Pozoroval někdo tento úkaz ???

Pozorovací techniky, odkazy na stránky s pozorováním, umělé družice, ufo a vůbec veškerá pozorování, která se jinam nehodí
Uživatelský avatar
Venda
Příspěvky: 29
Registrován: 30. 12. 2005, 18:21

Pozoroval někdo tento úkaz ???

#1

Příspěvek od Venda »

Z 30 na 31 srpna 2008 byla krásná a jasná bezměsíčná noc.Vyrazil jsem na hvězdárnu.Ten večer jsem měl v plánu fotografovat nějaké galaxie a mlhoviny.Na hvězdárnu jsem přišel při soumraku kolem 20 hodiny.Než se dostatečně setmělo,krátil jsem si čas pozorováním planety Jupiter.Pak jsem to najednou uviděl !Přesně ve 20h37m SELČ.

Štěrbinou kopule hvězdárny jsem uviděl dva jasné oranžově zářící letící objekty.

Ano objekty.Byly to plošné objekty oválného tvaru, jejichž průměr jsem odhadl na 15 uhl.minut(polovina kotouče Měsíce).Letěly cca 40st.nad jižním obzorem ve směru od jihovýchodu na jihozápad.Oba objekty letěly stejnou rychlostí,stejným směrem ale každý ve své dráze.Objekty byly od sebe vzdáleny asi 20 st.Nevydávaly žádný zvuk ani nijak neblikaly pouze zářily jasnou oranžovou barvou.Pomatuji si že když jsem se na ně díval,nemohl jsem jako by tyto tělěsa okem zaostřit,byly rozmazané.Objekty byly velmi jasné asi 5x jasnější než Jupiter té noci.Tudíž velmi nápadné.Celý přelet trval asi 90 s. Objekty nad jihozápadním obzorem náhle zmizely.Vzhledem k tomu že se s přiblížením a vzdalováním objekty zvětšovaly a pak zmenšovaly,odhadnul jsem jejich výšku na 1až 2 km nad zemí.Tím se okruh možného pozorování někým jiným zmenšuje na nějakých 40 - 50 km od Sedlčan.Přesto jsem přesvědčen, že tento přinejmenším zajímavý úkaz někdo odpozoroval.

Prosím ho tímto, aby se mi ozval.

Václav Cháb
Meade Schmidt-Newton 254/1016 +  LXD 75,Coronado PST 40/400,Meade APO refraktor ED triplet 80mm,Triplet Binár 20x80 APO,LPI Meade,Binár 7x50.A další nezbytné příslušenství za mnoho peněz :-) .
Uživatelský avatar
mi.
Příspěvky: 262
Registrován: 07. 06. 2008, 03:56

Pozoroval někdo tento úkaz ???

#2