Stránka 16 z 41

Autobaterie

Napsal: 05. 11. 2014, 11:08
od MMys
Víc než 1A to určitě nebude, mám pocit, že spíš o dost méně. Tyhle hodně zpřevodované motorky pro NE-GOTO montáže tolik nebraly.

A ten odběr foťáku je taky spíš menší než těch 0.5A. To tam lítá jen chvilkově, při zpracování a ukládání snímku. Ale zdroj musí být schopný to dát.  Pokud si nechceš kompikovat život spínaným zdrojem, tak to dobře funguje i s obyčejným třeba LM317

http://www.gme.cz/lm317t-p331-004

Ztráta při stabilizaci z 12V na 8V není zas tak velká, a pokud až zas tak neřešíš účinnost (což z auta nemusíš) tak je to akceptovatelné jednoduché řešení. Jeden stabilizátor pro foťák mám udělaný se spínaným zdrojem, a druhý takhle s lineárním regulátorem, a jde to. Tepla není moc, kor v gripu, kde se to rozchladí mimo tělo foťáku. Navíc ty větší odběry trvají jen krátce.

Autobaterie

Napsal: 05. 11. 2014, 13:06
od MaVac
Když to pojede jenom z autobaterie v autě, bez nastartování, tak se ale stejně nemusím asi bát, že by mi to vyžralo celou baterku, že? Tři hodinky chodu sežerou jednotky Ah, takže normální, čerstvá baterka by měla pak bez problémů i nastartovat...

Má někdo doporučení na nějaký rozumný napájecí konektor? Zatím přemýšlím o něčem jako CINCH, přeci jen budu limitovaný místem.

Autobaterie

Napsal: 07. 11. 2014, 14:32
od MaVac
Jen pro představu, moje řešení pro Canon 450D bude vypadat následovně:

Ono je to samozřejmě prakticky jen katalogové zapojení doplněné o pojistku a LEDku, ale třeba se někomu hodí.
Pojistka je tam "pro sichr", LEDka bude s integrovaným odporem na 12V pro indikaci, že je pojistka v pohodě, kondenzátory dle datasheetu keramické. Nakresleno v "Malování", nic lepšího tu nemám. Ztrátový výkon na 7808 počítám (12V-8V)*0,5A=2W, přesto tam přidělám jednoduchý U-chladič z GESu.
Vidíte tam někdo nějaký zásadní problém?
Přívodní kabel bude reprokábl se zlaceným CINCHem.

Autobaterie

Napsal: 07. 11. 2014, 15:28
od Peťa
LEDku bych dal obyčejnou, přes odpor až na výstup, aby signalizovala i správnou funkci 7808 - s odporem 1k nic nezkazíš, aspoň nebude v noci moc šajnit. Když si třeba zkratuješ výstup, tak bude LED na vstupu 7808 stále svítit, na výstupu samozřejmě zhasne. Vzhledem k tomu, že 7808 je zkratuvzdorný, bych tu pojistku nepovažoval za 100% nutnou.

Autobaterie

Napsal: 08. 11. 2014, 10:20
od MMys
Když pominu, že z LED by se takhle okamžitě zakouřilo (musí mít v sérii odpor), tak doporučuju kromě těch keramických blokovacích kondenzátorů přidat ještě nějaké větší elektrolytické, řekněme alespoň 220uF/16V na vstup i na výstup. Napětí v polní sestavě je často "zasviněné" rušením od motrů montáže, spínání různých vyhřívátek a tak.

Autobaterie

Napsal: 08. 11. 2014, 16:11
od MaVac
MMys: Vždyť píšu, že mám LED s integrovaným odporem...ale chápu že i tak jsem ho tam mohl zakreslit. Ty elyty asi co nejvíc ke "vstupu" a naopak "výstupu", narozdíl od těch blokovacích co budou co nejblíž 7808, že? A asi nevadí když ty elyty budou na vyšší napětí, ne?

Autobaterie

Napsal: 14. 11. 2014, 19:43
od biker.fm
A asi nevadí když ty elyty budou na vyšší napětí, ne?
Na vyssi nevadi, na nizsi je to problem :)

Autobaterie

Napsal: 23. 11. 2014, 21:20
od MaVac
Tak tady je výsledek:



Otestováno je to zatím jen tak, že po připojení 12V z adaptéru se z foťáku nezakouřilo a i pár fotek to vyfotilo. :)

Autobaterie

Napsal: 08. 03. 2015, 12:17
od ladis
V zimě (na horách i na jaře a na podzim) není co řešit, žádná baterie nestačí a i v autě je třeba zatopit... takže běží motor...

