Meade vs. Celestron -Newbie dilema

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
Uživatelský avatar
SKYklop
Příspěvky: 32
Registrován: 23. 01. 2009, 23:37

Meade vs. Celestron -Newbie dilema

#1

Příspěvek od SKYklop »

Zdravím všetkých,
som tu nový, chcel by som sa poradiť ak sa niekto ochotný nájde vopred vďaka. Kúpil som chalupu na mieste ktoré je prísľubom tmavých nocí, a už mi chýba ku šťastiu iba teleskop ktorý som vždy chcel mať ale v meste nebolo na čo pozerať...
a ako začiatočník by som nerád urobil faux-pas a kúpil niečo čo mi privodí viac starosti ako radosti. Samozrejme aj doma v meste by som sa rád občas pozrel z balkónu na mesiac alebo niečo viditeľné aj v aglomerácii, na chalupe snáď možno nejakú tú jasnejšiu hmlovinku, planéty, kométy, nebodaj DSO, všetko čo sa bude dať. Fotografovať asi nebudem, nie som dobrý fotograf :-)

Laicky som si vytipoval 2 ďalekohlady medzi ktorými sa samozrejme neviem rozhodnúť. Schmidt - Cass alebo Maksutov-Cass?
Celestron alebo Meade?

http://www.dalekohlady.eu/2/index.php?k ... 7&id_p=241

or

http://www.celestron.com/c3/product.php ... &ProdID=60

Obidva sa mi páčia, možno viac Meade, i keď priemer zrkadla sa mi zdá malý, neviem či je to to pravé orechové, má ale slušnú svetelnosť, tiež by som ho využil aj na pozorovanie fauny na chalupe, je prenosnejší a ľahší ako Celestron / 10kg rozdiel/etc..

K obidvom je kopa príslušenstva, tiež by som potreboval radu, čo kúpiť aby som mal od začiatku to čo potrebujem...

Alebo za tie peniaze viem kúpiť niečo úplne iné, lepšie?

Mám bohužiaľ ďalší problém, a to moje dioptrie, jedno oko 3.5, druhé 5.25 diopt. Videl som binokulárne nástavce s dioptrickou korekciou, Meade ho ale nemá, Celestron ponúka aj binokulár, neviem ale či aj na moje brutal dioptrie, alebo či sa dá v pohode pozorovať aj s okuliarmi, aj keď s triedrom s tým nemám bohvieako dobrú skúsenosť.