napájení 6V + 12V + 18V
napájení 6V + 12V + 18V
Ahoj,
zijistil jsem, že mám montáž na 6V, kendrik na 12V a notebook na 18V...chtěl bych k jednomu olověnému aku 6V 12Ah dokoupit další 2 stejné a všechny 3 je zapojit do série. Montáž připojit na kontakty aku č1, kendrik připojit na aku č. 2+3 a notebook na aku č. 1+2+3.
Poraďte prosím začátečníkovi jestli jste už někdo neřešil, nějak jednodušeji, případně jestli vás napadají nějaká úskalí tohoto řešení.
Díky za každou radu,
Zafod
zijistil jsem, že mám montáž na 6V, kendrik na 12V a notebook na 18V...chtěl bych k jednomu olověnému aku 6V 12Ah dokoupit další 2 stejné a všechny 3 je zapojit do série. Montáž připojit na kontakty aku č1, kendrik připojit na aku č. 2+3 a notebook na aku č. 1+2+3.
Poraďte prosím začátečníkovi jestli jste už někdo neřešil, nějak jednodušeji, případně jestli vás napadají nějaká úskalí tohoto řešení.
Díky za každou radu,
Zafod
- MMys
- Příspěvky: 17987
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
napájení 6V + 12V + 18V
Tohle v žádném případě nedělej ! Protože odběr na každém aku bude jiný, a pokdu jeden z nich vybiješ dřív než ty další (což je logické), tak proud tekoucí už přes ten vybitý způsobí jejich přepólování a pravděpodobně zničení.
Pořídil bych dostatečně dimenozvaný 12V aku, těch 6V bych z nich udělal nějakým stabilizátorem (ta montáž asi moc nebere) nebo použil stávající 6V.
Z 12V bych napájel Kendrick a měnič pro notebook z 12V na 18V (to se prodává hotové).
Pořídil bych dostatečně dimenozvaný 12V aku, těch 6V bych z nich udělal nějakým stabilizátorem (ta montáž asi moc nebere) nebo použil stávající 6V.
Z 12V bych napájel Kendrick a měnič pro notebook z 12V na 18V (to se prodává hotové).
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
napájení 6V + 12V + 18V
...to zní rozumě díky...
napájení 6V + 12V + 18V
SZ Honza Ebr
refr. 70/325,SC 6,triedr Zeiss 7x50,SW Flexi-tube 300,Lumicon UHC,barlow Ultima,
okuláry: ATC 4,Speer waler 7,6mm,Nagler 11,Ultrascopic 15,TV Panoptic 24,TV plossl 25,ATC 32, Hyperion 31, Explore 4,7 a 6,7
ve výstavbě ultralight 178/890 ATC optika
okuláry: ATC 4,Speer waler 7,6mm,Nagler 11,Ultrascopic 15,TV Panoptic 24,TV plossl 25,ATC 32, Hyperion 31, Explore 4,7 a 6,7
ve výstavbě ultralight 178/890 ATC optika
napájení 6V + 12V + 18V
...44Ah bude stačit pro notebook i v mraze na celou noc?
- MMys
- Příspěvky: 17987
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
napájení 6V + 12V + 18V
Tím si nejsem tak docela jistý. Pokud bude mrznout, a akumulátor promrzne, jeho kapacita znatelně klesne, i napětí klesne. Záleží také, jak tolerantní bude měnič a hlavně musíš začít s notebookem s už nabitým aku, aby se zbytečně nenabíjel.
Pokud budeš mít trakční akumulátor tak 50-55Ah, a bude uložený v autě, kde tak nemrzne, a nějaký úspornější notebook, tak ano. 44Ah s odřenýma ušima (předpokládám že bude krmitr ještě vyhřívýtka a montáž).
Oproti tomu startovací aku a umístěný venku na mrazu spíš ne.
Pokud budeš mít trakční akumulátor tak 50-55Ah, a bude uložený v autě, kde tak nemrzne, a nějaký úspornější notebook, tak ano. 44Ah s odřenýma ušima (předpokládám že bude krmitr ještě vyhřívýtka a montáž).
