Autobaterie
Autobaterie
Dakujem. Nenapisal som to jasne, rozhodne baterka, vyjazdy budu.
Nemam predstavu o spotrebe a potrebnej kapacite. Kolko moze zozrat kamera+chladenie?
Notas mam relativne stary, relativne vykonny a preto relativne nenazrany, v klude berie 30W, pri nejakom rozumnom zatazeni procesora povedzme odhadom 50W. Ak dobre nasobim, 50W spotreby * 12 hodin fungovania / 12V = 50Ah kapacity baterky len pre notas? Krat este ucinnost menica na 230V, ta moze byt asi kolko? (Asi je cas zohnat nejaky uspornejsi notas)
Nemam predstavu o spotrebe a potrebnej kapacite. Kolko moze zozrat kamera+chladenie?
Notas mam relativne stary, relativne vykonny a preto relativne nenazrany, v klude berie 30W, pri nejakom rozumnom zatazeni procesora povedzme odhadom 50W. Ak dobre nasobim, 50W spotreby * 12 hodin fungovania / 12V = 50Ah kapacity baterky len pre notas? Krat este ucinnost menica na 230V, ta moze byt asi kolko? (Asi je cas zohnat nejaky uspornejsi notas)
Autobaterie
Pokud chces casem i fotit, tak bych urcite misto Powertanku vzal rovnou trakcni autobaterii.
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... 12v--lfd75
Ja pouzivam tudle a pri soucasne sestave (HEQ5, notebook, vyhrivani, Atik 383L+) uz mi prestava stacit. I ted v lete se mi za nejakych 5-6 hodin vybije. Se zrcadlovkou, ktera zere mnohem min nez chlazena kamera, mi vydrzela celou noc.
Na menic pro notebook bych se vykaslal, za par stovek jde koupit 12V zdroj pro notebooky. Ma nastavitelne vystupni napeti, takze jde pouzit s vetsinou beznych typu notebooku.
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... 12v--lfd75
Ja pouzivam tudle a pri soucasne sestave (HEQ5, notebook, vyhrivani, Atik 383L+) uz mi prestava stacit. I ted v lete se mi za nejakych 5-6 hodin vybije. Se zrcadlovkou, ktera zere mnohem min nez chlazena kamera, mi vydrzela celou noc.
Na menic pro notebook bych se vykaslal, za par stovek jde koupit 12V zdroj pro notebooky. Ma nastavitelne vystupni napeti, takze jde pouzit s vetsinou beznych typu notebooku.
Ondřej Kozáčik
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Autobaterie
Na menic pro notebook bych se vykaslal, za par stovek jde koupit 12V zdroj pro notebooky. Ma nastavitelne vystupni napeti, takze jde pouzit s vetsinou beznych typu notebooku.
No ale s většinou novějších noťasů to už nejde - testujou si připojený adaptér a pokud nenajdou ten "svůj", tak nefungují. Je to třeba před zakoupením vyzkoušet. Jám mám 3 různé noťase a měnič funguje jenom s jedním nejstarším
Na ostatní musím použít měnič 12/230 + originální zdroj
No ale s většinou novějších noťasů to už nejde - testujou si připojený adaptér a pokud nenajdou ten "svůj", tak nefungují. Je to třeba před zakoupením vyzkoušet. Jám mám 3 různé noťase a měnič funguje jenom s jedním nejstarším
Na ostatní musím použít měnič 12/230 + originální zdroj
M:736 750 113
Autobaterie
Konihlav: Trefil jsi se, zrovna neco podobneho resim ... moje 75Ah trakcni baterie se stavajici sestavou zacina byt silne nedostacujici (vydrzi tak 5 hodin ted v lete, co teprv v zime ... az si rikam zlata DSLR, s tou a CG5kou mi baterka vydrzela i dve noci bez nabijeni). Vetsi baterie nepripada v uvahu, odmitam tahat neco co vazi 30+ kilo sem tam do pateho patra panelaku bez vytahu. Takze diky za clanek, naberu z nej inspiraci
Ondřej Kozáčik
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
- Psion
- Příspěvky: 11502
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 61
- Kontaktovat uživatele:
Autobaterie
Nebude lepší si už koupit rovnou generátor? Sice to hlučí, ale, váží to 14kg, má to 230V a 12V a máte po starostech. Hlavně nepište, že je drahej provoz, když si kupujete kamery za 100 tis. a najedete autem na místo 100km
Autobaterie
V zimě (na horách i na jaře a na podzim) není co řešit, žádná baterie nestačí a i v autě je třeba zatopit... takže běží motor...
Na léto je to škoda, a nějaké řešení by se hodilo. Bohužel všechny cenově a prostorově dostupné generátory jsou o dost hlučnější než to auto.
Začal jsem pokukovat po palivových článcích, ale i ty fungují především na dobíjení trakčních baterií a cenově jim šlapou na paty solární články (když se v noci pozoruje bývá svítí ve dne Slunce)...
