Pozorování PH z města

Pozorovací kampaně, návody, výsledky, zajímavosti,...
Arcturus
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 08. 2006, 01:53

Pozorování PH z města

#1

Příspěvek od Arcturus »

Ahoj, velice rád bych se pokusil pozorovat proměnné hvězdy, nicméně v tomto oboru jsem začátečník a nevím jaké objekty zvolit, aby je bylo možné pozorovat z města (okraj Prahy) Makem 127/1500.
Budu velice rád za jakékoliv typy na tvorbu mého pozorovacího programu. Díky!
(Newton 130/900, refraktor 60/700, Mak 127/1500, triedr 10x50)
Uživatelský avatar
Vabra
Příspěvky: 3885
Registrován: 10. 02. 2006, 17:20

Pozorování PH z města

#2

Příspěvek od Vabra »

Kdysi za mlada jsem neco malo promenek napozoroval, ale pokud si dobre vzpominam vetsinou jsem potreboval podstatne sirsi pole nez ti poskytne ten 1500mm MAK.
Prece jen malokdy najdes srovnavaci hvezdy tak blizko.
Katalog promennych hvezd s mapkami jsem mel z Brnenske hvezdarny a planetaria ale dneska uz to urcite pujde i pres web...

Snad se brzo ozve nekdo s aktualnejsi zkusenosti...
Pavel Vabrousek
Uživatelský avatar
Znas1
Příspěvky: 1
Registrován: 21. 04. 2008, 14:01

Pozorování PH z města

#3

Příspěvek od Znas1 »

Zdravím, jako člen výboru Sekce pozorovatelů proměnných hvězd Vás mohu odkázat na web naší organizace, kde jsou všechny informace pro začátek, včetně pozorovacích programů, výsledků apod.

http://var2.astro.cz/

Nevím , jaké máte zkušenosti z pozorováním proměnných hvězd, ale pokud jste ještě pozorovat proměnné hvězdy nezkoušel, nahlédněte do oddílu "začátečníkům", kde jsou podrobně zpracované návody na pozorování, pozorovatelská kuchařka, a dokonce on-line trenažéry.
Jestli Vás proměnné hvězdy zaujmou, klidně se ozvěte někomu z vedení Sekce a ti Vám rádi poradí s výběrem pozorovacího programu, zodpoví různé dotazy a poradí i v jiných otázkách týkajících se PH.
Také je možno se stát členem Sekce pozorovatelů proměnných hvězd pod Českou astronomickou společností. Rádi bychom Vás v našich řadách uvítali.