Možná to někdo z vás tak dělá ale napadlo mě a zkoušel jsem složit do hromady barevný a černo bílej snímek!! a podle mého názoru to do sebe něco má!!! :)Máte s tím to postupem nějaké zkušenosti a nebo je to hloupost??Díky za všechny vaše názory a rady!! Bíba75
Složení ČB a barevného snímku!!??
Složení ČB a barevného snímku!!??
Zdravím všechny na fóru. 
Možná to někdo z vás tak dělá ale napadlo mě a zkoušel jsem složit do hromady barevný a černo bílej snímek!! a podle mého názoru to do sebe něco má!!! :)Máte s tím to postupem nějaké zkušenosti a nebo je to hloupost??Díky za všechny vaše názory a rady!! Bíba75
Možná to někdo z vás tak dělá ale napadlo mě a zkoušel jsem složit do hromady barevný a černo bílej snímek!! a podle mého názoru to do sebe něco má!!! :)Máte s tím to postupem nějaké zkušenosti a nebo je to hloupost??Díky za všechny vaše názory a rady!! Bíba75
Astrograf 250/1000 f/4, SW ED-80/600 ,EQ-6 SS, ZWO ASI 071 ,ASI 120MM ,Canon EOS 40Da,hvězdárnička 2x2.m
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/
http://astrophotography-l-r.webnode.cz/
Složení ČB a barevného snímku!!??
Biba75 napsal: Zdravím všechny na fóru. 
Možná to někdo z vás tak dělá ale napadlo mě a zkoušel jsem složit do hromady barevný a černo bílej snímek!! a podle mého názoru to do sebe něco má!!! :)Máte s tím to postupem nějaké zkušenosti a nebo je to hloupost??Díky za všechny vaše názory a rady!! Bíba75
Hlupost to urcite nie je a casto sa to pouziva pri LRGB snimani, co nie je v podstate nic ine, ako zlozenie cb a farebneho zaberu.
A. Najlepsi postup (pre PS) je podla mna takyto:
1. zregistrovat cb a farebnu snimku
2. previest farebnu snimku z priestoru RGB do priestoru Lab
3. v tejto snimke vymenit kanal L za cb snimku
4. previest naspat do priestoru RGB
Tento postup sa pouziva najma pri CCD snimani vtedy, ked sa RGB snimka robi binovana, aby sa rychlejsie zachytili jemne farebne detaily, a CB snimka (L) sa robi v plnom rozliseni. V tomto pripade samozrejme bodu 1. musi predchadzat bod 0, ktorym je zvacsenie RGB-zaberu na velkost L-zaberu. Mensie uskalia su este v tom, ze ten novy L-kanal ma sice vyssie rozlisenie a je lepsie vykresleny, moze vsak skreslit farby vysledneho obrazka, treba s tym trochu polaborovat.
B. Existuje este jeden sposob, a to v specializovanych programoch umoznujucich priame LRGB skladanie. Tam je to potom jednoducha operacia, vysledny obrazok vsak treba, samozrejme, farebne upravit.
C. Dalsim sposobom je potom skladanie v PS pomocou vrstiev:
1. zregistrujeme obrazky
2. do RGB snimky vkopirujeme L snimku ako novu vrchnu vrstvu
3. blending mode nastavime na celkom spodny riadok - luminosity a zmenou opacity tejto vstvy korigujeme ich zlucenie
4. zlucime vrstvy (flatten image)
5. upravime farby
Tento sposob je pomerne jednoduchy a rychly, straca sa vsak pri nom farebna informacia. Moze vsak pomoct k tomu (ked je opacita len okolo 20 %), ze obrazok dostane "stavu".
Sposobov je vela, prvotnou otazkou je, ci taketo scitanie prinesie nejake zlepsenie. Pri snimani CCD kamerami je rozhodne vyhodou, pri inom skladani moze tiez priniest uzitok (najma "vyfarbovanie" cb zaberov monochromatickymi CCD kamerami pomocou farebnych zaberov z digitalov alebo peknych snimok z internetu
). Treba vyskusat... ::)
Možná to někdo z vás tak dělá ale napadlo mě a zkoušel jsem složit do hromady barevný a černo bílej snímek!! a podle mého názoru to do sebe něco má!!! :)Máte s tím to postupem nějaké zkušenosti a nebo je to hloupost??Díky za všechny vaše názory a rady!! Bíba75
Hlupost to urcite nie je a casto sa to pouziva pri LRGB snimani, co nie je v podstate nic ine, ako zlozenie cb a farebneho zaberu.
A. Najlepsi postup (pre PS) je podla mna takyto:
1. zregistrovat cb a farebnu snimku
2. previest farebnu snimku z priestoru RGB do priestoru Lab
3. v tejto snimke vymenit kanal L za cb snimku
4. previest naspat do priestoru RGB
Tento postup sa pouziva najma pri CCD snimani vtedy, ked sa RGB snimka robi binovana, aby sa rychlejsie zachytili jemne farebne detaily, a CB snimka (L) sa robi v plnom rozliseni. V tomto pripade samozrejme bodu 1. musi predchadzat bod 0, ktorym je zvacsenie RGB-zaberu na velkost L-zaberu. Mensie uskalia su este v tom, ze ten novy L-kanal ma sice vyssie rozlisenie a je lepsie vykresleny, moze vsak skreslit farby vysledneho obrazka, treba s tym trochu polaborovat.
B. Existuje este jeden sposob, a to v specializovanych programoch umoznujucich priame LRGB skladanie. Tam je to potom jednoducha operacia, vysledny obrazok vsak treba, samozrejme, farebne upravit.
C. Dalsim sposobom je potom skladanie v PS pomocou vrstiev:
1. zregistrujeme obrazky
2. do RGB snimky vkopirujeme L snimku ako novu vrchnu vrstvu
3. blending mode nastavime na celkom spodny riadok - luminosity a zmenou opacity tejto vstvy korigujeme ich zlucenie
4. zlucime vrstvy (flatten image)
5. upravime farby
Tento sposob je pomerne jednoduchy a rychly, straca sa vsak pri nom farebna informacia. Moze vsak pomoct k tomu (ked je opacita len okolo 20 %), ze obrazok dostane "stavu".
Sposobov je vela, prvotnou otazkou je, ci taketo scitanie prinesie nejake zlepsenie. Pri snimani CCD kamerami je rozhodne vyhodou, pri inom skladani moze tiez priniest uzitok (najma "vyfarbovanie" cb zaberov monochromatickymi CCD kamerami pomocou farebnych zaberov z digitalov alebo peknych snimok z internetu
Vixen VC200L, EQ-6 Pro SynScan, Scopos ED 66/400, Celestron 102/500, Konus MC 90/1200, Sonnar 2,8/180, CCD astropix 1.4, Nikon D300, DMK 21AU04.AS, Creative NX Ultra, Watec 902H, ceres(slimak)astrofoto(bodka)sk