Chladenie pre canon 350-D
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
Chladenie pre canon 350-D
Ahoj.
Pustil som sa do vyroby chladenia pre moju 350-tku. zhruba to bude vyzerat po dokonceni asi takto. Peltier neni zobrazeny, ale mam odskusany TEC1-12703, s tymto chladicom na snimku.
Kedze nerozumiem elektronike prosim o pomoc, clenov fora, ktory elektronike rozumeju a to:
1, Existuje nejaka teploizolačna folia alebo niečo podobne hrube do 2mm, ktoru by som mohol dat medzi tepelny most a plosny spoj?
2, Co by som mal dat na kontakty vystupujuce zo senzora aby som ich chranil proti vlhkosti a skratu?
3, Cim by som mal zaliat termistor na meranie teploty senzora? - termistor bude ulozeny vo vyreze tepelneho mostika vo vrchnej casti cmos-senzora, teraz lezi volne na chladici.
4, Nebolo by dobre plosne spoje chranit pre pripad nejakej neziaducej vlhkosti natrenim-nastriekanim napr.tymto: Urethan 71?
Vdaka za pripadne navrhy a vylepsenia
Peter
Pustil som sa do vyroby chladenia pre moju 350-tku. zhruba to bude vyzerat po dokonceni asi takto. Peltier neni zobrazeny, ale mam odskusany TEC1-12703, s tymto chladicom na snimku.
Kedze nerozumiem elektronike prosim o pomoc, clenov fora, ktory elektronike rozumeju a to:
1, Existuje nejaka teploizolačna folia alebo niečo podobne hrube do 2mm, ktoru by som mohol dat medzi tepelny most a plosny spoj?
2, Co by som mal dat na kontakty vystupujuce zo senzora aby som ich chranil proti vlhkosti a skratu?
3, Cim by som mal zaliat termistor na meranie teploty senzora? - termistor bude ulozeny vo vyreze tepelneho mostika vo vrchnej casti cmos-senzora, teraz lezi volne na chladici.
4, Nebolo by dobre plosne spoje chranit pre pripad nejakej neziaducej vlhkosti natrenim-nastriekanim napr.tymto: Urethan 71?
Vdaka za pripadne navrhy a vylepsenia
Peter
- MMys
- Příspěvky: 18160
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Chladenie pre canon 350-D
No, to bude těžké. On je celý ten návrh z toho pohledu s vlhkostí špatně. Myslím, že to tam bude kondenzovat vždy, bez ohledu na to, jestli to něčím zalakuješ a zaizoluješ. Tím lakem maximálně zajistíš, že ty nožičky senzoru nebudou oxidovat, ale pokud bude chlazení výkonnější, bude se ti takřka jistě mlžit senzor (kor ve vlhčích obdobích roku, kdy je teplota blízko rosného bodu či dokonce už pod ním). Ten by měl být uzavřený vzduchotěsně v nějaké prosklené komůrce.
Z tohoto pohledu je lepší chladit celý foťák, tam pak kondenzace na senzoru nehrozí, protože není nejchladnějším prvkem, ale zase to má bohužel celé mizernou účinnost.
Nejlepší by bylo řešení, jako používá výrobce chlazených DSLR. Prostuduj si tohle:
http://www.centralds.net/en/history1.htm
http://www.centralds.net/en/process1.htm
Pokud to necháš, jak to máš, je potřeba důkladně obalit ten měděný pásek. Zkusil bych to nějakým pěnovým materiálem (tenký mirelon a podobně). Ale i tak je možné, že na dotyky mirelonu a desky co je za senzorem a tím páskem bude kondenzovat voda. Zda to ovlivní funkci těžko sosudit. Vzniklá destilovaná voda je izolant. Nicméně tam mohou být nečistoty, které nějakou vodivost dají, ale hlavní citlivé obvody jsou pod plechovým stíněním, tak by to snad fungovat mohlo. Větší množství kondenzované vody by ale mohlo snížit životnost desky, některé spoje a nožičky součástek jsou fakt tenoučké, a mám obavy, aby nezoxidovaly.
Termistor bych zalil celkem klidně kapkou epoxidového lepidla.
Dej pak vědět, jak to dopadlo, a o kolik vychladne senzor.
