NGC 1499 - Kalifornie
NGC 1499 - Kalifornie
FunTomas napsal:
Ale ved to je potom presne to čo píšem ja. Jedna expozícia 64 minút pri 100 ASA je ekvivalentná 1 expozícii 8 minút pri 800 ASA. Ak Spriemerovanie 8 snímok po 8 minút je to čo píšeš, tak Martin dosiahne výslednú expozíciu 8 minút pri 800 ASA. Len mu klesne šum a zvýši sa dynamický rozsah, ale nie je to to isté ako keby exponoval 1 snímku 64 minút pri 800 ASA a spracoval tú.???Skusim to vysvetlit takto: jediny rozdiel medzi tymito dvoma pristupmi (8x8 vs. 1x64) je v tom, ze sa 64 minut ti saturuju "najjasnejsie" pixely (prepal) a v tom prvom pripade nie. To ci tych 8 snimkov scitas, alebo spriemerujes je putna, akurat pri priemerovani je lepsie to robit s desatinnou ciarkou (ako to robi vacsina profi softou, az vysledok ulozi ako cele cislo). Pri scitavani ti zase zbytocne rastie bitovy rozsah cisla pixelu, lebo odstup S/N rastie iba s odmocninou poctov snimkov.
mimochodom, ak by sme mali byt presni, tak 8x8 <> 1x64 lebo vycitavaci sum a podobne ale to je uz o inom.
Ale ved to je potom presne to čo píšem ja. Jedna expozícia 64 minút pri 100 ASA je ekvivalentná 1 expozícii 8 minút pri 800 ASA. Ak Spriemerovanie 8 snímok po 8 minút je to čo píšeš, tak Martin dosiahne výslednú expozíciu 8 minút pri 800 ASA. Len mu klesne šum a zvýši sa dynamický rozsah, ale nie je to to isté ako keby exponoval 1 snímku 64 minút pri 800 ASA a spracoval tú.???Skusim to vysvetlit takto: jediny rozdiel medzi tymito dvoma pristupmi (8x8 vs. 1x64) je v tom, ze sa 64 minut ti saturuju "najjasnejsie" pixely (prepal) a v tom prvom pripade nie. To ci tych 8 snimkov scitas, alebo spriemerujes je putna, akurat pri priemerovani je lepsie to robit s desatinnou ciarkou (ako to robi vacsina profi softou, az vysledok ulozi ako cele cislo). Pri scitavani ti zase zbytocne rastie bitovy rozsah cisla pixelu, lebo odstup S/N rastie iba s odmocninou poctov snimkov.
mimochodom, ak by sme mali byt presni, tak 8x8 <> 1x64 lebo vycitavaci sum a podobne ale to je uz o inom.
NGC 1499 - Kalifornie
FunTomas napsal:
Ale ved to je potom presne to čo píšem ja. Jedna expozícia 64 minút pri 100 ASA je ekvivalentná 1 expozícii 8 minút pri 800 ASA. Ak Spriemerovanie 8 snímok po 8 minút je to čo píšeš, tak Martin dosiahne výslednú expozíciu 8 minút pri 800 ASA. Len mu klesne šum a zvýši sa dynamický rozsah, ale nie je to to isté ako keby exponoval 1 snímku 64 minút pri 800 ASA a spracoval tú.???On nepise, pro jake ISO tech 64 minut plati. A ono je to take jedno - to nastaveni citlivosti digitalniho fotaku nedela nic jineho, nez meni zesileni signalu senzoru, tedy opet jen nastavuje urovne. 1 foton na chipu je 1 foton na chipu pri ISO 100 i ISO 800 a pocet tech fotonu dava pomer signal/sum. Ze snimku ISO 100 udelame ISO 800 i ve Photoshopu i s prislusnym zhorsenim pomeru signal/sum.
Podstatne je, ze kdyz Martin exponuje celkem 64 minut, ma ve vyslednem obrazku pomer signal/sum zhruba jako u jedne 64minutove expozice. Jak se to cele i s tim sumem vynasobi nebo vydeli ve fotaku ( nastavenim ISO ), nebo v pocitaci, s tim nesouvisi - tam jde hlavne o rozumnou volbu rozsahu, aby to nebylo moc tmave ani moc prepalene a je jedno, jak a kdy ten rozsah upravi, jen se nesmi dostat do problemu s rozsahem digitalniho zapisu snimku - pak by ztratil dynamiku.