Oproti tomu startovací aku a umístěný venku na mrazu spíš ne.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
napájení 6V + 12V + 18V
Zakladem je si spocitat kolik Amper budes potrebovat na provoz vsech zarizeni (montaz, laptop, kamery, vyhrivani, chlazeni, ...). Ja jsem rovnou nadstrelil, kdyz jsem pred 3mi a neco lety zacinal, koupi 95Ah autobaterie (dnes bych ji bud koupil zase, nebo zvazil ty z UPSky, ty co jsou staveny na vysoky odber, ted si nevzpomenu typ). No a jelikoz zarizeni pribyva (montaze jsou i dve, kamery i ctyri, laptopy taky dva...) a jedna montaz bere 2A druha 3A jedna kamera 4A dalsi 1A ... vyhrivani, chlazeni, laptopy (s nabitou baterii z domova), tak to najednou nestaci na vic jak 3-4 hodiny plneho provozu. V zime tak na 2 hodiny.
Takze reseni je:
- vyrovnavaci autobaterie (astro-autobaterie) nejvyssi mozne kapacity (stejne vsechny vazi kolem 23kg)
- startovaci kabely s diodama na plusu zamezujici poklesu napeti na astro-autobaterii v dobe startovani auta (v zime se clovek stejne musi casto zahrat nastartovanim a topenim - nekdy musim startovat i s plynem, aby mi motor naskocil)
- z astro-autobaterie vede tlusty kabel (5 metru) k rozvadeci s 12V sockety autozasuvky, kam pripojuji ruzne dalsi zarizeni
- z astro-autobaterie vede dalsi tlusty kabel k jinemu rozvadeci a pripadne k prodluzce (v zime to chce ale fakt tlusty kabley, jinak mi HEQ-5 blikala celou noc i pri nastartovanym aute - prechodovy odpor nekde na ceste ci poruseny spoj - jak se to leta pouziva bez udrzby).
toz tak
Takze reseni je:
- vyrovnavaci autobaterie (astro-autobaterie) nejvyssi mozne kapacity (stejne vsechny vazi kolem 23kg)
- startovaci kabely s diodama na plusu zamezujici poklesu napeti na astro-autobaterii v dobe startovani auta (v zime se clovek stejne musi casto zahrat nastartovanim a topenim - nekdy musim startovat i s plynem, aby mi motor naskocil)
- z astro-autobaterie vede tlusty kabel (5 metru) k rozvadeci s 12V sockety autozasuvky, kam pripojuji ruzne dalsi zarizeni
- z astro-autobaterie vede dalsi tlusty kabel k jinemu rozvadeci a pripadne k prodluzce (v zime to chce ale fakt tlusty kabley, jinak mi HEQ-5 blikala celou noc i pri nastartovanym aute - prechodovy odpor nekde na ceste ci poruseny spoj - jak se to leta pouziva bez udrzby).
toz tak

-
- Příspěvky: 1770
- Registrován: 28. 10. 2007, 15:49
napájení 6V + 12V + 18V
jj, jak pise dramatik konihlav, imho, co to mas za autak, ze startujes s plynem, Trabose? ;D, jeste k tem kabelum, vubec nejlepsi kabely sezenes v modelarskejch potrebach, pouzivaji je modelari pro elektrolety a delaji se v ruznych prurezech, jsou sice kurevsky drahe, ale maji jednu vyhodu-izolace je silikonova a nevadi jim mraz, jsou neustale krasne ohebne, nabijeci mezikus s oddelovaci diodou na dobijeni sekundarniho akku se mimochodem prodava i hotovy, akorat se musi pocitat s tim, ze ma v propustnem smeru maly ubytek napeti
napájení 6V + 12V + 18V
...díky pánové za zkušené rady...právě, že příkon některých mých "hraček" neznám ale od oka to bude:
N 406/1800 sekundár topení ..............................0,75A
N 406/1800 okulár topení ..................................1,40A
N 406/1800 hledáček topení ...............................0,25A
Objektiv Canon topení........................................1,40A
Notebook + USB repro........................................4,00A
EQ5 ?...............................................................0,25A
QHY5 ?.............................................................0,25A
Refra pointace 102/500 topení.............................1,40A
...no jestli jsem nikde zbytečně moc nepřestřelil, tak mi to vychází obludných 9,7A, ale to bude spíš max příkon když se to bude hodně rosit...takže na 6 hodin provozu v mraze skutečně radši někde k 90Ah a kdyby jednou přibyla i chlazená CCD kamera, tak asi radši ještě rezervu...spočítat si to je opravdu dobrý nápad nikdy bych nevěřil že si to může vzít 10A...
