Mozaika - souhvězdí Labuť
Mozajka - souhvězdí Labuť
GAP: jak to myslíš, vypálené? Doufám, že nemáš na mysli velký kontrast, to by jsi měl něco s monitorem ... kontroloval jsem to pro jistotu asi na 3 ;)
Co se týče Mléčné dráhy, nechápu moc o čem mluvíte. Ta obarvená verze není jen obarvená h-alfa, ale je to i kombinace kanálů z RGB snímku. Samozřejmě se to dá složit různými způsoby a je to potom jen o % podílů obou složek, jenže to bych mohl vyrobit 10 verzí, abych vyhověl každému. Musel jsem prostě udělat nějaký kompromis podle mého vkusu, který jen tak nezměním . Nemohu potom také prezentovat hodně verzí i kvůli postupně ubývajícímu místu na ftpku. Už takhle to naskakuje hezky rychle když upnu (RGB+Alfu+Kombo). O co jsem se snažil a poslední dobou snažím nejvíc, a asi už dosnažil, je barevná kalibrace právě té složeniny (x%Ha + x%R), která všechno barví (hlavně tedy hvězdy) - obsahuje jak H-alfu, tak i pár procent hvězd navíc z R kanálu barvy (pokud si dobře vzpomínám tak asi 30%). Nicméně, pokud si chcete vyrobit svoji složeninu podle gusta, třeba jen lehce říznutou h-alfou, nic Vám nebrání. Všechny data jsou k dispozici v "dostatečném" rozlišení. V mé verzi však ubírat nebudu, čas který jsem objektu věnoval nebyl tak velký proto, abych zachytil Mléčnou dráhu, která celou tu krásu zakrývá, ale právě proto, abych co nejvíce odfiltrovat záři hvězd a zachytil samotnou záři ionizovaného vodíku. Musí prostě postačit 3 verze. S postupným snižováním poměru prokreslenost mlhoviny drasticky klesala ... Asi jsem Vaše připomínky nepochopil komplet, ale je taky dobré otevřít nějaký snímek z Googlu a porovnat ty prachové části, někomu se může zdát, že Mléčná dráha zaniká, ale ona ja v oněch místech naopak zastíněna prachem. Snažil jsem se to podle toho zpracovat.
Co mě teď mrzí nejvíc je šum DSLR při velkých teplotách, kde nepomůže ani necelých 7 hodin expozic (levý dolní) ... rozdíl v rawu například u mozajky v Orionu kde bylo v noci -13C a nyní u +17C je naprosto šílený. Mám na to ale lék, doufám .. uvidím s příští fotkou na které to vyzkouším. Pozitivní alespoň je, že už nepoužívám žádné darky z knihovny, ale po každém focení ihned vyrobím 2 hodiny nových. Kalibrace je potom velmi dobrá.
A samozřejmě děkuji všem za připomínky ...
Co se týče Mléčné dráhy, nechápu moc o čem mluvíte. Ta obarvená verze není jen obarvená h-alfa, ale je to i kombinace kanálů z RGB snímku. Samozřejmě se to dá složit různými způsoby a je to potom jen o % podílů obou složek, jenže to bych mohl vyrobit 10 verzí, abych vyhověl každému. Musel jsem prostě udělat nějaký kompromis podle mého vkusu, který jen tak nezměním . Nemohu potom také prezentovat hodně verzí i kvůli postupně ubývajícímu místu na ftpku. Už takhle to naskakuje hezky rychle když upnu (RGB+Alfu+Kombo). O co jsem se snažil a poslední dobou snažím nejvíc, a asi už dosnažil, je barevná kalibrace právě té složeniny (x%Ha + x%R), která všechno barví (hlavně tedy hvězdy) - obsahuje jak H-alfu, tak i pár procent hvězd navíc z R kanálu barvy (pokud si dobře vzpomínám tak asi 30%). Nicméně, pokud si chcete vyrobit svoji složeninu podle gusta, třeba jen lehce říznutou h-alfou, nic Vám nebrání. Všechny data jsou k dispozici v "dostatečném" rozlišení. V mé verzi však ubírat nebudu, čas který jsem objektu věnoval nebyl tak velký proto, abych zachytil Mléčnou dráhu, která celou tu krásu zakrývá, ale právě proto, abych co nejvíce odfiltrovat záři hvězd a zachytil samotnou záři ionizovaného vodíku. Musí prostě postačit 3 verze. S postupným snižováním poměru prokreslenost mlhoviny drasticky klesala ... Asi jsem Vaše připomínky nepochopil komplet, ale je taky dobré otevřít nějaký snímek z Googlu a porovnat ty prachové části, někomu se může zdát, že Mléčná dráha zaniká, ale ona ja v oněch místech naopak zastíněna prachem. Snažil jsem se to podle toho zpracovat.
