Re: Losmandy G-11 Gemini
Napsal: 08. 10. 2019, 17:32
Nemám teď příliš času, ale...
1) Pokdu se motor hřeje při chodu naprázdno, tak má buď mezizávitový zkrat na vinutí (přehřál se a to silně, až se spálil lak na vinutí - to bys cítil, ale pokud se to stalo při zablokování venku mimo tvoji přítomnost, tak smůla) a nebo je zanesený komutátor (mezery mezi lamelami) obroušenými uhlíky. Věci znalý kolega snad dokáže motor rozebrat, na komutátoru ohmmetrem proměřit odpory mezi sekcemi vinutí, zda není proroažená jedna sekce na druhou (vysoce pravděpodobné, když to topí) a zkontrolovat stav komutátoru.
2) diody ani pojistky neodešly náhodou, to vane primárně od toho zablokovaného a shořelého motoru. Každopádně není vůbec nutné shánět přesnou náhradu, vyhoví diody i pojistky jakéhokoli jiného výrobce se stejnými nebo podobnými parametry. Tohle není vůbec kritické místo a je to nepodstatný problém.
3) Ad jiný motor - pokud pasuje mechanicky, a půjde na něj enkodér, nebo je s enkodérem se stejným počtem pulsů na otáčku, a je na shodné napětí a dimenzovaný minimálně na stejný nebo vyšší proud, mělo by to fungovat. Přesné parametry motoru nejsou až tak podstatné, stejně je uzavřený v rychlostní a polohové zpětné vazbě přes enkodér. To černé je jen designové a chladící pouzdro, uvnitř bude úplně obyčejný komutátorový motorek, a půjde po vytažení z pouzdra možní i zjistit typ. Na tom odkazu nabízí buď obyčejný motorek, nebo špičkový švýcarský Maxon. Rozdíl je jen v tom, jak dlouho vydrží fungovat. Ty Maxony jezdily na Marsu ve vozítkách neskutečně dlouho. A mám je i v Jičíně na tom půlmetru.
1) Pokdu se motor hřeje při chodu naprázdno, tak má buď mezizávitový zkrat na vinutí (přehřál se a to silně, až se spálil lak na vinutí - to bys cítil, ale pokud se to stalo při zablokování venku mimo tvoji přítomnost, tak smůla) a nebo je zanesený komutátor (mezery mezi lamelami) obroušenými uhlíky. Věci znalý kolega snad dokáže motor rozebrat, na komutátoru ohmmetrem proměřit odpory mezi sekcemi vinutí, zda není proroažená jedna sekce na druhou (vysoce pravděpodobné, když to topí) a zkontrolovat stav komutátoru.
2) diody ani pojistky neodešly náhodou, to vane primárně od toho zablokovaného a shořelého motoru. Každopádně není vůbec nutné shánět přesnou náhradu, vyhoví diody i pojistky jakéhokoli jiného výrobce se stejnými nebo podobnými parametry. Tohle není vůbec kritické místo a je to nepodstatný problém.
3) Ad jiný motor - pokud pasuje mechanicky, a půjde na něj enkodér, nebo je s enkodérem se stejným počtem pulsů na otáčku, a je na shodné napětí a dimenzovaný minimálně na stejný nebo vyšší proud, mělo by to fungovat. Přesné parametry motoru nejsou až tak podstatné, stejně je uzavřený v rychlostní a polohové zpětné vazbě přes enkodér. To černé je jen designové a chladící pouzdro, uvnitř bude úplně obyčejný komutátorový motorek, a půjde po vytažení z pouzdra možní i zjistit typ. Na tom odkazu nabízí buď obyčejný motorek, nebo špičkový švýcarský Maxon. Rozdíl je jen v tom, jak dlouho vydrží fungovat. Ty Maxony jezdily na Marsu ve vozítkách neskutečně dlouho. A mám je i v Jičíně na tom půlmetru.