N 406/1800 sekundár topení ..............................0,75A
N 406/1800 okulár topení ..................................1,40A
N 406/1800 hledáček topení ...............................0,25A
Objektiv Canon topení........................................1,40A
Notebook + USB repro........................................4,00A
EQ5 ?...............................................................0,25A
QHY5 ?.............................................................0,25A
Refra pointace 102/500 topení.............................1,40A
...no jestli jsem nikde zbytečně moc nepřestřelil, tak mi to vychází obludných 9,7A, ale to bude spíš max příkon když se to bude hodně rosit...takže na 6 hodin provozu v mraze skutečně radši někde k 90Ah a kdyby jednou přibyla i chlazená CCD kamera, tak asi radši ještě rezervu...spočítat si to je opravdu dobrý nápad nikdy bych nevěřil že si to může vzít 10A...
- MMys
- Příspěvky: 17987
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 51
- Kontaktovat uživatele:
napájení 6V + 12V + 18V
No pokud v téhle sestavě, tak určitě nepřestřelil. Pokud to auto uveze, tak bych to neřešil. A doporučuju udělat to co jsem poradil Konihlavovi, jak zde píše, tedy ty nabíjecí kabely s diodou. Diodu doporučuji Schottkyho, s malým úbytkem napětí, dimenzovanou na pořádný proud (Konihlav má tuším 40A).
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
napájení 6V + 12V + 18V
...takže třeba něco takovýho http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/a ... -12v-110ah cena kapacita super hmotnost se taky dá, ale jestli jsem správně pochopil tu radu s těma kabelama, tak vy tu baterku máte normálně připojenou v autě? v tom případě by se mi tam tohle nevešlo...
napájení 6V + 12V + 18V
no tak tu zrovna asi ne, sic kapacita je více méně dostatečná, ale pro naše použití je určená trakční baterie, která je stavěná na postupné vybíjení.. http://www.battery.cz/trakcni-baterie-v ... fd90-v5653
napájení 6V + 12V + 18V
no moznosti jsou dve - bud nejakou tu trakcni baterii (ted nemuzu nikde najit odkaz) nebo klidne i tuhle normalni automobilovou (ktera neni stavena na trvale vybijeni - coz ja resim jednak tim, ze hned jak prijedu domu, dam ji nabijet (spickovou nabijeckou, kde se nemusim o nic starat) a pak tim, ze v prubehu noci startuji auto).
Tuto astro-vyrovnavaci-autobaterii ja mam venku v polystyrenovem boxu, viz http://blog.astrofotky.cz/pavelpech/fil ... ession.jpg
karneades - plyn davam po nastartovani, aby mi to hned nechciplo, protoze otacky jsou na volnobeh nizke a odber znacny a tak to musim lehounce polechtat a pak pomalu nohu sundat. Tak to funguje u Nissana, u Hondy zatim moc zkusenosti nemam.
ja (a jeden muj kolega z Plzne take) mam tuhle autobaterii uz 4. rokem a zatim vse OK:
http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/a ... e-12v-95ah
edit: ten odkaz od Hajse vypada velmi dobre
Tuto astro-vyrovnavaci-autobaterii ja mam venku v polystyrenovem boxu, viz http://blog.astrofotky.cz/pavelpech/fil ... ession.jpg
karneades - plyn davam po nastartovani, aby mi to hned nechciplo, protoze otacky jsou na volnobeh nizke a odber znacny a tak to musim lehounce polechtat a pak pomalu nohu sundat. Tak to funguje u Nissana, u Hondy zatim moc zkusenosti nemam.
ja (a jeden muj kolega z Plzne take) mam tuhle autobaterii uz 4. rokem a zatim vse OK:
http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/a ... e-12v-95ah
edit: ten odkaz od Hajse vypada velmi dobre

napájení 6V + 12V + 18V
tu baterii a obchod na ktery odkazuje hajs mohu jen doporucit, nedavno jsem tam kupoval stejnou baterii v setu i s nabijeckou, jen o neco mensi kapacitu ... obcas je potreba tu baterii odnest do pateho patra bez vytahu a to se pocita kazde kilo. navic nejsem megaloman jako konihlav, takze ta moje sestava ma velmi rozumnou spotrebu 

Ondřej Kozáčik
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
napájení 6V + 12V + 18V
...ok, díky za cenné rady i za foto...které mi ušetřili pěkných pár vyhozených korun...když si vezmu že ještě před 24 hodinami jsem si maloval, že na kopci vydržím s 12Ah takže vítězem se stává http://www.battery-import.cz/varta-prof ... 2v--lfs105