Stránka 3 z 25

EQ8

Napsal: 05. 07. 2011, 14:16
od jezevec
Ano EQ7 bola zrusena takto by mala vyzerat EQ8. Fascinuju ma tie kable k pripojeniu motorov Potom mohli aj ten 12 V konektor dako vylepsit.

EQ8

Napsal: 06. 07. 2011, 11:42
od caribic10
Je to pěkný kus železa...asi si napíšu Ježíškovi :-)

EQ8

Napsal: 06. 07. 2011, 14:12
od vaclav99
Myslím, že montáž bude mít podobné technické parametry a nosnost pro fotografické účely jako montáž Celestron CGE Pro.Cena bude něco kolem 150 000 Kč.

EQ8

Napsal: 07. 07. 2011, 07:10
od Oko1
Předpokládaná cena je 5000E u TS, někdy na jaře jsem se dotazoval:-)

EQ8

Napsal: 19. 09. 2011, 14:27
od Slávek
Docela pěkné video o nové EQ7:
http://www.youtube.com/watch?v=6rrUwe3Se3Q

EQ8

Napsal: 03. 01. 2012, 19:04
od MartinZ
zdá se, že se to začíná drobátko vyvíjet k prodejní fázi, na TS změnili nosnost na 50 kg a cenu zatím na zavolání.
http://www.teleskop-express.de/shop/pro ... stbar.html

PS: možná by neškodilo název tématu doplnit o EQ8 nebo jej na to změnit.

EQ8

Napsal: 03. 01. 2012, 20:18
od MMys
Název tématu jsem změnil. Jelikož o velké montáži uvažuji, poslal jsem dotaz na cenu. Tak uvidíme.

Ale pokusný králík na ladění firmware se mi být nechce, takže určitě bude dobré to nechat trošku (tedy nějaký ten rok) uležet ;)

EQ8

Napsal: 03. 01. 2012, 22:23
od Oko1
Toto je informace o ceně u TS z letošního března, kdy ještě byla v nabídce jako EQ7:


Hello Jan,

we don´t know much about the new mount - also we don´t know when it will arrive here.

Rough price will be somewhere around EUR 5.000,--


Kind regards

Michael

Pět kilo navíc v nosnosti oproti původním předběžným parametrům EQ7 je podle mého názoru jen marketingový tah jak se odlišit o veškeré konkurence, která montáž v této kategorii obvykle limituje papírově 45kg. Zajímavé je že stativ na fotografii se velmi nápadně podobá stativu pro montáže Gemini, ale možná je to jen prezentace TS...těžko říct:-) (http://www.astronomy.hu/G42_images/images/ghsmain.jpg)

EQ8

Napsal: 04. 01. 2012, 11:00
od Tramvajak
Dobry den,

v odkazu na web TS se pise:

Motors
It utilizes 0.9 degree per step bipolar stepper motors to get high resolution. It uses stepper motors without reduction gear to drive worm shaft directly so to remove the periodic error caused by reduction gear.

Znamena to ze motor je pripojen primo na hridel sneku? Jak je potom dosahovano pozadovane rychlosti bez redukcnich prevodu?

Diky za odpoved. T.

EQ8

Napsal: 04. 01. 2012, 11:06
od MMys
Ano, je to tak. Krokovým motorem se dá otáčet libovolně pomalu, a dokonce může fungovat v režimu jako synchronní motor, doplněný enkodérem. Tedy v podstatě AC servo, které lze vystavit do libovolné polohy kdekoli mezi dvěma kroky. Prostě se jedná o velmi jemné mikrokrokování se zpětnou vazbou přes enkodér. Pokud tedy motor má dostatečný moment na to, aby utočil přímo šnek, není v tom žádný problém. A výhodou je vysoký rozsah rychlostí.  

Stejně to má udělané například montáž Gemini G42.

Jinak dle informací z TS montáž byěla být v červnu až červenci, cena je zatím neznámá.

EQ8

Napsal: 04. 01. 2012, 13:40
od Habl
Hybridní dvoufázové neb čtyřfázové krokové motorky řady SM s řídícím systémem pro napájení a mikrokrokování s přesným řízením polohy jsou vhodné pro danný účel. Výsledná výkonová čast KM musí býti posouzena.
www.mti.tul.cz/files/ats/krok2.pdf

Habl

EQ8

Napsal: 05. 01. 2012, 09:07
od dvader
Ano, je to tak. Krokovým motorem se dá otáčet libovolně pomalu, a dokonce může fungovat v režimu jako synchronní motor, doplněný enkodérem. Tedy v podstatě AC servo, které lze vystavit do libovolné polohy kdekoli mezi dvěma kroky. Prostě se jedná o velmi jemné mikrokrokování se zpětnou vazbou přes enkodér. Pokud tedy motor má dostatečný moment na to, aby utočil přímo šnek, není v tom žádný problém. A výhodou je vysoký rozsah rychlostí.Akorát to bude mít asi šílenou spotřebu...

EQ8

Napsal: 05. 01. 2012, 10:01
od MMys
Není to tak tragické, mnohdy dokonce lepší než v klasickém režimu bez enkodéru. Pro udržení v poloze mezi dvěma celokroky hraje roli POMĚR proudu v jednotlivých fázích, nikoli jeho absolutní hodnota. Ta udává monet, tedy zjednodušeně jakou silou hřídel v tom mezikroku drží. A pokud je tam enkodér a soustava je uzavřená ve zpětné vazbě, tak se servodriver většinou chová tak, že snižuje proud, pokud na hřídel nepůsobí vnější moment. Jakmile enkodér zdetekuje odchylku polohy, driver přidá proud, aby vnější moment přemohl a udržel hřídel v poloze kde má být.

Zrovna u montáže se šnekem je situace příznivá. Šnekové soukolí je samosvorné, takže moment na šnekovém kole nevyvolá moment na hřídeli šneku (motoru). Tedy stačí pouze proud pro překonání tření mezi šnekem a šnekovým kolem. Pokud je to slušne mechanicky udělané, klidně se může jednat o motorek s proudem 1-2A. Odhaduji, že to bude srovnatelné s EQ6-kou nebo o něco málo více (i s ohledem na velikost těch bloků s motory co jsou vidět na obrázku EQ8-ky)  

EQ8

Napsal: 05. 01. 2012, 11:18
od dvader
Jasně, já spíše myslel rychlé rozjezdy a brzdění.

EQ8

Napsal: 05. 01. 2012, 11:56
od MMys
Ty nejsou u KM problém problém, tenhle jev se projevuje spíš u montáží s DC motory a enkodéry. Krokový motor naopak bere při rychlém pohybu stejný, nebo dokonce o trochu menší proud, protože už je omezen impedancí vinutí při vyšších frekvencích. Paradoxně krokové motory odebírají největší proud při pomalém trackingu (pokud není firmware chytře udělaný jako třeba u montáže Gemini G42, u řídícího systému Pulsar, kde se dají nastavit proudy pro různé rychlosti zvlášť, takže si to uživatel může vyladit podle zatížení montáže a míry tuhosti mechaniky (třeba zima/léto) aby to v terénu zbytečně moc nežralo "proud".

Osobně u té EQ8 předpokládám odběr někde v rozmezí 2-4A při pohybu obou os. Uvidíme, až vylezou se specifikací, co jsem prohádal.