CG5 Advanced GT

Vše o montážích, stativech, pohonech dalekohledů, naváděcích systémech, apod.
Uživatelský avatar
Keramx
Příspěvky: 126
Registrován: 12. 04. 2005, 13:37

CG5 Advanced GT

Příspěvek #16 od Keramx » 02. 07. 2005, 02:15


Psion napsal:

Změřil jsem odběry CG5 GT AT :

Zapnuto : 190 mA
Sledování objektu : 250 mA
Vystavení na objekt : 530 mA

Z toho plyne, že 7Ah plně nabitá baterie musí být dostatečná pro provoz montáže popř. dalšího zařízení s odběrem do 500 mA na jednu noc nebo více nocí, dle zatížení.
Tak to díky moc, není o čem hovořit.

HonzaS
Příspěvky: 529
Registrován: 08. 11. 2004, 04:46
Bydliště: Druzcov

CG5 Advanced GT

Příspěvek #17 od HonzaS » 02. 07. 2005, 07:26

Jen tak pro zajimavost uvedu, ze EQ6 ma v klidu(zapnuto), pripadne pri sidericke rychlosti kolem 1,2A, pri najizdeni kolem 1,3A. Pri snizujicim se napeti akumulatoru kolem 10,5V zere jiz 2A (je to dano vnitrnim menicem napeti), pri 10V zacne montaz obcas vynechavat kroky - snimek pri foceni je viditelne rozmazany.

Takze je patrne, ze EQ6 je proti CG5 ve spotrebe energie o kategorii jinde. Nicmene pouzivam oloveny hermeticky akumulator 12V/12Ah, ktery nabity vydrzi cca tech 8 hodin provozu - na zimu pocitam s dokoupenim druheho.

Na CG5 by ti bohate postacil oloveny hermeticky akku z GM, 12V/5Ah, ktery stoji cca 350,- s dph

nebo jeste jeden tip i pro ostatni:

v soucasne dobe je k dostani jiz pomerne levne APC-UPS 350VA s cenou do 2.000 s dph - napr. zde http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=50178, ktera ma 12V akumulator jiz v sobe 10-12Ah. Tuto UPS lze pouzit i jako menic z 12V na 220V v terenu. Akumulator jde vyjmout spodnimy dvirky, konektor je velky fast-on (jako v aute). Na tento konektor muzeme pripojit externich 12V prakticky odkudkoli. Jedinnym problemem je, ze pri vyssim zatizeni a pouzitim silnejsiho akumulatoru (treba napajeni z auta) se zacne vnitrni pasivni chladic prehrivat - je nutne dobastlit ventilator. Vyrobce totiz pocita s tim, ze pri jmenovitem zatizeni UPS vydrzi cca 5-7 minut, takze se ani neohreje. Nicmene pri spotrebe par wattu to asi neni treba. Pri nekterych merenich jsem zjistil, ze UPS bere naprazdno pri zapnutem menici cca 1,5A +/-, po pripojeni 40W/220V zarovky stoupla spotreba na cca 4,5A. Ucinnost se mi zda pomerne dobra. Pri zapojovani UPS do palubni site auta skrze zapalovac je nutne mit na pameti, ze konektor je konstruovan na vykon kolem 100W (~8A), takze bych nedoporucoval tahat ze zapalovace skrze UPS vice, nez 80W. Take doporucuji kvalitni silne kabely (napr. nejake k reprobednam s velkym prurezem) a co nejkratsi, aby to "nehorelo" na vedeni.

------
doplneno:

koukal jsem na katalog alzasoftu a nasel jsem jeste zajimavejsi produkt http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=52468
- menic z 12V na 220V primo do auta s trvalym vykonem 375W, nicmene bych toto zatizeni z palubni site automobilu nedoporucil, zejmena pro vozy Skoda120 :) , byl jsem jednou svedkem jak horela elektrika po zapojeni "rychlovarne konvice" o vykony 125W, ktera 3deci vody na caj ohriva asi 15 minut, nicmeme za 2 minuty se zacalo kourit z podpalubovky.

HonzaS
Objektivy Sigma 12~400mm,ED80,GS600, 10" Meade LX200R,EQ6, 5DM2, filtry a spoustu dalšího bordelu

Uživatelský avatar
Psion
Příspěvky: 8120
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

CG5 Advanced GT

Příspěvek #18 od Psion » 02. 07. 2005, 10:11

To je dobrý nápad. Vidíš já v IT dělám a UPS prodáváme skoro denně a nenapadlo mě to. Existují i alternativy např. SWEEX
Celestron 200/1200, Meade LX-200ACF
Zerochromat 200/2450, TEC 140
Celestron CG-5 AT GT, Gemini G42
SkyWatcher ED80, Pentax 75 SDHF,
Takahashi FC-100DL, Solarview 50
EOS 40Da cooled, SBIG ST-4000XCM
SBIG ST-402ME, SBIG ST-2000XM

Uživatelský avatar
voko
Příspěvky: 792
Registrován: 25. 04. 2005, 22:56

CG5 Advanced GT

Příspěvek #19 od voko » 02. 07. 2005, 14:41

Co se měničů týká, přidám také jeden odkaz:
http://www.sukorady.cz/menice.htm
Pokud se jedná jen o připojení notebooku, snad by mohl stačit i ten nejmenší, i když vždy je lépe mít to raději trochu naddimenzované.
e-mail: vokope(at)cmail.cz

Uživatelský avatar
MMys
Příspěvky: 15443
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Běleč nad Orlicí
Věk: 46
Kontaktovat uživatele:

CG5 Advanced GT

Příspěvek #20 od MMys » 02. 07. 2005, 15:02


HonzaS napsal: Jen tak pro zajimavost uvedu, ze EQ6 ma v klidu(zapnuto), pripadne pri sidericke rychlosti kolem 1,2A, pri najizdeni kolem 1,3A. Pri snizujicim se napeti akumulatoru kolem 10,5V zere jiz 2A (je to dano vnitrnim menicem napeti), pri 10V zacne montaz obcas vynechavat kroky - snimek pri foceni je viditelne rozmazany.

Takze je patrne, ze EQ6 je proti CG5 ve spotrebe energie o kategorii jinde.

Ano, ten rozdil oproti CG5 GT je dán tím, že EQ6 používá krokové motory, zatímco CG5 DC motory. U tech s otáčkami spotřeba roste, zatímco u KM je stále stejná a u nejvyšších otáček pak dokonce klesá.
http://foto.astronomy.cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N300/1200, N185/610, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, CCD G3-16200

Uživatelský avatar
Pupak
Příspěvky: 164
Registrován: 17. 11. 2005, 01:23

Celestron Advanced GT přes PC

Příspěvek #21 od Pupak » 04. 02. 2020, 21:42

Já vím,že je to už historie, ale pro mě je to žhavá současnost. Existuje způsob,jak řídit tuto montáž pře PC bez ručky? Má někdo zapojení Hand control konektoru? Tuším,že je to seriák na TTL úrovních,ale v jakém to jede protokolu? Je tam TRS,CTS , nebo to jede jen přes Tx,Rx ? Převodník z RS232 na TTL jsem si udělal,ale nějak nevím jak dál. Prohledal jsem všechna možná fóra,ale nic moc. Chodilo by to s nějakým standardním SW, nebo přes driver?
Dík za každou informaci.


Zpět na “Montáže a navigace”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host