Prosim poradte

O astrofotografii všeobecně, metody, postupy zpracování snímků, odkazy na stránky s astrofoto tematikou, rady pro začátečníky...
Uživatelský avatar
kulhous
Příspěvky: 212
Registrován: 22. 08. 2004, 21:41

Prosim poradte

#1

Příspěvek od kulhous »

Čau lidi,
jsem asi dva roky amatérským astronomem s 70 mm refraktorem a zjistil jsem, že mohl bych mit časem k dispozici foťák canon eos20D (8,1Mpix), a o něco později teleskopický objektiv (průměr 75 mm, f až 400 mm). Taky zvažuji koupi dalekohled v cenových relacích okolo 20k - 25k Kč. Tak sem začal přemýšlet o astrofoto. Jak jsem vyčet z příspěvků a českých stránek o astrofoto není zatím ,tak digitální focení foťákem běžné jako fecení na film či ccd. Otázka č. 1 zní, jak se s digitálem fotí lépe - afokální konfigurace / focení v primárním ohnisku. Další otázka: Je vhodný dalekohled Sky-Watcher Newton (f=200 mm/d=1000mm) na montáži HEQ-5 pro focení planet, měsíce, hvězdokup a v určité míře i emisních mlhovin? (třeba jen přišroubovanej na vršek a dalekohled pointuje pro focení Měsíce v celku nebo souhvězdí, afokální pro planet, detail měsíce etc.) Jak se budou (odhadem) pohybovat expoziční doby při rozumných iso hodnotách resp. bude stačit tuhost montáže/přesnost pointace na řádově minutové expozice? Jde to obejít nafocením stovky fotek a následným soft. součtem? Jak se foťák přidělává k dalekohledu při afokálním a ohniskovém focení? Slyčel jsem něco o T tubusech nebo tak, ale nevim, kde to koupit a jak to funguje... Díky za rady, poučky a tak
kulhous[at]seznam[dot]cz&&kulhous.blog.cz
Uživatelský avatar
vla
Příspěvky: 5410
Registrován: 22. 09. 2002, 02:11
Bydliště: Praha 6

Prosim poradte

#2

Příspěvek od vla »