Jaké okuláry k newtonu?

Okuláry, filtry, hledáčky a vše ostatní, co patří k pořádnému pozorování.
Uživatelský avatar
Zdenek F.
Příspěvky: 46
Registrován: 14. 07. 2003, 20:54

Jaké okuláry k newtonu?

#1

Příspěvek od Zdenek F. »

Mám dotaz. Jsem začátečník, ale po pročtení tohoto fóra, prozkoumání nabídkových stránek firem prodávajících dalekohledy a mnoha dalších stránek jsem se rozhodl pořídit dobsona 250/1500 od pana Drbohlava. (mimochodem, byl jsem se u něj i podívat – ten člověk normálně vlastní hvězdárnu, ve které jsem napočítal na jedné montáži celkem sedm různých dalekohledů – ten největší má průměr zrcadla 800 mm).
Nicméně bych rád znal názory zkušenějších na to moje kukátko (sice trochu pozdě – už jsem zaplatil zálohu) a potom také jaké okuláry k tomuto typu dalekohledu pořídit. Pan Drbohlav mi doporučoval okuláry Kellner o ohniskových vzdálenostech 40 event. 32, 20 a 10. Tak nevím, nebyli by lepší okuláry typu Plossl příp. superPlossl? A co ty ohniskové vzdálenosti? Je to vhodná kombinace?


Díky za pomoc,
Zdeněk
Zdeněk F.
Uživatelský avatar
GaN
Příspěvky: 233
Registrován: 07. 07. 2006, 16:23

Jaké okuláry k newtonu?

#2

Příspěvek od GaN »

Stejný přístroj jsem vlastnil. Typ okuláru kellner je dosti dobrý a doporučuji si je koupit u ATC. Ohniska okuláru kellner od ATC jsou vhodná 32 mm a 8 mm + barlow 2x. Přibližná cena asi 7000 Kč. Lze koupit i okuláry Tal typ superplossel s ohnisky 32 mm, 12.5 mm a 6.3 mm. Přibližná cena v tomto případě ca 7500 Kč.
Uživatelský avatar
zdenek
Příspěvky: 867
Registrován: 07. 02. 2003, 14:36
Bydliště: Rousínov
Věk: 54

Jaké okuláry k newtonu?

#3

Příspěvek od zdenek »