peta napsal: linie kolem kontrastnich prechodu cerna/bila, at uz jsou svetle ci tmave, jsou zpusobeny zaostrovacimi algoritmy bud uz v fotoaparatu nebo pozdeji v pocitaci... zda muzou kontury v nejake mire vznikat i pri procesu snimani obrazu netusim...
niz je priklad vyrazneho doostreni leveho obrazce... vytvoreno i zaostreno v photoshopu...

Sice je rok 2006, ale myslím, že odpověď na toto bude stále aktuální, protože se to netýká pouze Venuše.
Některé druhy kamer (digitálních), třeba webkamery, mají často doostřovací a kompresní algorimus zadrátován přímo do hardware v kameře. Třeba často používaná Philips ToUcam Pro. Speciální utilitou to lze vypnout.
U analogových CCTV kamer se zase setkáváme s případem, kdy je impedančně nepřizpůsobené vedení, resp. výstup zesilovače, a tento zakmitává, a opět dělá kontury na kontrastních rozhraních. Tentokrát ovšem pouze ve směru vyčítání senzoru, obvykle tedy horizontálním.
Atmosféra Venuše byla VELMI tenká a slabá. Její zachycení bylo možné pouze za cenu přeexpozice slunečního disku, a v okamžicích chvilkového zklidnění atmosféry.
Zde je snímek, získaný po seskládání vybraných nejostřejších snímků videa:

Pokud ji nevidíte, nastavte si dobře monitor:

http://foto.astronomy.cz,
http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N300/1200, N185/610, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, CCD G3-16200