Z tohoto pohledu je lepší chladit celý foťák, tam pak kondenzace na senzoru nehrozí, protože není nejchladnějším prvkem, ale zase to má bohužel celé mizernou účinnost.
Nejlepší by bylo řešení, jako používá výrobce chlazených DSLR. Prostuduj si tohle:
http://www.centralds.net/en/history1.htm
http://www.centralds.net/en/process1.htm
Pokud to necháš, jak to máš, je potřeba důkladně obalit ten měděný pásek. Zkusil bych to nějakým pěnovým materiálem (tenký mirelon a podobně). Ale i tak je možné, že na dotyky mirelonu a desky co je za senzorem a tím páskem bude kondenzovat voda. Zda to ovlivní funkci těžko sosudit. Vzniklá destilovaná voda je izolant. Nicméně tam mohou být nečistoty, které nějakou vodivost dají, ale hlavní citlivé obvody jsou pod plechovým stíněním, tak by to snad fungovat mohlo. Větší množství kondenzované vody by ale mohlo snížit životnost desky, některé spoje a nožičky součástek jsou fakt tenoučké, a mám obavy, aby nezoxidovaly.
Termistor bych zalil celkem klidně kapkou epoxidového lepidla.
Dej pak vědět, jak to dopadlo, a o kolik vychladne senzor.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Chladenie pre canon 350-D
Ahoj,nasiel som jeden odkaz i tam sa zaoberaju chladenim na podobny sposob.Mozmo pomoze 
http://www.google.sk/imgres?imgurl=http ... swb_pKj1Bg

http://www.google.sk/imgres?imgurl=http ... swb_pKj1Bg
Peter Jurista
https://astrophotography-jurista.com/
https://astrophotography-jurista.com/
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
Chladenie pre canon 350-D
Ahoj. Ja som nasiel 9 stranky s modifikaciou chladenia canonov. Bez nich by som upravu nerobil. Aj ked som strojar a z elektroniky a jej ochrany mam v hlave lečo, tak sa mi zda ze na niektorych upravach, ktore su na webe, najmä co sa tyka tepelnej izolacie ochrany proti vlhkosti su to hovadiny. Preto ma zaujima ako chranit elektroniku. Dnes som sa nahodne dozvedel ze sa da elektronika chranit aj neutralnym silikonom, ten vraj neobsahuje kyselinu mravciu, ktora je vodiva. Robia to chalani ktory hraju v kapele a cas od casu aj vonku. Ak viete o niecom inom dajte vediet.
- MMys
- Příspěvky: 18160
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Chladenie pre canon 350-D
Ano, silikon (neutrální) použitelný je. Ale raději bych to nalakoval nějakým epoxy, PES či PUR lakem, ty nožičky u senzoru.
Jestli zalakovat i celý plošný spoj, to nevím. Já osobně bych to nedělal v žádném případě, protože tam jsou ty FFC konektory, a do nich kdyby lak zatekl, je po nich. Už je nikdo nerozdělá, a nepovedou.
Podle mě je důležité, aby mezi tm Cu plechem a tepelnou izolací byla vzduchová mezera, a ani aby se nic nedotýkalo plošného spoje.
Jenomže toho místa tam je velmi málo.
Ty odkazy jsem ti neposílal proto, že bych pochyboval, že bys je nenašel, ale posílal jsem jeden zcela konkrétní, kde je chladič+senzor uzavřený ve vzduchotěsné ploché komoře, která značně omezí vznik rosy jak na senzoru tak na chladiči blízko desky spojů. A zvýší účinnost chlazení. Podle mě by neměl být problém to vyřezat a slepit z několika vrstev plastu či sklotextitu či něčeho podobného, jen to bude piplačka.
Jestli zalakovat i celý plošný spoj, to nevím. Já osobně bych to nedělal v žádném případě, protože tam jsou ty FFC konektory, a do nich kdyby lak zatekl, je po nich. Už je nikdo nerozdělá, a nepovedou.
Podle mě je důležité, aby mezi tm Cu plechem a tepelnou izolací byla vzduchová mezera, a ani aby se nic nedotýkalo plošného spoje.
Jenomže toho místa tam je velmi málo.