Co mě teď mrzí nejvíc je šum DSLR při velkých teplotách, kde nepomůže ani necelých 7 hodin expozic (levý dolní) ... rozdíl v rawu například u mozajky v Orionu kde bylo v noci -13C a nyní u +17C je naprosto šílený. Mám na to ale lék, doufám .. uvidím s příští fotkou na které to vyzkouším. Pozitivní alespoň je, že už nepoužívám žádné darky z knihovny, ale po každém focení ihned vyrobím 2 hodiny nových. Kalibrace je potom velmi dobrá.
A samozřejmě děkuji všem za připomínky ...
Web: http://www.space-walk.info
Technika: FSQ85ED, SW70/500,15×70, QHY9,QHY8L Color,QHY5,
QHY 2"m.FW, 2"L,R,G,B,C,Ha, HEQ5, budka, i7 16gb, SSD&NAS, Nexus S+G.Tab, Wacom 4 L
Cloud: DropBox
Technika: FSQ85ED, SW70/500,15×70, QHY9,QHY8L Color,QHY5,
QHY 2"m.FW, 2"L,R,G,B,C,Ha, HEQ5, budka, i7 16gb, SSD&NAS, Nexus S+G.Tab, Wacom 4 L
Cloud: DropBox
Mozajka - souhvězdí Labuť
Nemusíš se Honzo hned zlobit ne .
Já chápu co jsi měl za záměr a měnit ani nic nemusíš, já to taky nedělám . Doufám, že s monitorem taky nic nemám, jen jsem možná nevhodným výrazem poznamenal, že mlhoviny jsou velmi výrazné, což je jistě tvůj cíl.
Také jsem se ale domníval, že když kombinaci RGB s H-alfou děláš, tak také proto, aby vyniklo vše, tedy to co je v RGB přínosem a to co je Ha přínosem. Možná to opravdu lépe složit nejde, sám to zkoušet zatím nebudu. Pokud mi to ale nedá spát tak ti o data napíšu .
To je celé, mozaikám čest.
Pavel.
Já chápu co jsi měl za záměr a měnit ani nic nemusíš, já to taky nedělám . Doufám, že s monitorem taky nic nemám, jen jsem možná nevhodným výrazem poznamenal, že mlhoviny jsou velmi výrazné, což je jistě tvůj cíl.
Také jsem se ale domníval, že když kombinaci RGB s H-alfou děláš, tak také proto, aby vyniklo vše, tedy to co je v RGB přínosem a to co je Ha přínosem. Možná to opravdu lépe složit nejde, sám to zkoušet zatím nebudu. Pokud mi to ale nedá spát tak ti o data napíšu .
To je celé, mozaikám čest.
Pavel.
http://gaugg.astronomy.cz
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Mozajka - souhvězdí Labuť
Však já se nezlobím, neboj .