Dokonce jsem koukal i na různé "šlapo a kliko stroje na lidský pohon".
Zatím žádné řešení nepřekonalo: DC-AC zdroj u autobaterie v motoru (600W, s ochranou proti vybití autobaterie), pak celkem libovolně dlouhý kabel a rozdvojky na 240V, a pak klasické zdroje AC-DC zdroje na kameru, na laptop,...
Vím že je tam spousta ztrát, ale při běžícím motoru je to jedno... Napětí to drží na podstatně delší vzdálenost od auta. Žádné zařízení si zatím nestěžovalo...
Jen mi občas přijde škoda zamořovat přírodu výfukovými plyny. O auto se nebojím od té doby co centrem místo autem jezdím metrem tak ušetřím takových motohodin na volnoběh, že těch pár astronocí to těžko zvrátí...
Na léto je to škoda, a nějaké řešení by se hodilo. Bohužel všechny cenově a prostorově dostupné generátory jsou o dost hlučnější než to auto.
Začal jsem pokukovat po palivových článcích, ale i ty fungují především na dobíjení trakčních baterií a cenově jim šlapou na paty solární články (když se v noci pozoruje bývá svítí ve dne Slunce)...
Dokonce jsem koukal i na různé "šlapo a kliko stroje na lidský pohon".
Zatím žádné řešení nepřekonalo: DC-AC zdroj u autobaterie v motoru (600W, s ochranou proti vybití autobaterie), pak celkem libovolně dlouhý kabel a rozdvojky na 240V, a pak klasické zdroje AC-DC zdroje na kameru, na laptop,...
Vím že je tam spousta ztrát, ale při běžícím motoru je to jedno... Napětí to drží na podstatně delší vzdálenost od auta. Žádné zařízení si zatím nestěžovalo...
Jen mi občas přijde škoda zamořovat přírodu výfukovými plyny. O auto se nebojím od té doby co centrem místo autem jezdím metrem tak ušetřím takových motohodin na volnoběh, že těch pár astronocí to těžko zvrátí...
Pavel Vabrousek
Autobaterie
Nebude lepší si už koupit rovnou generátor? Sice to hlučí, ale, váží to 14kg, má to 230V a 12V a máte po starostech. Hlavně nepište, že je drahej provoz, když si kupujete kamery za 100 tis. a najedete autem na místo 100km :)Ta centrála žere jak auto na volnoběh, takže provoz vyjde nastejno (akorát se holt nevyužije odpadní teplo)
Libor Brodský
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II
Autobaterie
Psion: Todle reseni me dvakrat nelaka, hluk, manipulace s benzinem ... navic mi to pride jako dalsi potencionalni zdroj poblemu, staci kdyz mi zustane v ruce ta startovaci snura a dofotil jsem. V tomdle baterii verim mnohem vic, pokud zacne odchazet, vsimnu si toho z pravidla driv nez je pozde. V zime mam vetsinou stejne nastartovane auto, abych nezmrznul, takze to spis vyresim kombinaci druhe mensi baterie a startovacich kabelu, pres ktere je budu dobijet.
Ondřej Kozáčik
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Autobaterie
Mě se líbí jak pavel nadhodil ten šlapostroj ... to by pro nás cyklisty byla zajímavá alternativa, dobíjet a zároveň se zahřát a zajezdit si jen mám obavu, že uživit notebook+montáž+kameru vlastními silami by asi nešlo
Libor Brodský
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II
- MMys
- Příspěvky: 17622
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Autobaterie
No, asi šlo, ale byla by to slušná makačka. Pamatuji si, že jsme to ve škole zkoušeli při jedné laborce měřit, a pro jízdu rychlostí kolem 20km/h to vycházelo kolem 100W, na 30km/h už 200W, ale to se nedalo moc dlouho vydržet.
konec O.T. ;)
konec O.T. ;)
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Autobaterie
No známí mají na chatě bez elektřiny televizi na šlapání - prý ještě nikdo nevydržel více než zprávy ;D
Jinak pokud někdo provozujete více horších baterií, tak než je měnit postupně, tak mnohem více vydrží, když se spojí paralelně - výsledek má menší vnitřní odpor a menší ztráty.
Jinak pokud někdo provozujete více horších baterií, tak než je měnit postupně, tak mnohem více vydrží, když se spojí paralelně - výsledek má menší vnitřní odpor a menší ztráty.
M:736 750 113
Autobaterie
Ahojte!
Na minulém focení mi vypověděly službu baterky v battery gripu, tak mne napadlo, jak tomu předcházet. Ano, nejjednodušší je kontrolovat nabití baterek ve foťáku před odjezdem, to vím ale když už by se stalo, je třeba mít nějakou zálohu. To samé platí pro 4x buřt pro pohon RA osy, baterky drží dlouho, ale nevím, jak dlouho ještě budou a určitě chcípnou v tu nejméně vhodnou dobu.