Ty odkazy jsem ti neposílal proto, že bych pochyboval, že bys je nenašel, ale posílal jsem jeden zcela konkrétní, kde je chladič+senzor uzavřený ve vzduchotěsné ploché komoře, která značně omezí vznik rosy jak na senzoru tak na chladiči blízko desky spojů. A zvýší účinnost chlazení. Podle mě by neměl být problém to vyřezat a slepit z několika vrstev plastu či sklotextitu či něčeho podobného, jen to bude piplačka.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
-
- Příspěvky: 1770
- Registrován: 28. 10. 2007, 15:49
Chladenie pre canon 350-D
Ahoj,zdravim ze spitalu,se zajmem sleduji toto vlakno a i kdyz mi neni jeste dvakrat dobre neco taky pridam-kdyz tak se potom mam alespon na co vymluvit:-),,,,,, k veci, jsem zrejme jediny z clenu tohoto fora ktery modifikoval chlazenim cipu starou dobrou tristovku, reseni, ktere uvadis je nerealne vzhledem k roseni, taky jsem to tak pojal a rychle od nej utekl, pokud chces zamezit roseni uvnitr fotoaparatu je jedina anejjednodussi moznost ten chladiciprst obalit tepelne co mozna nejmin vidivym materialem a na jeho vnejsi stranu umistit ohrivani,siceje to energeticky nesmysl,alespolehlive to funguje a nic se nerosi,mam ten pocit,ze i tak to resi profi vyrobce,roseni cipu ze strany prstu se nezbavis, javyvody sproste zalil epoxidem a i tak po hodine chlazeni na cca 5 scbylo vody po kokot, avic se ti jiz pri rozdilu teploty 10stupnu oproti okolni zacne rosit kryci sklo cipu, to jsem resil tak , zedodrzaku IR jsem umistil sorbent vlhkosti ktery jsem nejdrive rozdrtil na prach smichal se skrobem vytvaroval do patricneho tvaru a nechal v troube vyschnout, se vsim bylo srani jako s mladou paniavysledek mne nic moc nepresvedcil, nejlepsi mas vyndat senzor z kamery a umistit do externiho boxu, tam je jediny problem s rusenim na delsich privodnich kabelech k cipu, ale i to je resitelne atotak, ze ty FCC kabely povedes ve vyfrezovanych komorach v tom externim boxu, toresenico mas nastaveno ty te zcela urcite neuspokoji, tak zatim caj
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
Chladenie pre canon 350-D
Ahoj. Na izolaciu tepelneho mosta (prsta) som pouzil penovu izolaciu zo vzduchovodu k priemyselnemu kompresoru. Bola hruba 18mm a narezal som s nej pasiky hrube 2mm a na skusku prilepil sekundovym lepidlom na tep. most. Material je totozny s tym aky pouzivaju vodari a kurenari na izolaciu potrubia. Skusil som ako to bude izolovat, mimo kamery. Vcera som postavil na sporak dva hrnce s vodou a nechal ju varit. Ked vlhkost v kuchyni dosiahla 65% pustil som chladenie.Behom 10min teplota na mieste kde by mal byt senzor klesla z 29°C na -4°C.Na miestach kde nebola izolacia, behom 2 hodin bolo 3mm namrazy. Na izolacii bolo uplne sucho. Inac nie je mojim cielom chladit senzor o 25-30°C, ako to niektory kutily robili. Som si isty ze asi im to velmi neslapalo, minimalne o jednom viem . Ja som skromnejsi. Po skuskach s chladicom ohnuteho do praveho uhla kde som mal tepelny most priamo oprety z vonkajsej strany o displej a zospodu som chladil šasy fotaku nebolo orosene nic okrem displeja v jednom rohu.Teplotu na senzory takto som dosahoval o-7-8°C nizsiu od teploty okolia. Ja chcem chladit cip o 12-15°C oproti okoliu.
