Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Otázky, rady, tipy, návody...
Uživatelský avatar
Tomáš Mojžiš
Příspěvky: 140
Registrován: 15. 08. 2012, 18:21
Bydliště: Noutonice
Věk: 43

Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Příspěvek #1 od Tomáš Mojžiš » 07. 04. 2019, 22:18

Ahoj,

rád bych požádal o radu zkušené kolegy praktiky. Po výměně držáku primárního a sekundárního zrcátka jsem musel vrtat do karbonového tubusu (sendvičový 7mm tlustý) nové otvory včetně nového umístění fokuseru, přičemž starých otvorů bych se rád zbavil vytmelením. Můžete mi prosím poradit jaký tmel je na to nejvhodnější? Díval jsem se na karosářské tmely s karbonovým vláken, většina z nich je určena na plochy za použití tenké vrstvy, já bych ale potřeboval právě zadělat otvory poměrně tlustou vrstvou, nevím, zda by to nepraskalo.

Předem dík za rady,
Tomáš
TS UNC Carbon 300/1200 (v přestavbě) na EQ-8, Atik 428EX, ES 82st 24mm

Uživatelský avatar
Tomáš Mojžiš
Příspěvky: 140
Registrován: 15. 08. 2012, 18:21
Bydliště: Noutonice
Věk: 43

Re: Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Příspěvek #2 od Tomáš Mojžiš » 07. 04. 2019, 22:22

TS UNC Carbon 300/1200 (v přestavbě) na EQ-8, Atik 428EX, ES 82st 24mm

zuzi
Příspěvky: 383
Registrován: 21. 03. 2017, 08:14
Bydliště: Zdemyslice
Věk: 34

Re: Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Příspěvek #3 od zuzi » 07. 04. 2019, 22:32

Mám obavu že pokud se to nepřelaminuje, nebude to mít velkou mechanickou odolnost. Nakonec ale otázka je, zda tam nedat šroubek se zapouštěnou hlavou a zevnitř jí zatřít. Nesmí to trčet někam do svazku, ale jinak bych se toho nebál.

Uživatelský avatar
vla
Příspěvky: 4716
Registrován: 22. 09. 2002, 02:11

Re: Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Příspěvek #4 od vla » 07. 04. 2019, 22:58

Když bych s dírami nemohl žít koupil bych za cca stovku epoxymetal a tím to vyplnil.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.

Uživatelský avatar
Tomáš Mojžiš
Příspěvky: 140
Registrován: 15. 08. 2012, 18:21
Bydliště: Noutonice
Věk: 43

Re: Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Příspěvek #5 od Tomáš Mojžiš » 07. 04. 2019, 23:07

Super, dík za rady, zkusím ten epoxymetal :)
TS UNC Carbon 300/1200 (v přestavbě) na EQ-8, Atik 428EX, ES 82st 24mm

Uživatelský avatar
MilAN
Příspěvky: 18460
Registrován: 17. 04. 2004, 23:56
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Věk: 70

Re: Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Příspěvek #6 od MilAN » 07. 04. 2019, 23:14

Určitě něčím takovým. Je to bez problémů. V modelářské prodejně mají i různé 2 složkové epoxydové tyčinky či plátky i v různých barvách. Stačí v prstech prohníst a už to funguje. O pevnost a držení v dírách v karbonovém tubusu, kde je polyester jako pojivo, bych určitě neměl strach . Z vnějšku tubusu překrýt hladkou fólií a zevnitř udělat plombu .
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz

Uživatelský avatar
Tomáš Mojžiš
Příspěvky: 140
Registrován: 15. 08. 2012, 18:21
Bydliště: Noutonice
Věk: 43

Re: Zatmelení děr v karbonovém tubusu

Příspěvek #7 od Tomáš Mojžiš » 08. 04. 2019, 13:43

Děkuji Milane za tip, ta “modelína” bude to pravé. Zevnitř planuji sametku a zvenku folii, kdyby se na to nedalo koukat :)
TS UNC Carbon 300/1200 (v přestavbě) na EQ-8, Atik 428EX, ES 82st 24mm


Zpět na “ATM aneb udělej si sám”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host