K battery gripu (BG-E5) je kromě "šuplíku" na dvě Canon baterky i "šuplík" na 6xAA tužkovek. Nikdy jsem ho nepoužil a ani ho nepoužiju, ale napadlo mne, že by šel upravit na napájení z autozásuvky.
Moje představa je taková, že vyhodím kontakty a do prostoru pro baterky bych dal dva DC/DC měniče. Přivedl bych z venku (z auta) 12V (teda těch asi 13.8V nebo kolik to je), jedním měničem bych vyráběl 9V pro napájení foťáku a druhý by byl na 6V, který by vedl ven a poháněl by RA osu.
Myslíte, že je to úplně zcestný a bude to mít zásadní problémy?
Na minulém focení mi vypověděly službu baterky v battery gripu, tak mne napadlo, jak tomu předcházet. Ano, nejjednodušší je kontrolovat nabití baterek ve foťáku před odjezdem, to vím ale když už by se stalo, je třeba mít nějakou zálohu. To samé platí pro 4x buřt pro pohon RA osy, baterky drží dlouho, ale nevím, jak dlouho ještě budou a určitě chcípnou v tu nejméně vhodnou dobu.
K battery gripu (BG-E5) je kromě "šuplíku" na dvě Canon baterky i "šuplík" na 6xAA tužkovek. Nikdy jsem ho nepoužil a ani ho nepoužiju, ale napadlo mne, že by šel upravit na napájení z autozásuvky.
Moje představa je taková, že vyhodím kontakty a do prostoru pro baterky bych dal dva DC/DC měniče. Přivedl bych z venku (z auta) 12V (teda těch asi 13.8V nebo kolik to je), jedním měničem bych vyráběl 9V pro napájení foťáku a druhý by byl na 6V, který by vedl ven a poháněl by RA osu.
Myslíte, že je to úplně zcestný a bude to mít zásadní problémy?
Newton GSO 150/750 na EQ-5, pár okulárů a k tomu Canon 450D.
Jsem začátečník, ale snažím se
Jsem začátečník, ale snažím se
- MMys
- Příspěvky: 17622
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Autobaterie
Ne, tohle by mělo fungovat. Akorát bych nedával do foťáku ten měnič pro montáž. To nemá logiku.
1) když sundáš foťák, budeš bez napájení montáže.
2) hrozí zarušení napájacího napětí foťáku napěťovými úbytky na kabelu, co způsobuje pulsní odběr krokových motorů montáže. Nemusí to nic udělat, ale i může. Záleží jak dobře je odrušeno vše ve foťáku. Takže měnič pro montáž si udělaj raději zvlášť, a na jiný kabel než vede k foťáku.
P.S. není 9V pro foťák zbytečně moc ? Jmenovité napětí originálního aku je 7.4V, plně čerstvě nabitý mívá necelých 8V. Je tam určitě rezerva, to věřím, ale zbytečně bych to nepřeháněl. Já mám měnič nastavený na 8V.
1) když sundáš foťák, budeš bez napájení montáže.
2) hrozí zarušení napájacího napětí foťáku napěťovými úbytky na kabelu, co způsobuje pulsní odběr krokových motorů montáže. Nemusí to nic udělat, ale i může. Záleží jak dobře je odrušeno vše ve foťáku. Takže měnič pro montáž si udělaj raději zvlášť, a na jiný kabel než vede k foťáku.
P.S. není 9V pro foťák zbytečně moc ? Jmenovité napětí originálního aku je 7.4V, plně čerstvě nabitý mívá necelých 8V. Je tam určitě rezerva, to věřím, ale zbytečně bych to nepřeháněl. Já mám měnič nastavený na 8V.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Autobaterie
Díky MMys za podněty! ;) Těch 9V jsem volil z toho, že je to na 6x tužku, což je 9V, ale je fakt, že origo baterka je těch 7.4V, takže to asi předělám na rozumnějších 8V, to asi dává smysl. Ten druhý DC měnič pro montáž jsem chtěl proto, abych měl co nejméně kabelů a nabízelo se to "schovat" do toho gripu, ale asi je to fakt blbost. Spíš si udělám externí "rozvaděč" kam přivedu napětí z auta a pak budu řešit další věci.
Teď ještě k odběru. Myslím, že jsem našel, že odběr foťáku se pohybuje kolem 0.5A, je to tak, že? Kolik mám počítat (nemám to jak změřit tak se ptám) odběr toho RA motorku na EQ-5? Asi tak 1A ne?
Teď ještě k odběru. Myslím, že jsem našel, že odběr foťáku se pohybuje kolem 0.5A, je to tak, že? Kolik mám počítat (nemám to jak změřit tak se ptám) odběr toho RA motorku na EQ-5? Asi tak 1A ne?
Newton GSO 150/750 na EQ-5, pár okulárů a k tomu Canon 450D.
Jsem začátečník, ale snažím se
Jsem začátečník, ale snažím se