Takze je patrne, ze EQ6 je proti CG5 ve spotrebe energie o kategorii jinde. Nicmene pouzivam oloveny hermeticky akumulator 12V/12Ah, ktery nabity vydrzi cca tech 8 hodin provozu - na zimu pocitam s dokoupenim druheho.
Na CG5 by ti bohate postacil oloveny hermeticky akku z GM, 12V/5Ah, ktery stoji cca 350,- s dph
nebo jeste jeden tip i pro ostatni:
v soucasne dobe je k dostani jiz pomerne levne APC-UPS 350VA s cenou do 2.000 s dph - napr. zde http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=50178, ktera ma 12V akumulator jiz v sobe 10-12Ah. Tuto UPS lze pouzit i jako menic z 12V na 220V v terenu. Akumulator jde vyjmout spodnimy dvirky, konektor je velky fast-on (jako v aute). Na tento konektor muzeme pripojit externich 12V prakticky odkudkoli. Jedinnym problemem je, ze pri vyssim zatizeni a pouzitim silnejsiho akumulatoru (treba napajeni z auta) se zacne vnitrni pasivni chladic prehrivat - je nutne dobastlit ventilator. Vyrobce totiz pocita s tim, ze pri jmenovitem zatizeni UPS vydrzi cca 5-7 minut, takze se ani neohreje. Nicmene pri spotrebe par wattu to asi neni treba. Pri nekterych merenich jsem zjistil, ze UPS bere naprazdno pri zapnutem menici cca 1,5A +/-, po pripojeni 40W/220V zarovky stoupla spotreba na cca 4,5A. Ucinnost se mi zda pomerne dobra. Pri zapojovani UPS do palubni site auta skrze zapalovac je nutne mit na pameti, ze konektor je konstruovan na vykon kolem 100W (~8A), takze bych nedoporucoval tahat ze zapalovace skrze UPS vice, nez 80W. Take doporucuji kvalitni silne kabely (napr. nejake k reprobednam s velkym prurezem) a co nejkratsi, aby to "nehorelo" na vedeni.
------
doplneno:
koukal jsem na katalog alzasoftu a nasel jsem jeste zajimavejsi produkt http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=52468
- menic z 12V na 220V primo do auta s trvalym vykonem 375W, nicmene bych toto zatizeni z palubni site automobilu nedoporucil, zejmena pro vozy Skoda120

HonzaS