Stránka 25 z 31

Re: Flatfield

Napsal: 21. 05. 2020, 23:04
od Ari
Tak som dofotil dark framy k ligtom aj k flatom a vychádza to skoro rovnak.
test_FF.jpg
test_FF.jpg (600.46 KiB) Zobrazeno 2758 x

Re: Flatfield

Napsal: 21. 05. 2020, 23:48
od MilAN
A nemáš ty flaty už moc exponované ? Vzhledem k tomu, jak korigují tu vinětaci ?

Re: Flatfield

Napsal: 22. 05. 2020, 00:12
od MMys
Máš vypnuté Optimize dark frames ? Pokud ano, zkus ho zapnout, a naopak. Někdy to má vliv, když DF úplně nesedí, a někdy to naopak nadělá víc škody než užitku.

Re: Flatfield

Napsal: 22. 05. 2020, 00:24
od Ari
Mal som to vypnuté, nevadí keď to zapnem a nemám bias framy? Teplota DF vacsinou sedela, rozdiel max 2 stupne (darky som fotil na 19 stupnov a lighty boli od 19 - vacsina do 21) a k flatom tam bol rozdiel len 1 stupen (darky 14 stupnov a flaty 13-15 stupnov). Na darky mám chladiaci box takže nie je problém vyrobiť aj uplne presné darky, lighty roztriediť podľa teploty a zkalibrovať, ale myslím že v tom problém nebude.

Re: Flatfield

Napsal: 22. 05. 2020, 01:10
od LukasNestak
Ari: ABE + DBE + orez stále dokola, aj viac krát po sebe, nič iné nepomáha. Niekedy je to nekonečné spracovanie. Čistú oblohu nenahradíš.

Re: Flatfield

Napsal: 22. 05. 2020, 06:18
od Psion
Ari: Ten Flat není úplně ideální, ale pokud vezmu CR2 Light, debarizuju, pak vezmu TIFF Flat, debarizuju a pak v PixelMath aplikuju Flat, tak mi to pořád nevychází špatně a je to dost vzdálené tomu co ukazuješ, no nic drž se zavedených metod.

Re: Flatfield

Napsal: 27. 07. 2020, 16:55
od FunTomas
Na predchádzajúcich stranách sa popisoval problém s kolečkom v strede snímky:
viewtopic.php?f=17&t=2615&start=270#p390075
viewtopic.php?f=17&t=2615&start=330#p422539
Pripájam aj svoj obrázok, ktorý nebol nijako spracovaný okrem kalibrácie. Preto je vidieť gradient.
img0331.png
img0331.png (95.58 KiB) Zobrazeno 2246 x
Nie je to fotené žiadnym svetelným systémom. Borg ED77 a reduktor 0,85x. Ide o štvorčlen. Fotené kamerou G3 16200, t.j. žiaden veľký snímač. Kamera bola celý čas riadene chladená. Skúšal som flaty na osvetlenej doske, flaty voči oblohe, no efekt vyzerá úplne rovnako. Flaty som exponoval 16s a aplikoval som na ne 16s DF.

V inej téme (viewtopic.php?f=17&t=2379&start=570#p421112) sa spomína pokus o kalibráciu jednotlivých flatov, výsledkom by mala byť homogénna plocha. V mojom prípade je ale výsledkom
img0329.png
img0329.png (417.3 KiB) Zobrazeno 2246 x
Skúšal som modifikáciou pomocou konštanty upraviť masterflat a jemne ho tak prekorigovať/podkorigovať. Žiaľ efekt bol vždy horší. Chcel by som sa teda spýtať skúsených majstrov, či sa stále jedná o optický efekt, alebo je to vecou kamery (elektronika) alebo ide o nejaký zlý matematický postup? Ak by to bolo snímané fotoaparátom s nechladeným snímačom, tak by som to hádam vedel pochopiť, ale v tomto prípade by mala byť kalibrácia takmer dokonalá. Reálne nie je dokonalé nič, ale ako teda spraviť čo najdokonalejšiu kalibráciu?

Re: Flatfield

Napsal: 11. 08. 2020, 07:19
od kolec
Problémy gradientov na flat , ich príčiny , ostraňovanie sme riešili na poslednom minihafe v Hlohovci.
Teraz k veci. Problém týchto gradientov na flat je v princípe z nasledovného dôvodu:
Treba si uvedomiť , že flat v podstate má s našim nafoteným obrázkom iba jednu spoločnú vec . A to , že bol nafotený na takej istej sústave.
Problém , je že za úplne iných časov - násobne iných - až stovky sekúnd.
Další problém - za úplne iného svetelného spektra. Tu si treba uvedomiť , že svetlo dopadajúce na senzor sa skladá zo svetla pozadia , svetla hviezd , poprípade hmloviny - teda objektu. Toto svetlo sa mení podmienkami , typom objektu atd.
Umelý flat je fotený za úplne iných podmienok .

Ako to vyriešiť:
1. Problém s rozdielnou dĺžkou času sa týka v hlavnej miere systémov s mechanickými uzávierkami .
2. Druhý problém z sa dá riešiť nasledovne:
a. nafotiť flat za rovnakých svetelných podmienok ako fotku - teda nočné flaty. Je to problém, ale ide to.
b. extrahovať gradient ktorý vznikol a ten pripočítať k umelému flatu. Takto získaný gradient je podla mojich skúsenosti da vo väčšine prípadov univerzálne.