Data by měly stačit v tom rozlišení, v kterém jsou na webu, větší samozřejmě zaslat můžu, ale po zpracování u mě na disku vznikne nepředstavitelný datový chaos. Tzn., že nevím, z kterých tiffů jsem to složil a celá složka většinou putuje na 2 uložné disky - orig+kopie - tím vznikne ještě větší binec na který už dále nešahám ;D
Stejně to funguje v pozorovatelně, na hlavním disku kterému říkám Compact Flash je teď asi 15gb rawů -)
Data by měly stačit v tom rozlišení, v kterém jsou na webu, větší samozřejmě zaslat můžu, ale po zpracování u mě na disku vznikne nepředstavitelný datový chaos. Tzn., že nevím, z kterých tiffů jsem to složil a celá složka většinou putuje na 2 uložné disky - orig+kopie - tím vznikne ještě větší binec na který už dále nešahám ;D
Stejně to funguje v pozorovatelně, na hlavním disku kterému říkám Compact Flash je teď asi 15gb rawů -)
Web: http://www.space-walk.info
Technika: FSQ85ED, SW70/500,15×70, QHY9,QHY8L Color,QHY5,
QHY 2"m.FW, 2"L,R,G,B,C,Ha, HEQ5, budka, i7 16gb, SSD&NAS, Nexus S+G.Tab, Wacom 4 L
Cloud: DropBox
Technika: FSQ85ED, SW70/500,15×70, QHY9,QHY8L Color,QHY5,
QHY 2"m.FW, 2"L,R,G,B,C,Ha, HEQ5, budka, i7 16gb, SSD&NAS, Nexus S+G.Tab, Wacom 4 L
Cloud: DropBox
Mozajka - souhvězdí Labuť
honza.ho: clovece ja nevim, jestli je tohle normalni... Ty jsi naprosty blazen!
----------
edit: tyka se to te posledni fotografie - mozaiky, naprosto uzasny a neuveritelny! moc Ti fandim a preju skvele pocasi a podminky, protoze u takovych snimku, co produkujes, se cloveku taji dech...
----------
edit: tyka se to te posledni fotografie - mozaiky, naprosto uzasny a neuveritelny! moc Ti fandim a preju skvele pocasi a podminky, protoze u takovych snimku, co produkujes, se cloveku taji dech...
Mozajka - souhvězdí Labuť
honza.ho: clovece ja nevim, jestli je tohle normalni... Ty jsi naprosty blazen!
----------
edit: tyka se to te posledni fotografie - mozaiky, naprosto uzasny a neuveritelny! moc Ti fandim a preju skvele pocasi a podminky, protoze u takovych snimku, co produkujes, se cloveku taji dech...
to Konihlav:
no, blázen není. Jen ví co chce, narozdíl od některých nás! ;D
----------
edit: tyka se to te posledni fotografie - mozaiky, naprosto uzasny a neuveritelny! moc Ti fandim a preju skvele pocasi a podminky, protoze u takovych snimku, co produkujes, se cloveku taji dech...
to Konihlav:
no, blázen není. Jen ví co chce, narozdíl od některých nás! ;D
Mozajka - souhvězdí Labuť
To honza.ho:
mne osobne se snimek libi tak, jak ho prezentujes. U mne mas za 1* :]
mne osobne se snimek libi tak, jak ho prezentujes. U mne mas za 1* :]
NWT SW 130/900, NWT GSO 600, SW 70/500, LUNT LS60TC 1200 H-Alfa
EQ-2, HEQ-5 SS
Canon EOS 400D, Canon EOS 1000Dm, Watec 902H3 Ultimate, QHY-5T
EQ-2, HEQ-5 SS
Canon EOS 400D, Canon EOS 1000Dm, Watec 902H3 Ultimate, QHY-5T
Mozajka - souhvězdí Labuť
Já vám nevím kolegové (GaP, MaG), ale proč chcete zvýrazňovat Mléčnou dráhu, když je tady jasně danný fotografování v HA-ALFA! Ta má přeci za následek silné potlačení hvězd a zvýraznění struktur emisních složek ve snímku. Tady je přeci naprosto evidentní o co vlastně Honzovi šlo a nechápu proč chcete mít ve snímku něco, co je vlastně potlačováno.
