem k tomu, že jsou tam kondenzační pruhy za letadlem, tak asi moc nízko není. Rozhodně to není krátce po startu. Odhadoval bych tak 7000 až 9000 m.
Proto nechápu to krásné zvětšení na tvé fotce.
Vzhledem k tomu, že jsou tam kondenzační pruhy za letadlem, tak asi moc nízko není. Rozhodně to není krátce po startu. Odhadoval bych tak 7000 až 9000 m.

- MaG
- Příspěvky: 11669
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Vznik kondenzačního pruhu by měl záviset na teplotě rosného bodu. Z toho usuzuji, že jestliže bude vzduch ve 3000 m nasycen vodní parou a teplota zde dosáhne rosného bodu, začne vznikat "mrak".
Letadlo nejspíš dodá do atmosféry nečistotu a tak urychlí možnost kondenzace vody na nečistotách. To by tedy znamenalo, že vzniká kondenzační pruh na jasné obloze.
(mé úvahy...)
Takže když bude vzduch dostatečně nasycen i v nižší výšce, vznikne kondenzační pruh třeba i za letadlem ve 3 - 5 tis. metrech ne?
Nemyslím, že by nám tedy údaj 7 - 9 000 měl vyhovovat jako jediný správný. Asi bychom museli znát profil atmosféry z toho dne, jaký dělají třeba zde.
Letadlo nejspíš dodá do atmosféry nečistotu a tak urychlí možnost kondenzace vody na nečistotách. To by tedy znamenalo, že vzniká kondenzační pruh na jasné obloze.
(mé úvahy...)
Takže když bude vzduch dostatečně nasycen i v nižší výšce, vznikne kondenzační pruh třeba i za letadlem ve 3 - 5 tis. metrech ne?
Nemyslím, že by nám tedy údaj 7 - 9 000 měl vyhovovat jako jediný správný. Asi bychom museli znát profil atmosféry z toho dne, jaký dělají třeba zde.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Fotky letadel
Asi by nám pomohla fotka Měsíce, stejně zpracovaná. Typ letadla a rozměry už nebudou problém.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- MaG
- Příspěvky: 11669
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Fotky letadel
Pokud je to přes hledáček 10x50, možná má zorné pole právě 5°. Pokud ano, tak podle druhého záběru to vypadá, že letadlo zabírá nějakých 0,3°.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Fotky letadel
MaG napsal: Pokud je to přes hledáček 10x50, možná má zorné pole právě 5°. Pokud ano, tak podle druhého záběru to vypadá, že letadlo zabírá nějakých 0,3°.No ,právě že ty dva záběry nejsou totéž ,takže to vůbec nejde porovnat. Když to spočítám, vyjde mi nesmyslná výška. Bral bych rozměr od 0,8° výše.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Fotky letadel
foceno je přes hledáček 9x50. tyhle dvě fotky jsou tytéž, jen letadlo je oříznuto a správně natočeno. viz. moje stránky...
představu o vizuální velikosti letadla je možno si udělat z následujících dvou snímků. ten druhý je 3x zoomem (23,7mm), první přes hledáček....
představu o vizuální velikosti letadla je možno si udělat z následujících dvou snímků. ten druhý je 3x zoomem (23,7mm), první přes hledáček....
nedoporučuji obchodování s DUKem
Fotky letadel
MaG napsal: Vznik kondenzačního pruhu by měl záviset na teplotě rosného bodu. Z toho usuzuji, že jestliže bude vzduch ve 3000 m nasycen vodní parou a teplota zde dosáhne rosného bodu, začne vznikat "mrak".
Letadlo nejspíš dodá do atmosféry nečistotu a tak urychlí možnost kondenzace vody na nečistotách. To by tedy znamenalo, že vzniká kondenzační pruh na jasné obloze.
(mé úvahy...)
Takže když bude vzduch dostatečně nasycen i v nižší výšce, vznikne kondenzační pruh třeba i za letadlem ve 3 - 5 tis. metrech ne?
Nemyslím, že by nám tedy údaj 7 - 9 000 měl vyhovovat jako jediný správný. Asi bychom museli znát profil atmosféry z toho dne, jaký dělají třeba zde.
Já jsem vycházel jen z praxe. Vojenská letadla (malá), která občas létají v nižších hladinách prakticky kondenzační pruhy nedělají. Samozřejmě bych za tu výšku ruku (ani prstík) do ohně nedal ::)
Letadlo nejspíš dodá do atmosféry nečistotu a tak urychlí možnost kondenzace vody na nečistotách. To by tedy znamenalo, že vzniká kondenzační pruh na jasné obloze.
(mé úvahy...)
Takže když bude vzduch dostatečně nasycen i v nižší výšce, vznikne kondenzační pruh třeba i za letadlem ve 3 - 5 tis. metrech ne?
Nemyslím, že by nám tedy údaj 7 - 9 000 měl vyhovovat jako jediný správný. Asi bychom museli znát profil atmosféry z toho dne, jaký dělají třeba zde.
Já jsem vycházel jen z praxe. Vojenská letadla (malá), která občas létají v nižších hladinách prakticky kondenzační pruhy nedělají. Samozřejmě bych za tu výšku ruku (ani prstík) do ohně nedal ::)
Fotky letadel
Takže ,z toho snímku je to jasnější. Letadlo je Airbus , nejspíš řady A320, takže mi vychází výška minimálně 8.000 m (vycházím z předpokladu, že úhlopříčka snímku odpovídá průměru zorného pole hledáčku, žer tam je okulár s polem 45° a že letadlo je v základní verzi.Jinak bude výška vyšší)
Na původním detailním snímku je zřejmě B 747, a ten by musel být 2,2x výše, což je nesmysl
Na původním detailním snímku je zřejmě B 747, a ten by musel být 2,2x výše, což je nesmysl
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Fotky letadel
v letadlech se zrovna nevyznam... fotil jsem čistě pro zábavu, takže jsem se ani nezajímal, jak vzdálený objekt fotim... každopádně, po uvěřejnění fotek zde, ať už to na to mělo vliv nebo ne, jsem po 3týdnech zmíněný hledáček během tří dnů prodal:)
nedoporučuji obchodování s DUKem
Fotky letadel
Ke vniku kondenzačních pásů:
Ono je to opravdu jen otázka teploty rosného bodu v dané oblasti (ani ne výšce - kolikrát je vidět, že v dané letové hladině letadlo vlétne do oblasti s jinými fyzikálními charakteristikami a kondenzační pásy zmizí).
Ad MaG ke vzniku kondenzačního pásu:
Letadlo ani nemusí dodávat žádné nečistoty do ovzduší, ono tam dodá přímo tu vodu (výsledkem spalování uhlovodíků (= leteckého petroleje) je přece voda a CO2). Je to jako když vydechuješ v mrazu.
Ono je to opravdu jen otázka teploty rosného bodu v dané oblasti (ani ne výšce - kolikrát je vidět, že v dané letové hladině letadlo vlétne do oblasti s jinými fyzikálními charakteristikami a kondenzační pásy zmizí).
Ad MaG ke vzniku kondenzačního pásu:
Letadlo ani nemusí dodávat žádné nečistoty do ovzduší, ono tam dodá přímo tu vodu (výsledkem spalování uhlovodíků (= leteckého petroleje) je přece voda a CO2). Je to jako když vydechuješ v mrazu.
e-mail: vokope(at)cmail.cz