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
Chladenie pre canon 350-D
Cez vikend som dokopal moju 350-tku k testom chladenia. Ako zatial vyzera aj s opisom je na http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 000df14d09
Dark frame s testu s opisom su tu:
http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 000df14d09
http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 000df14d09
http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 000df14d09
Vlhkost vzduchu sa pohybovala pri prvej serii okolo 20%. Pri druhej a tretej serii okolo 60-70%. Vyzera ze je dobre utesnena. Po otvoreni nebolo v kamere nic orosene. Po druhej serii darkov bol slabo zahmleny clip filter. Potom som obalil red./flat. potravinarskou foliou a po tretej serii nebolo nic orosene. Vnutrajsok tela kamery je vytesneny igelitom-inspiracia z internetu.
Dark frame s testu s opisom su tu:
http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 000df14d09
http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 000df14d09
http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 000df14d09
Vlhkost vzduchu sa pohybovala pri prvej serii okolo 20%. Pri druhej a tretej serii okolo 60-70%. Vyzera ze je dobre utesnena. Po otvoreni nebolo v kamere nic orosene. Po druhej serii darkov bol slabo zahmleny clip filter. Potom som obalil red./flat. potravinarskou foliou a po tretej serii nebolo nic orosene. Vnutrajsok tela kamery je vytesneny igelitom-inspiracia z internetu.
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
Chladenie pre canon 350-D
Nove zistenie - Pri poklese teploty na čipe pod -8°C fotak nepracuje. Pri opätovnom zvyseni teploty na -6°C funguje ako ma. Znamena to ze min. teplotu na cipe bude treba udrziavat na -5 az -6°C aj v zime.
Chladenie pre canon 350-D
Na těch zkušebních DF nevidím klasický flek po elektroluminiscenci. Máš tam i AMPoff mod nebo jak je to možné (ořez)? Můžeš kdyžtak vystavit plné rozlišení těch DF?
Triedr 10x50, Canon EOS20D
http://astrofotky.cz/~Prazan/
http://astrofotky.cz/~Prazan/
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
Chladenie pre canon 350-D
Je to vyrez z laveho horneho rohu 1:1. AMP off mod nemam. Elektroluminescencia na RAW-snimkach samozrejme je. Na Jpg snimku je to vidiet. http://pokec.azet.sk/astropeter/fotoalb ... 00f8b85509 Oplatilo sa robit chladenie. Urobil som zatial dva testovacie balkonovky M-46, s chladenim a bez chladenia a rozdiel na pozadi je vidiet.
Chladenie pre canon 350-D
No, oproti nechlazenému EOS350D je ta elektroluminiscence i takhle "z dálky" v JPEGu sranda. Díky.
Triedr 10x50, Canon EOS20D
http://astrofotky.cz/~Prazan/
http://astrofotky.cz/~Prazan/
Chladenie pre canon 350-D
Zdravím,rozhodol som sa nacvičit si na starej eos 300D úpravu na chladený fotak a to tak ze som napájkoval snímač na predlžené káble a plánujem ho umiestniť do chladiacej komory,ak to prebehne úspešne tak další na rade bude eos 1000D.No má to jeden zádrhel,neviem kedy a ako ,ale stratil som dvierka na konektore ,ktorýmm sa zacvakáva ten páskovy kabel zo snímača a je odtrhnutý aj pánt na tom konektore.
To pájkovanie ma stálo hodne času a hlavne nervov,nerád by som bol aby to stroskotalo na takejto banalite,ak sa niekomu doma povalujú nepoužité vnútornosti tohto fotáka alebo nefunkčný komplet ,tak dajte vedieť.Vďaka.
To pájkovanie ma stálo hodne času a hlavne nervov,nerád by som bol aby to stroskotalo na takejto banalite,ak sa niekomu doma povalujú nepoužité vnútornosti tohto fotáka alebo nefunkčný komplet ,tak dajte vedieť.Vďaka.
- Peter S. (cactae)
- Příspěvky: 250
- Registrován: 21. 03. 2009, 19:11
Chladenie pre canon 350-D
mikB- nech sa ti dari. Povodne som chcel aj ja urobit uzavretu chladiacu komoru zvlast pre cip a pre zbytok elektroniky, ale kedze som lavy na elektroniku tak som od toho upustil. Aktivne cladenie sa na rozdiel od nezmyselnych chladiacich boxov oplati robit. Cip je vychladeny a stabilizovany (teplota) behom 5-7min, na rozdiel od boxov kde ho teplotne nestabilizujes ani za 2hod.