Palo

Re: Flatfield

Napsal: 13. 08. 2020, 10:42
od juh
Pokúšal sa niekto riešiť flatfield pri fisheye objektíve (zorné pole 180° a viac, ten čo používam má 190°)? Ide mi hlavne o úpravu vinetácie objektívu. Skúšal som vytvoriť niečo ako lightbox z mliečneho skla (z guľového tienidla stropnej lampy). Na osvetlenú časť senzora by to aj celkom fungovalo, ale problém je v tej časti senzora, kam svetlo nedopadá. Keď aplikujem takýto flat na light snímok, tak sa SW snaží na tej neosvetlenej časti snímku vytiahnuť jas, ako keby bola táto časť snímku silne vinetovaná (čo je z pohľadu SW aj logické). Mne ide o to, aby sa na tejto časti snímku nevyťahoval jas aplikáciou flatu. Nie že by to bola nejaká životne dôležitá otázka, asi sa na flat vykašlem, použijem len darky. Zaujalo ma to len ako problém, či sa tu niekto pokúšal riešiť niečo také?

Re: Flatfield

Napsal: 13. 08. 2020, 11:49
od MMys
No tak samozřejmě v té tmavé části senzoru se dělí pouze šum šumem, takže tam nutně musí vycházet nesmysly, ale to je přeci jedno, ne ? Tahle část obrazu se stejně nepoužije, tak ji můžeš v editoru normálně zamalovat třeba černou, ne ?

Re: Flatfield

Napsal: 13. 08. 2020, 12:23
od juh
Riešenie by to bolo, len fotím OSC kamerou a keď dám v DSS zarovnať RGB kanály, tak do výsledku zoberie aj tú zjasnenú nenasvietenú časť obrázku a farebné vyváženie je potom úplne mimo. Lepší výsledok dostanem, keď nepoužijem flat.

Re: Flatfield

Napsal: 14. 08. 2020, 17:46
od LukasNestak
Skúška 20s Flatu. Na svietiacu podložku som nalepil čiernu autofoliu. So strachu z parazitného svetla som to celé zavrel do skrine. Teoreticky s dvoma vrstvami autofolie by som sa mohol dostať blízko k dĺžke Lightu.
Myslíte že blbosť ak budú mať Flat a Light rovnako dlhú expozíciu?

Re: Flatfield

Napsal: 14. 08. 2020, 19:13
od Bill
juh píše:Riešenie by to bolo, len fotím OSC kamerou a keď dám v DSS zarovnať RGB kanály, tak do výsledku zoberie aj tú zjasnenú nenasvietenú časť obrázku a farebné vyváženie je potom úplne mimo. Lepší výsledok dostanem, keď nepoužijem flat.
No a pokud by jsi flat doklonoval na nějakou hodnotu v okolí? Nebo by mohlo jít hromadně ořezat všechny smímky před kalibrací včetně flatu...

Re: Flatfield

Napsal: 14. 08. 2020, 20:04
od juh
Orezávať sa mi to nechce, sú to *.fits súbory a nie je veľa programov, ktoré s tým vedia spoľahlivo pracovať. S tým klonovaním master flatu uvažujem skôr nad tým, že si zistím maximálnu hodnotu jasovej zložky flatu a celej nenasvetlenej časti senzoru priradím túto hodnotu, nech sa to pri aplikácii flatu delí v podstate jednotkou. Potom by tá nenasvietená časť senzoru mala ostať tak, ako bola naexponovaná.
S vyrovnaním RGB tam budem mať asi aj iný problém. Ak je pri niektorom okraji silný zdroj svetla, tak celá tá nenasvietená časť senzoru je posunutá k farbe toho zroja svvetla. Ja som mal pri ľavom okraji Mesiac, tak ľavá nenasvietená časť senzoru je posunutá k žltej farbe. Keď sa vyvažuje biela, tak sa zoberie aj tá žltá nenasvietená plocha a vyváži sa to k modrozelenej farbe. Okrem toho je už všade na okolí LEDkové verejné osvetlenie, tak to potom celé získa taký hnusný modrozelený nádych. V každom prípade sa s tým budem musieť nejako popasovať.

Re: Flatfield

Napsal: 14. 08. 2020, 20:06
od MMys
Tohle ti prostě fungovat nebude. Ten panel má úplně jinou vyzařovací charakteristiku, než je světlo z oblohy, není v nekonečnu a folie ty nedostatky taky ještě "vylepší". Při výraznějším zpracování obrazu nedostatky vylezou.

Autofolie (několik vrstev) mi nefungovala ani jako filtr při pokusu dělat denní sky-flaty z modré denní oblohy, abych srazil expoziční čas na sekundy, protože s G3 kamerou kratinké expozice stejně neudělám. Prostě FF byl jiný a nepasoval. Korigoval vinětaci blbě.
LukasNestak píše:Skúška 20s Flatu. Na svietiacu podložku som nalepil čiernu autofoliu. So strachu z parazitného svetla som to celé zavrel do skrine. Teoreticky s dvoma vrstvami autofolie by som sa mohol dostať blízko k dĺžke Lightu.
Myslíte že blbosť ak budú mať Flat a Light rovnako dlhú expozíciu?