Pro mě je to naprostá bomba a v ČR zatím není nikdo, kdo by se mohl tomuto snímku rovnat. Jelikož už jsem pár snímku v Ha-alfa udělal, tak vím jaké snímky z DSLR lezou a Mléčná dráha to opravdu není! Je to hlavně ta emisní část. Tak mějte trochu rozum
Pro mě je to naprostá bomba a v ČR zatím není nikdo, kdo by se mohl tomuto snímku rovnat. Jelikož už jsem pár snímku v Ha-alfa udělal, tak vím jaké snímky z DSLR lezou a Mléčná dráha to opravdu není! Je to hlavně ta emisní část. Tak mějte trochu rozum
http://www.astronom.cz/deavi/
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
Mozajka - souhvězdí Labuť
honza.ho - velmi pěkné, jak říkáme mezi kamarády "seš borec".
Zdravím Jirka
Zdravím Jirka
- MaG
- Příspěvky: 11389
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Mozajka - souhvězdí Labuť
Ježiš Davide nehroť to Nikdo tu nechce mít něco jiného za každou cenu. Prostě jsem tupec a Honza mi to musel vysvětlit, že se nemořil tolik hodin s h-alfou, aby z ní potom využil jen část, to je mi jasné. Jenom jsem si tak představil tu Mléčnou dráhu se zvýrazněnými h-alfa oblastmi a je mi jasné, že by to byl také krásný snímek. Po Honzově vysvětlení, s kterým souhlasím, se to tedy kdyžtak naučím a složím si to pro zajímavost sám, abych viděl, zda má představa měla smysl nebo ne.
Co Honza vytvořil nemá obdoby, otázka je, zda se teď všichni mají nutně vydat jeho cestou, byť jeho způsob focení přináší mnohem lepší výsledky, stále je to jen ukázka něčeho jiného, než co na obloze vidíme, a proto doufám, že si z jeho metod odneseme my ostatní jen to nejlepší a třeba se mu v mnohém i přiblížíme. Nemyslím al, že je nutné fotit jen h-alfu, jakkoli výsledky jsou na oko krásné. Určitě by se dalo uspět i v RGB ale je třeba si vybírat
Co Honza vytvořil nemá obdoby, otázka je, zda se teď všichni mají nutně vydat jeho cestou, byť jeho způsob focení přináší mnohem lepší výsledky, stále je to jen ukázka něčeho jiného, než co na obloze vidíme, a proto doufám, že si z jeho metod odneseme my ostatní jen to nejlepší a třeba se mu v mnohém i přiblížíme. Nemyslím al, že je nutné fotit jen h-alfu, jakkoli výsledky jsou na oko krásné. Určitě by se dalo uspět i v RGB ale je třeba si vybírat
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Mozajka - souhvězdí Labuť
Nemyslím al, že je nutné fotit jen h-alfu, jakkoli výsledky jsou na oko krásné. Určitě by se dalo uspět i v RGB ale je třeba si vybírat ;)Pokud chtěl honza.ho fotit vodíkové struktury Galaxie, nezbývá než použít filtraci, která vodíkvou emisi propustí a ostatní zablokuje.Protože v H-alfa je to nejsilnější, fotil v ní a výsledek je naprosto skvělý.
Utopit tyto vyfocené struktury složkami RGB Mléčné dráhy mi přijde stejně "logické", jako vyfoti RGB Mléčnou dráhu a utopit ji do městské záře oblohy
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Mozajka - souhvězdí Labuť
tak už jste si to vysvětlili, a zpět k věci. Dík.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Mozajka - souhvězdí Labuť
Gratuluju k CAM.05 za tento snimek v H-alfe.
Newton 203/1200, dobson
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Mozajka - souhvězdí Labuť
Utopit tyto vyfocené struktury složkami RGB Mléčné dráhy mi přijde stejně "logické", jako vyfoti RGB Mléčnou dráhu a utopit ji do městské záře oblohy
Pak by ale bylo zbytečné dělat efektní kompozitní snímek a nejlepší by byla jen nasnímaná samotná Halfa. Ale neznalým lidem by se tolik nelíbila...