Ale ved to je potom presne to čo píšem ja. Jedna expozícia 64 minút pri 100 ASA je ekvivalentná 1 expozícii 8 minút pri 800 ASA. Ak Spriemerovanie 8 snímok po 8 minút je to čo píšeš, tak Martin dosiahne výslednú expozíciu 8 minút pri 800 ASA. Len mu klesne šum a zvýši sa dynamický rozsah, ale nie je to to isté ako keby exponoval 1 snímku 64 minút pri 800 ASA a spracoval tú.???On nepise, pro jake ISO tech 64 minut plati. A ono je to take jedno - to nastaveni citlivosti digitalniho fotaku nedela nic jineho, nez meni zesileni signalu senzoru, tedy opet jen nastavuje urovne. 1 foton na chipu je 1 foton na chipu pri ISO 100 i ISO 800 a pocet tech fotonu dava pomer signal/sum. Ze snimku ISO 100 udelame ISO 800 i ve Photoshopu i s prislusnym zhorsenim pomeru signal/sum.
Podstatne je, ze kdyz Martin exponuje celkem 64 minut, ma ve vyslednem obrazku pomer signal/sum zhruba jako u jedne 64minutove expozice. Jak se to cele i s tim sumem vynasobi nebo vydeli ve fotaku ( nastavenim ISO ), nebo v pocitaci, s tim nesouvisi - tam jde hlavne o rozumnou volbu rozsahu, aby to nebylo moc tmave ani moc prepalene a je jedno, jak a kdy ten rozsah upravi, jen se nesmi dostat do problemu s rozsahem digitalniho zapisu snimku - pak by ztratil dynamiku.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
NGC 1499 - Kalifornie
Pavúk mi to práve vysvetľuje, takže už som v obraze. Jednoducho som nerozumel vašim vysvetleniam. Teraz mi je to jasnejšie.
mail to:fun2mas(at)gmail.com
NGC 1499 - Kalifornie
Ahoj, neodpustím si, dát sem ještě jeden snímek:
N200/800, neupravený Canon EOS 30D, 7x6 minut ISO 3200,UHC-S.
Je to jenom malá část této nádherné mlhoviny.
N200/800, neupravený Canon EOS 30D, 7x6 minut ISO 3200,UHC-S.
Je to jenom malá část této nádherné mlhoviny.
http://lsastrofoto.cz/ e-mail: l[dot]spejchlik[at]seznam[dot]cz
N200/800
refr.70/500
Canon EOS 7D MK II.,CCD QHY8
NEQ6SS
12” DOBSON FLEX TUBE 305/1500mm
N200/800
refr.70/500
Canon EOS 7D MK II.,CCD QHY8
NEQ6SS
12” DOBSON FLEX TUBE 305/1500mm
NGC 1499 - Kalifornie
Ahoj
Je zbytečné se vyjadřovat ke každému snímku zvlášť. Nádherné ;D. Mezi astrofotografy je nová konkurence. Akorát jedna maličkost. Zkus pořídit více expozic fotografovaného objektu a pak snímky zprůměrovat - pro odstranění šumu. Takže přeji jasnou oblohu a jen tak dál.
MartinV
Je zbytečné se vyjadřovat ke každému snímku zvlášť. Nádherné ;D. Mezi astrofotografy je nová konkurence. Akorát jedna maličkost. Zkus pořídit více expozic fotografovaného objektu a pak snímky zprůměrovat - pro odstranění šumu. Takže přeji jasnou oblohu a jen tak dál.
MartinV
Osobní stránky: http://dslr-astrophotography.cz/
FSQ 106ED, Losmandy G-11 GoTo L4 (Ascom Gemini telescope.NET), EOS 40Dmod, Lunático EZG60, Lacerta MGEN, QHY5L II, SQM-L, Lenovo x200
Poz. stanoviště: Kamenný vrch, Stránské, Norberčany, Morav
FSQ 106ED, Losmandy G-11 GoTo L4 (Ascom Gemini telescope.NET), EOS 40Dmod, Lunático EZG60, Lacerta MGEN, QHY5L II, SQM-L, Lenovo x200
Poz. stanoviště: Kamenný vrch, Stránské, Norberčany, Morav
NGC 1499 - Kalifornie
Tak se take pridam, i kdyz to neni nic moc :
Megrez 80II ED, reduktor 0.8x, Canon EOS 20D, 3x480sec. bez filtru + 3x640sec. s filtrem UHC-S.
