BURAN
BURAN
Vaclavik Michal napsal:
Tak tento kus je OK-TVA urceny k teplotnim, mechanickym a akustickym testum.
Je mozno jeste nalezt nekde jeste nejaky dalsi kus nebo je zbytek jiz znicen, rozprodan ci jinak znehodnocen?
Tak tento kus je OK-TVA urceny k teplotnim, mechanickym a akustickym testum.
Je mozno jeste nalezt nekde jeste nejaky dalsi kus nebo je zbytek jiz znicen, rozprodan ci jinak znehodnocen?
Newton 203/1200, dobson
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 21. 01. 2007, 20:40
BURAN
Lukina napsal:
Je mozno jeste nalezt nekde jeste nejaky dalsi kus nebo je zbytek jiz znicen, rozprodan ci jinak znehodnocen?
Asi nejlepe dostupny pro nas je OK-GLI v technickem muzeu v nemeckem Speyeru. Slouzil k letovym testum v atmosfere a byl vyroben v roce 1984.
Mimo zde jiz zminovane vznikly jeste modely OK-MT a OK-TVI. Pak letovy kus Buran a planovane dalsi letove kusy Pticka a tri dalsi kusy "druhe generace" v ruznem stadiu rozpracovani.
Je mozno jeste nalezt nekde jeste nejaky dalsi kus nebo je zbytek jiz znicen, rozprodan ci jinak znehodnocen?
Asi nejlepe dostupny pro nas je OK-GLI v technickem muzeu v nemeckem Speyeru. Slouzil k letovym testum v atmosfere a byl vyroben v roce 1984.
Mimo zde jiz zminovane vznikly jeste modely OK-MT a OK-TVI. Pak letovy kus Buran a planovane dalsi letove kusy Pticka a tri dalsi kusy "druhe generace" v ruznem stadiu rozpracovani.
BURAN
MP napsal: Jinak Buran se od STS dost lisil. Vnejsi podobnost by byla, ale ta je dana aerodynamickymi principy a podobne (mensi) stroje Rusove staveli uz drive. Ale Buran napr. nemel mohutne startovaci motory (a tedy ani vnejsi nadrz) - veskerou energii i rizeni pri startu obstarala raketa Energia. Zato mel pomocne proudove motory pro manevrovani pri pristani - nemusel pristavat klouzavym letem, jako STS.
Tak to by ma fakt zaujimalo kde si prisiel k informacii ze Buran mal pomocne prudove motory ktore pouzival pri pristavani ?!
http://www.youtube.com/watch?v=E7CDpa9Z ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2FD41jtX ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5_qOrK_mn0U
http://www.youtube.com/watch?v=bATyO5j1 ... re=related
Ani na jednom videu z prveho letu Burana ziadne pomocne prudove motory nie su. Styry prudove motory mal tzv. "Buran-samoljot analog" pouzivany pri atmosferickych testovacich letoch.
http://www.youtube.com/watch?v=g_MjTjEX ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=TF_6iZIl ... re=related
Bola to obdoba americkeho Enterprise-u ktory amici pouzivali takisto k testovacim letom, len s tym rozdielom, ze ho vynasali do luftu upravenou 747ckou. Testovaci Buran sa dostaval do vzduchu vlastnou silou.
Tak to by ma fakt zaujimalo kde si prisiel k informacii ze Buran mal pomocne prudove motory ktore pouzival pri pristavani ?!
http://www.youtube.com/watch?v=E7CDpa9Z ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2FD41jtX ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5_qOrK_mn0U
http://www.youtube.com/watch?v=bATyO5j1 ... re=related
Ani na jednom videu z prveho letu Burana ziadne pomocne prudove motory nie su. Styry prudove motory mal tzv. "Buran-samoljot analog" pouzivany pri atmosferickych testovacich letoch.
http://www.youtube.com/watch?v=g_MjTjEX ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=TF_6iZIl ... re=related
Bola to obdoba americkeho Enterprise-u ktory amici pouzivali takisto k testovacim letom, len s tym rozdielom, ze ho vynasali do luftu upravenou 747ckou. Testovaci Buran sa dostaval do vzduchu vlastnou silou.
BURAN
Dnes je tomu 20 let od te doby, kdy Buran splnil svoji jedinou misi. Na toto tema byla dnes v Ostrave prednaska.
Newton 203/1200, dobson
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
BURAN
SpaceMan napsal:
Tak to by ma fakt zaujimalo kde si prisiel k informacii ze Buran mal pomocne prudove motory ktore pouzival pri pristavani ?!
Ono je to celé trochu jinak. S proudovými motory se počítalo, a Buran byl postaven tak, že měl drak i řízení pro použití 2 proudových atmosférických motorů Po první let (a také proto, že bylo rozhodnuto, že bude bezpilotní,) byly motory s draku sňaty a prostor zakrytován. Po letu Buranu, kdy se ukázalo, že by to šlo i bez těch motorů, byly dále rozpracovávány obě varianty.
Oficiálnější zprávy a dokumenty k tomu :
http://www.buran.ru/htm/mtkkmain.htm
Tak to by ma fakt zaujimalo kde si prisiel k informacii ze Buran mal pomocne prudove motory ktore pouzival pri pristavani ?!
Ono je to celé trochu jinak. S proudovými motory se počítalo, a Buran byl postaven tak, že měl drak i řízení pro použití 2 proudových atmosférických motorů Po první let (a také proto, že bylo rozhodnuto, že bude bezpilotní,) byly motory s draku sňaty a prostor zakrytován. Po letu Buranu, kdy se ukázalo, že by to šlo i bez těch motorů, byly dále rozpracovávány obě varianty.
Oficiálnější zprávy a dokumenty k tomu :
http://www.buran.ru/htm/mtkkmain.htm
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
BURAN
Mám radši originální a oficiální texty. Včetně technických parametrů.... Radši, než přežvejkaná fakta do populárního článku, byť je autorem Tomáš Přibyl.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 21. 01. 2007, 20:40
BURAN
Pokusim se nejak shrnout a snad i vyjasnit problematiku proudovych motoru, ktera je zde jiz nekolik prispevku probirana. Na letovem analogu OK-GLI (BTS-002) byly dva motory TRD AL-31 kazdy o tahu 7770 kg umistne u smeroveho kormidla. Stejna konfigurace mela byt pouzita i na opravdovem kosmickem kosmoplanu, ale oficialni zprava tvrdi, ze to bylo zbytecne riskantni. Druha varianta je, ze nebyly motory pro Buran pripraveny. Vratme se jeste k analogu GLI. Ten musel byt schopen odstartovat z letiste, proto byl dovybaven dalsimi 2 motory TRD AL-31F kazdy o tahu 12500 kg. Tyto motory byly umisteny na gondolach po stranach zade stroje.