Nějak se pořád nemůžu s touto technikou smířit. Trochu jsem si její účinky v duchu matematicky nasimuloval. Nejde sice o nic jiného než o selektivní dynamický stretching, ale chtěl jsem pochopit limity a způsob fungování této techniky do poslední mrtě.
Není pochyb, že takto budou vznikat krásné obrázky. Pokud se ale člověk zaměří na nasnímaní vodíkových struktur ve spektrální oblasti Halfa, mělo by to být logicky jednobarevné, třeba černobílé. Pokud z toho udělá kompozitní snímek, musí dávat bacha, aby v zorném poli nebyly žádné slabé zdroje jiných spektrálních čar - kromě hvězd, které jsou zachytitelné snadno a které stejně mají být potlačeny v jasu a zachované mají zůstat jen stopy jejich barevnosti (jinak by ten snímek byl jen červenočerný místo černobílého).
Technika má tedy pochopitelnou nevýhodu ve zvětšování odstupu signálu o vlnové délce Halfa od všeho ostatního, což je jejím proklamovaným cílem, ale filosoficky to stejně vnímam jen velmi neochotně; realisticky proporcionální a mému způsobu vnímání bližší by byly Halfa nebo RGB snímky (to znamená narrowband nebo wideband snímky) - jenže ty nejsou při povrchnějším chápání věci tak efektní.
Zvýrazňování struktury čehokoliv je sice častým úkolem při studiu různých obrazových záznamů, ale výsledné - uznávám, že velmi dobře vypadající - smíchání ve mně budí rozporuplné pocity, přestože se v tomto případě jedná o pozoruhodný výsledek přesné a dobře promyšlené práce.
Pak by ale bylo zbytečné dělat efektní kompozitní snímek a nejlepší by byla jen nasnímaná samotná Halfa. Ale neznalým lidem by se tolik nelíbila...
Nějak se pořád nemůžu s touto technikou smířit. Trochu jsem si její účinky v duchu matematicky nasimuloval. Nejde sice o nic jiného než o selektivní dynamický stretching, ale chtěl jsem pochopit limity a způsob fungování této techniky do poslední mrtě.
Není pochyb, že takto budou vznikat krásné obrázky. Pokud se ale člověk zaměří na nasnímaní vodíkových struktur ve spektrální oblasti Halfa, mělo by to být logicky jednobarevné, třeba černobílé. Pokud z toho udělá kompozitní snímek, musí dávat bacha, aby v zorném poli nebyly žádné slabé zdroje jiných spektrálních čar - kromě hvězd, které jsou zachytitelné snadno a které stejně mají být potlačeny v jasu a zachované mají zůstat jen stopy jejich barevnosti (jinak by ten snímek byl jen červenočerný místo černobílého).
Technika má tedy pochopitelnou nevýhodu ve zvětšování odstupu signálu o vlnové délce Halfa od všeho ostatního, což je jejím proklamovaným cílem, ale filosoficky to stejně vnímam jen velmi neochotně; realisticky proporcionální a mému způsobu vnímání bližší by byly Halfa nebo RGB snímky (to znamená narrowband nebo wideband snímky) - jenže ty nejsou při povrchnějším chápání věci tak efektní.
Zvýrazňování struktury čehokoliv je sice častým úkolem při studiu různých obrazových záznamů, ale výsledné - uznávám, že velmi dobře vypadající - smíchání ve mně budí rozporuplné pocity, přestože se v tomto případě jedná o pozoruhodný výsledek přesné a dobře promyšlené práce.
Mozajka - souhvězdí Labuť
Pak by ale bylo zbytečné dělat efektní kompozitní snímek a nejlepší by byla jen nasnímaná samotná Halfa. Ale neznalým lidem by se tolik nelíbila...
Nějak se pořád nemůžu s touto technikou smířit. Trochu jsem si její účinky v duchu matematicky nasimuloval. Nejde sice o nic jiného než o selektivní dynamický stretching, ale chtěl jsem pochopit limity a způsob fungování této techniky do poslední mrtě.
