Tuning.
Tuning.
Na stranke http://www.astronomyboy.com/cg5/index.html mozes vidiet ako sa da vylepsit vykon paralaktickej montaze (vymena lozisk a pod.) a clanok je k dispozicii aj ako PDF http://www.astronomyboy.com/cg5/Astronomy_Boy_CG-5.pdf.
Neviem ci si myslel nieco podobne ale tunning to podla mna je.
Neviem ci si myslel nieco podobne ale tunning to podla mna je.
mail to:fun2mas(at)gmail.com
Tuning.
FunTomas napsal: Na stranke http://www.astronomyboy.com/cg5/index.html mozes vidiet ako sa da vylepsit vykon paralaktickej montaze (vymena lozisk a pod.) a clanok je k dispozicii aj ako PDF http://www.astronomyboy.com/cg5/Astronomy_Boy_CG-5.pdf.
Super stránka.
Skúšal to niekto, konkr. napr. nastaviť si pevnosť jemných pohybov v oboch osiach? Asi nestačí dotiahnúť skrutky nastavenia osi:
http://www.gymnz.sk/~ameleg/astro/forum/ra.jpg
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
Super stránka.
Skúšal to niekto, konkr. napr. nastaviť si pevnosť jemných pohybov v oboch osiach? Asi nestačí dotiahnúť skrutky nastavenia osi:
http://www.gymnz.sk/~ameleg/astro/forum/ra.jpg
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
Celestron NW 254/1200 na EQ-6 PRO, Canon EOS 400Dm, http://www.gymnz.sk/ameleg
Tuning.
Tuning C11ky (a dá se to použít asi na všechny SCT): http://www.rothritter.com/C11_Project/
UL 16" F/4 a spousta drobotiny.
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy
Tuning.
Prosím Vás, konkrétne CG-5 a nastavenie volnosti jemného pohybu:
- treba to dotiahnuť veľmi silne, mne sa zdá že je to na doraz, napriek tomu má "hluchý chod", skok, najmä keď mením smer otáčania.
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
- treba to dotiahnuť veľmi silne, mne sa zdá že je to na doraz, napriek tomu má "hluchý chod", skok, najmä keď mením smer otáčania.
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
Celestron NW 254/1200 na EQ-6 PRO, Canon EOS 400Dm, http://www.gymnz.sk/ameleg
Tuning.
alex napsal: Prosím Vás, konkrétne CG-5 a nastavenie volnosti jemného pohybu:
- treba to dotiahnuť veľmi silne, mne sa zdá že je to na doraz, napriek tomu má "hluchý chod", skok, najmä keď mením smer otáčania.
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
S tím dotahováním buď dost opatrný, vůle při změně smyslu otáčení bude vždy, takže dotahuj jen do té míry, pokud se ti zdá, že se vůle zmenšuje. Jinak ta vůle by ti neměla při pozorování vůbec vadit, protože neměníš smysl otáčení .
- treba to dotiahnuť veľmi silne, mne sa zdá že je to na doraz, napriek tomu má "hluchý chod", skok, najmä keď mením smer otáčania.
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
S tím dotahováním buď dost opatrný, vůle při změně smyslu otáčení bude vždy, takže dotahuj jen do té míry, pokud se ti zdá, že se vůle zmenšuje. Jinak ta vůle by ti neměla při pozorování vůbec vadit, protože neměníš smysl otáčení .
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Tuning.
alex napsal: Prosím Vás, konkrétne CG-5 a nastavenie volnosti jemného pohybu:
- treba to dotiahnuť veľmi silne, mne sa zdá že je to na doraz, napriek tomu má "hluchý chod", skok, najmä keď mením smer otáčania.
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
Starší typy CG5 mají, alespoň dle mé zkušenosti uložení šneků v gumových "O" kroužcích, takže je tam vůle jejich deformací vždy. Pokud to je na vizuální pozorování, příp. focení jasných objektů tak je to úplně jedno. Na delší expozice s motorem to vůbec nevadí na hodinové ose, v deklinaci to trochu problém byl, tak jsem vyměnil gumu za bronzové futro a vůle stejně zůstala protože tam je ještě nějaký problém s průměry hlavových a patních kružnic kola a šneku. Takže úplné vymezení vůle pouhým seřizováním je nemožné, nicméně i tak jsem s touto montáží dělal první delší expozice DS. Ještě jednou upozorňuji, že mluvím o provedení montáže z roku cca 96-7, současné montáže mají uložení převodů řešeno lépe a bez těchto problémů, viz např. CG5 GO-TO, která má vůle minimální.
- treba to dotiahnuť veľmi silne, mne sa zdá že je to na doraz, napriek tomu má "hluchý chod", skok, najmä keď mením smer otáčania.
Čo sa dá ešte dotiahnúť ???
Starší typy CG5 mají, alespoň dle mé zkušenosti uložení šneků v gumových "O" kroužcích, takže je tam vůle jejich deformací vždy. Pokud to je na vizuální pozorování, příp. focení jasných objektů tak je to úplně jedno. Na delší expozice s motorem to vůbec nevadí na hodinové ose, v deklinaci to trochu problém byl, tak jsem vyměnil gumu za bronzové futro a vůle stejně zůstala protože tam je ještě nějaký problém s průměry hlavových a patních kružnic kola a šneku. Takže úplné vymezení vůle pouhým seřizováním je nemožné, nicméně i tak jsem s touto montáží dělal první delší expozice DS. Ještě jednou upozorňuji, že mluvím o provedení montáže z roku cca 96-7, současné montáže mají uložení převodů řešeno lépe a bez těchto problémů, viz např. CG5 GO-TO, která má vůle minimální.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.