Som veeeeľmi veeeľmi rád, že už konečne niekto založil takéto vlákno lebo to čo poslednej dobe na AF robil Freex už bolo trochu moc. Neviem či mu o niečo ide, alebo je to čistá zvedavosť, ale už to bolo kua otravné. Ďakujem.
Samozrejme stoji od 20tisic Kc a viac. (> 800€) a samozrejme na serioznejsie astro-foto to nie je ani zdaleka vsetko fotenie je trosku drahy spas. Na take to nase "fotenie" staci aj dobson
Dobson GSO DX 880 254/1250; eq plošina; ASI 120MM, Astronomik RGB filtre
Tak áno ale ja foťák zatial musím držáť v ruke a potom sa to hýbe a ešte aj teleskopom hýbať... A v registaxe sa to nedá poriadne poskladať ke%d každý obrazok je inde... Jeden vpravo hore druhý vľavo dole.... NO čo už...
Ďalšia otázka : Čo zapričiňuje rotáciu zeme okolo vlastnej osi a okolo SLNKA ?
A ešte jedna. V atlase vermíru som sa dočítal, že do Uránu narazili nejaké teleso a preto je taký nahnutý. Nie je náhodou Urán plinná planéta ? Není ako Zem že máme tvdú zem takže nechápem ako sa to mohlo stáť.
Zeměkoule se otáčí kolem osy a obíhá kolem Slunce díky setrvačnosti.
K tomu Uranu. Uran má mohutnou plynnou atmosféru, jako jiné velké planety, ale uvntř je díky velkému tlaku kapalný s pevným jádrem. Ke zmiňované srážce mohlo dojít už při formování planet, kdy ještě nstačil na sebe "nabalit" plyny. Ale i kdyby k ní došlo později, tak přímý střet s velkým tělesem, které by změnilo tak výrazně sklon jeho rotační osy, by určitě pohnul i se samotným jádrem...
DOBSON SW 200/1200, refraktor SW 100ED triplet (100/1000), setové okuláry 25 a 10 mm, Baader Hyperion 17mm a 10mm, Baader Ortho Genuine 7mm, TS HR planetary 5mm; triedr 10x50
Freexovi bych doporučil samostudium...
Ale ne, tohle vlákno jednou vydáme pod titulem "Freex na cestě ke hvězdám: tisíc a jedna elementární otázka z astronomie" a z toho budeme financovat chod AF na příštích 100 let!
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 200D a 250D, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, SW MAK 127 a 90, TAL MT-3S