Není pochyb, že takto budou vznikat krásné obrázky. Pokud se ale člověk zaměří na nasnímaní vodíkových struktur ve spektrální oblasti Halfa, mělo by to být logicky jednobarevné, třeba černobílé. Pokud z toho udělá kompozitní snímek, musí dávat bacha, aby v zorném poli nebyly žádné slabé zdroje jiných spektrálních čar - kromě hvězd, které jsou zachytitelné snadno a které stejně mají být potlačeny v jasu a zachované mají zůstat jen stopy jejich barevnosti (jinak by ten snímek byl jen červenočerný místo černobílého).
Technika má tedy pochopitelnou nevýhodu ve zvětšování odstupu signálu o vlnové délce Halfa od všeho ostatního, což je jejím proklamovaným cílem, ale filosoficky to stejně vnímam jen velmi neochotně; realisticky proporcionální a mému způsobu vnímání bližší by byly Halfa nebo RGB snímky (to znamená narrowband nebo wideband snímky) - jenže ty nejsou při povrchnějším chápání věci tak efektní.
Zvýrazňování struktury čehokoliv je sice častým úkolem při studiu různých obrazových záznamů, ale výsledné - uznávám, že velmi dobře vypadající - smíchání ve mně budí rozporuplné pocity, přestože se v tomto případě jedná o pozoruhodný výsledek přesné a dobře promyšlené práce.
Barvitě řečeno, ale stačilo, jen říci ...
Ne, lépe bych se nevyjádřil.
Prostě pokud dělám kombinaci H-alfy s RGB, tak za účelem zvýraznění struktur emisních složek, ne na úkor ostatního signálu, je-li to možné. A věřte mi, že je to možné. Nedalo mi to abych si sám snímky Honzy nesložil a výsledek byl fantastický, jemu jsem jej poslal aby viděl co tím svým rýpáním do již dokonalého díla myslím.
Samotná H-alfa by se měla prezentovat černobíle, nehledě na to, že je to otázka vkusu. Pokud ho sem Honza dá, uvidí rozdíl i ostatní, čímž jej ale nenabádám, sám jsem mu slíbil, že si jej nechám pro sebe.
A kdyby to tady ještě Karel nepošťouchl, tak bych už k tomuto tématu ani nic nepsal .
Pavel.
http://gaugg.astronomy.cz
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Montáže: EQ6 SS, EQ5. Foto: EOS 300D ATC-CL1.
Objektivy: 50mm f/1,8 a 200mm f/2,8. Dalekohledy: N 200/1000mm, R 80/600mm.
Mozajka - souhvězdí Labuť
Našel jsem hezkou inspiraci pro DSLR a Canon 200mm f/2.8 (nebo f/1.8):
http://www.beskeen.com/gallery/nebula/C ... 7x1601.jpg
na stránce:
http://www.beskeen.com/gallery/nebula/c ... saic.shtml
Sice mozaika vznikla už v roce 2006, takže odkaz je možná notoricky známý, ale já o něm nevěděl - a kompozičně se mně to celé moc líbí. Podobnými obrazovými počiny (samozřejmě včetně mozaiky honzy.ho) se chlácholím v tom smyslu, že DSLR jako astrokamera a kvalitní fotoobjektiv ještě pořád do starého železa nutně nepatří a práce se s tím dá udělat víc než dost.
http://www.beskeen.com/gallery/nebula/C ... 7x1601.jpg
na stránce:
http://www.beskeen.com/gallery/nebula/c ... saic.shtml
Sice mozaika vznikla už v roce 2006, takže odkaz je možná notoricky známý, ale já o něm nevěděl - a kompozičně se mně to celé moc líbí. Podobnými obrazovými počiny (samozřejmě včetně mozaiky honzy.ho) se chlácholím v tom smyslu, že DSLR jako astrokamera a kvalitní fotoobjektiv ještě pořád do starého železa nutně nepatří a práce se s tím dá udělat víc než dost.