Na léto je to škoda, a nějaké řešení by se hodilo. Bohužel všechny cenově a prostorově dostupné generátory jsou o dost hlučnější než to auto.

Začal jsem pokukovat po palivových článcích, ale i ty fungují především na dobíjení trakčních baterií a cenově jim šlapou na paty solární články (když se v noci pozoruje bývá svítí ve dne Slunce)...

Dokonce jsem koukal i na různé "šlapo a kliko stroje na lidský pohon".

Zatím žádné řešení nepřekonalo: DC-AC zdroj u autobaterie v motoru (600W, s ochranou proti vybití autobaterie), pak celkem libovolně dlouhý kabel a rozdvojky na 240V, a pak klasické zdroje AC-DC zdroje na kameru, na laptop,...
Vím že je tam spousta ztrát, ale při běžícím motoru je to jedno... Napětí to drží na podstatně delší vzdálenost od auta. Žádné zařízení si zatím nestěžovalo...

Jen mi občas přijde škoda zamořovat přírodu výfukovými plyny. O auto se nebojím od té doby co centrem místo autem jezdím metrem tak ušetřím takových motohodin na volnoběh, že těch pár astronocí to těžko zvrátí...
Je možné, namísto otevření haubny a svorkama přidělání měniče k autobaterii, měnič rovnou napojit přes autozásuvku u palubní desky? Vydrží implementovaná autozásuvka odběr trvalý řekněme 5A?

Autobaterie

Napsal: 08. 03. 2015, 14:00
od Vabra
Je možné, namísto otevření haubny a svorkama přidělání měniče k autobaterii, měnič rovnou napojit přes autozásuvku u palubní desky? Vydrží implementovaná autozásuvka odběr trvalý řekněme 5A?Ano to je bez problému, pokud se nepletu, tak jsou 12V zásuvky v autech normovány někam k 15A...

Což už v mém případě nemusí vždy stačit.

Ještě přidám aktuální zkušenost, koupil jsem menší DC/AC převodník na cestu do Jižní Afriky, s udávaným výkonem 250W. A celkem spolehlivě jej vypínali dva malé notebooky se 60-90W spínanými zdroji.

Takže je třeba DC/AC raději o dost naddimenzovat...


Autobaterie

Napsal: 08. 03. 2015, 14:17
od vla
Přesně tak, momentálně používám sinus 300W trvale a fakticky lze počítat, že utáhne jeden zdroj pro NT+ běžící NT. Při zapojení druhého nabíječe spadne. Bohužel startovací proudy zdrojů pro NT a podobné přístroje jsou značné. Takže buď přidat výkonový ochranný termistor na vstupy měničů pro NT, nebo výrazně výkonnější měnič. Můj VW T4 měl zásuvku jištěnou 10A, což měnič 12/220V pro běžná zatížení zvládal. Teď má 15A, zásuvka nezvládala rázový utahovák na kola.

Autobaterie

Napsal: 08. 03. 2015, 16:20
od ladis
Děkuju Vabro a vla za info. Měnič budu připojovat k Oktavii 3 a Fabii 1. Snad tam pojistky v autě neodprásknu.

Autobaterie

Napsal: 08. 03. 2015, 19:05
od Peťa
Tak zásuvka to sice vydrží, ale aby byla pod proudem, musí být obvykle zapnuté zapalování - při delším provozu než hodinu musí běžet motor , což je třeba u mne spojené s nevypnutelnými světly na denní svícení atd. Když to dáš přímo na baterku, tak si můžeš udělat delší kabel o větším průřezu, dát do něj pojistku třeba na 20A, a budeš mít podstatně menší ztráty na vedení a mnohem delší nezávislost na chodu motoru.

Tohle bych ale optimalizoval jen tam, kde je šance vydržet bez běžícího motoru, jinak je to jedno a jednodušší je originální 12V zásuvka v autě.

Autobaterie

Napsal: 08. 03. 2015, 19:20
od ladis
Peťo, to je dobrý tip a poznatek. Např. u Fabie 1 lze světla zhasnout, zatímco u nové oktávky při zaplém zapalování nikoliv. Děkuju za upozornění!

[edit] Teď jsem to zkoušel v oktávce a do zástrčky na 12V jde proud i bez zaplého zapalování...

Autobaterie

Napsal: 08. 03. 2015, 19:42
od Peťa
No já jsem takhle provozoval v garáži bez elektriky halogenovou 12V lampu s minimálním odběrem - přímo z baterky odběr po skoro neomezenou dobu, ale z autozásuvky při zapnutém zapalování po dvou hodinách konec a sháněl jsem někoho kdo mne přes kabely nahodí.