Pro masochisty mam o neco vetsi obrazek.
Foceno dnes rano v dost prisernych podminkach - vysoka oblacnost a mlha. Tech snimku s filtrem jsem puvodne udelal osm, ale na peti neni skoro nic videt - proti mlze ten filtr nefunguje ...
Megrez 80II ED, reduktor 0.8x, Canon EOS 20D, 3x480sec. bez filtru + 3x640sec. s filtrem UHC-S.
Pro masochisty mam o neco vetsi obrazek.
Foceno dnes rano v dost prisernych podminkach - vysoka oblacnost a mlha. Tech snimku s filtrem jsem puvodne udelal osm, ale na peti neni skoro nic videt - proti mlze ten filtr nefunguje ...
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
- MaG
- Příspěvky: 11419
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
NGC 1499 - Kalifornie
MP napsal: Tak se take pridam, i kdyz to neni nic moc
Jistě se nejednomu návštěvníkovi nabízí otázka, jak by měla vypadat, až nebude "nic moc", mně přijde velmi dobrá.
Jistě se nejednomu návštěvníkovi nabízí otázka, jak by měla vypadat, až nebude "nic moc", mně přijde velmi dobrá.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
NGC 1499 - Kalifornie
Zkoušel jsem zprůměrovat 34 snímků po 6 minutách s citlivostí 1600 ASA a tohle mi vylezlo. Do podání barev jsem nijak nezasahoval, takový to odstín červené mi vylezl z foťáku, tak jsem to nechal být.
Opět větší verze zde:
http://www.astronom.cz/deavi/ngc1499.htm
Opět větší verze zde:
http://www.astronom.cz/deavi/ngc1499.htm
http://www.astronom.cz/deavi/
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
EQ-8, Newton AG 300/1140mm, f:3,8, ASA OK3 focuser+ ASA 3'' Wynne 0.95x, ZWO OAG68 + ZWO ASI 174 mini, ZWO ASI 6200MC PRO. Powerbox Pegasus Advance
NGC 1499 - Kalifornie
Tak to gratuluji.Také se na ni ještě chystám,ale určitě to s Praktikou nedopadne obdobně.Ale protože to bude můj první pokus o Kalifornii,budu spokojený i s rozmazaným flekem.Přeju více jasných nocí.
refr. 70/700 mm,tri 10 x 50,SW 200/1000 mm,ASI 120 mc,ASI 224 mc,ASI 294 mc
https://www.youtube.com/channel/UCIRCDX ... a2rTCn8vKg
https://www.youtube.com/channel/UCIRCDX ... a2rTCn8vKg
NGC 1499 - Kalifornie
Pokud nepoužiješ film citlivý na H-alfa, tak to i s tím flekem bude dost problém.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
NGC 1499 - Kalifornie
Omlouvám se, ale poprvé dnes slyším o tom, že existuje film citlivý na H-alfa. Pod jakým označením se prodává? ;D
život chápu jako muzikál, pak se dá vydržet...
NGC 1499 - Kalifornie
Tak tenhle smajlík ;D tady opravdu nechápu.
Opravdu si myslíš, že nejsou ?
Opravdu si myslíš, že nejsou ?
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
NGC 1499 - Kalifornie
Možná jsem smajlíka volil nevhodně, ale o těch filmech dnes slyším skutečně poprvé a docela by mě to zajímalo. Pochopitelně jsem slyšel o filmech pro různá speciální použití, ale o těchto ne. Takže to není z mé strany zpochybnění, ale prosba o více informací. Pokud jsem smajlíkem někoho urazil, tak se omlouvám, tak to myšleno nebylo.
život chápu jako muzikál, pak se dá vydržet...
NGC 1499 - Kalifornie
Sortiment se sice velmi rychle zužuje , ale z černobílých jsou to určitě :
Kodak : High Speed Infrared Film
Ilford : SFX 200
Kodak : High Speed Infrared Film
Ilford : SFX 200
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
NGC 1499 - Kalifornie
Díky za informaci, určitě se po takovém filmu podívám a budu laborovat.
život chápu jako muzikál, pak se dá vydržet...