To funTomas: ale notak, sou to širší souvislosti, souvisí se spotřebou energií... ;D
To Homer: souhlasím, ale je třeba dobré vědět, že motor 1,2 HTP je dimenzován na 125000 km (od výrobce) a vše navíc je plus, navíc není možné provést generálku motoru (skrze technické řešení)
To Lukina: ano, Fábie má lepší podvozek, a to ze 2 důvodů, za prvé to není limuzína, ale maximálně protažená (v případě kombi) krátká potvora, která má kola prakticky ideálně umístěna vzhledem k půdorysu auta (ideálnější je třeba už jenom Ford Ka), tudíž funguje jako motokára, pokud není samozřejmě osazena na kolech šířky 165 mm (právě proto narážka na social edition)...převisy kastle u 405 nebo jakékoliv jiné limuzíny dělají právě ten podvozek "horším"...405 má vzadu torzní tyč, která už z principu není dělaná jako závodní, ale jako pohodlná (to že to není ideální řešení je věc druhá)
Moje Fábie (1,2 HTP)
20.000 km: uvolnila se matka na kosti stabilizátoru, která má uvnitř silon a nikdy by se uvolnit neměla...následek by v té papírové kastli byl fatální
40.000 km: daly kožu pakny v bubnech vzadu
50.000 km: spojka opustila vozidlo, při přebytku výkonu je to pochopitelné, že ano, zvlášť když na autě s turbem a 250 Hp mi vydržela 2x tolik...
80.000 km (současný stav): při otáčkách nad 3500 rpm se z pod kastle od motoru ozývají rachtání jak na koňském povoze
Bůh ochraňuj všechny, kdo si tohle koupí
Toto byla poslední poznámka k automobilismu kontra zelené šílenství...než to moderátor smaže...
Širší souvislosti
- Algol77 (Jakub Koukal)
- Příspěvky: 1502
- Registrován: 26. 01. 2004, 21:47
- Bydliště: Kroměříž
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Širší souvislosti
Vybavení: Newton 240/1200+refraktor 110/1600 na paralaktice z dob krále klacka, Dobson 200/1200, 1 x Watec 902H2 Ultimate, 1 x VE 6047, 7 x KPF 131 HR...a spacáky s terénní plechovkou Peugeot 405
- MaG
- Příspěvky: 11389
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Širší souvislosti
Náklady na provoz auta mi připoměly, že v Jablonci už je MHD na kratší vzdálenost stejně drahá nebo dokonce dražší než auto. Konkrétně mně se to láme po ujetí 5 km, což do města mám blíž. Manželka tedy jezdí už jenom autem a já do práce zatím se snažím jezdit MHD, která mně vyjde o třetinu levněji, ale někdy to nehrotím. Jsem zvědav, kdy se MHD nevyplatí ani na těch mých 7 km cesty do práce. Tomu říkám ekologický přístup státu/města k veřejné dopravě.
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Širší souvislosti
Vazeni, to si snad delate legraci. Nekteri jste si toho mozna nevsimli, ale tohle je astroforum, nikoliv autoforum. Nez se dostanu k pocitaci tema zamykam a jeste se dobre rozmyslim jestli ho jeste odemknu.
UL 16" F/4 a spousta drobotiny.
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy
Světelné znečištění
Západočeská pobočka ČAS
Manětínská oblast tmavé oblohy
- Michal Trneny
- Příspěvky: 46
- Registrován: 19. 06. 2009, 12:33
Širší souvislosti
Zaujal mě článek s názvem:
"Poučení z veder: Stromy jsou nejlepší klimatizace. Beton zlo."
http://nazory.aktualne.cz/komentare/pou ... 590604f2e/
A hned mě napadlo: Když budou lampy schované pod korunami velkých stromů,
tak bude noční obloha tmavější, než kdyby tam ty stromy nebyly.
1) Zkoumal jste už někdo vliv "zalesnění" měst na velikost světelného znečištění?
2) Líbilo by se vám mít ve městech více stromů?
ad (1) Já ne. Ale začalo mě to zajímat.
ad (2) Mně moc. "Zalesnit" tak města třeba ovocnými stromy, jedlými kaštanovníky, ořechy a jinými, ...
tak se (aspoň z části) vyřeší přinejmenším 4 problémy:
a) Zlepší se mikroklima a léto se pro mnohé stane snesitelnější.
b) Zmenší se potřeba dovozu potravin (a tím světelné znečištění spojené se sklady a silniční přepravou),
protože vyjdete před dům a natrháte si, nač máte chuť.
c) Zmenší se světelné znečištění způsobené osvětlením měst. (Možná. Nevím. Rád bych, kdyby se to potvrdilo. Ale uvidíme, jak to je.)
d) Přibudou pracovní místa, protože přibude stromů. (Někdo musí občas uříznout větev nebezpečně se naklánějící nad silnicí.)
"Poučení z veder: Stromy jsou nejlepší klimatizace. Beton zlo."
http://nazory.aktualne.cz/komentare/pou ... 590604f2e/
A hned mě napadlo: Když budou lampy schované pod korunami velkých stromů,
tak bude noční obloha tmavější, než kdyby tam ty stromy nebyly.
1) Zkoumal jste už někdo vliv "zalesnění" měst na velikost světelného znečištění?
2) Líbilo by se vám mít ve městech více stromů?
ad (1) Já ne. Ale začalo mě to zajímat.
ad (2) Mně moc. "Zalesnit" tak města třeba ovocnými stromy, jedlými kaštanovníky, ořechy a jinými, ...
tak se (aspoň z části) vyřeší přinejmenším 4 problémy:
a) Zlepší se mikroklima a léto se pro mnohé stane snesitelnější.
b) Zmenší se potřeba dovozu potravin (a tím světelné znečištění spojené se sklady a silniční přepravou),
protože vyjdete před dům a natrháte si, nač máte chuť.
c) Zmenší se světelné znečištění způsobené osvětlením měst. (Možná. Nevím. Rád bych, kdyby se to potvrdilo. Ale uvidíme, jak to je.)
d) Přibudou pracovní místa, protože přibude stromů. (Někdo musí občas uříznout větev nebezpečně se naklánějící nad silnicí.)
Michal Trneny
Širší souvislosti
Není objevem, že z pohledu mikroklimatu a tedy i kvality života a přírody vůbec je strom lepší než betonová plocha. Je krom už vyjmenovaného i hostitelem řady dalších živočišných druhů. Nicméně stromy ve městě nelze sázet kdekoliv a už velmi obtížně tak, aby shora zastiňovaly osvětlovací tělesa - zkuste si to představit ve velkých městech, která produkují rozhodující míru SZ. Úvahy o konzumaci případných plodů z kontaminovaného prostředí, či o nových pracovních místech vzniklých na základě ořezávání větví zřejmě oporu v realitě nenaleznou. Ponechám stranou úvahy, jak by vlastně ovocné stromy v takovém prostředí prosperovaly a jaký konkurence schopný by nesly užitek v porovnání s produkty intenzivního a dotovaného pěstování na plantážích...
Širší souvislosti
Zial realita je taka ze v mestach prebieha zatial skor to odlesnovanie (aspon tu na Slovensku) a volaju to revitalizacia :-/
ES Dobson 300/1500, APO 127 ... Binohlavky, Binokukatka