Poškození čipu DF afokální fotografií?

Optika, montáže, autoguidery, elektronika...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antares
Příspěvky: 44
Registrován: 18. 02. 2003, 03:19

Poškození čipu DF afokální fotografií?

#1

Příspěvek od Antares »

Zjistil jsem nepříjemnou věc. Po dlouhé době jsem fotil v noci dlouhou expozicí s digitálem Olympus C750. Všiml jsem si , že na fotografiích se vyskytuje velké množství jakýchsi světlých teček různé velikosti. Pro jistotu jsem zakryl objektiv a exponoval znovu, ale tečky tam byly stále, u všech fotek na stejném místě a stejně velké. Domnívám se tedy , že tyto "tečky" jsou způsobeny "vypálenými" pixely na snímacím čipu fotoaparátu. A právě minulý týden jsem porvé zkoušel afokální fotografii Měsíce (bez filtru) a Slunce ( s folií Astro solar ). Otázka zní: Nemohlo světlo( hlavně sluneční) soustředěné okulárem způsobit poškození čipu?? Prohlížel jsem fotografie z dřívější doby a tam žádné "tečky " ještě nebyly.
Uživatelský avatar
MMys
Příspěvky: 17643
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Běleč nad Orlicí
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Poškození čipu DF afokální fotografií?

#2

Příspěvek od MMys »

To vypadá na normální hot-pixely, které tam jsou většinou od začátku a na normálních fotkách nejsou vidět. Jen na tmavých s delšími expozicemi. Mám je tam taky. Focení Slunce přes astro solar folii nemůže fotoaparát poškodit. Asi sis jich dříve nevšiml, nebo jso neměl nastavnou vysokou citlivost. Tam se projevují více.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Uživatelský avatar
VooDooMaster
Příspěvky: 231
Registrován: 05. 04. 2002, 17:32
Bydliště: Hradec Králové
Věk: 50

Poškození čipu DF afokální fotografií?

#3

Příspěvek od VooDooMaster »