Širší souvislosti

Diskuze o fenoménu přesvícené oblohy a všem souvisejícím.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Algol77 (Jakub Koukal)
Příspěvky: 1502
Registrován: 26. 01. 2004, 21:47
Bydliště: Kroměříž
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Širší souvislosti

#121

Příspěvek od Algol77 (Jakub Koukal) »

To vejr: víš co odradí běžného koncového zákazníka od instalace tohoto zařízení? To, že pokud ušetří, tak mu zvednou dodavatelé energií cenu, protože jejich zisk musí mít stoupající tendenci, i kdyby prase štěkalo, dokud toto bude platit, normální člověk si to prostě nepořídí, protože nemá důvod, to stejné úsporky...myslíš, že ti někdo zlevní energii, protože je používáš? Nikoliv
Já se chovám tak, aby moje děti neměli kde žít? I ty srandisto, kdybych se tak choval, nejezdím na kole...ale nezlob se na mě, i když mě automobilová doprava vyjde na cca. 3,5 kč/km (palivo plus opravy plus spotřební materiál-gumy, olej, atd.), furt mi to vyjde levněji, protože mám mobilitu, kterou mi hromadná doprava nikdy nedá...
A mimochodem, soláry nepředehřívají ZDARMA TUV, ony totiž potřebují pár věcí, které zase potřebují elektrickou energii (čerpadlo mající 130 W taky něco sežere, které honí glykol v okruhu)
To Homer: návratost fve je tak vysoká z jakého důvodu? Z důvodu vysoké výkupní ceny kWh z tohoto obnovitelného zdroje? Ano, i ostatní energie je dotovaná, ale tu ostatní energii neprosazují jako záchranu...to je ten rozdíl

Pro všechny:
NEJSEM V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ PROTI OBNOVITELNÝM ZDROJŮM, ale řekneme-li A, musíme vždy říct i B...člověk, kterýmu řeknu, že v zimě pokryje s bídou 10% potřeby energie se mi na solár zvysoka vykašle, pokud to nejde pro státní instituci ze státních peněz...
Vybavení: Newton 240/1200+refraktor 110/1600 na paralaktice z dob krále klacka, Dobson 200/1200, 1 x Watec 902H2 Ultimate, 1 x VE 6047, 7 x KPF 131 HR...a spacáky s terénní plechovkou Peugeot 405
Uživatelský avatar
Vejr
Příspěvky: 851
Registrován: 02. 05. 2007, 18:22

Širší souvislosti

#122

Příspěvek od Vejr »

Tohle je s prominutim alibismus - nebudu nic delat, nebot se stejne nic nezmeni... Pak se nediv, ze to takle vypada, kdyz k tomu kazdy bude pristupovat takto.

Ty 3,50 Kč/km ti neverim Zapocitavas do toho i pojisteni? Dalnicni znamky? Cenu auta (ktere ma nejakou zivotnost)? Mobilita je pekna vec a msim rici, ze mi auto casto chybi. A na druhou stranu velice casto narazim pro zmenu na situaci, ze auto naopak desne svazuje - Kdyz uz chces rikat to "B" ;)
Jsem zacatecnik, ale lecim se :-)
Uživatelský avatar
MilAN
Příspěvky: 24305
Registrován: 17. 04. 2004, 23:56
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Věk: 75

Širší souvislosti

#123

Příspěvek od MilAN »

Nedávno jeden stavitel , co měl pokrytou střecho fotovoltaickými články , na konstatování TV redaktorky ..." a to si pěkně zadarmo vytopíte celý byt " ... odpověděl po pravdě : " Ne , tuhle elektřinu prodám draze ČEZu, který ji má povinnost za tak vysokou cennu vykoupit, a pro svoji potřebu si od něho koupím tu lacinou ".

Už chápeš, co to je za cenovou zvrácenost ? Kam se hrabe Perpetuum mobile
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Uživatelský avatar
Dodge
Příspěvky: 3
Registrován: 24. 12. 2008, 16:16

Širší souvislosti

#124

Příspěvek od Dodge »

Nedávno  jeden stavitel , co měl pokrytou střecho  fotovoltaickými články ,  na  konstatování TV redaktorky  ..."  a to  si pěkně zadarmo vytopíte celý byt  " ...   odpověděl po pravdě : " Ne , tuhle elektřinu prodám draze ČEZu, který ji má povinnost za tak vysokou cennu  vykoupit, a pro svoji potřebu si od něho koupím  tu lacinou ".

Už chápeš, co to je za cenovou  zvrácenost ? Kam se hrabe Perpetuum mobile
Tak a teraz sa skus zamysliet nad tym, ake to bude mat dosledky tato cenova zvratenost.

Zvysovanie dopytu po FVE, zvysene investicie do R&D vo FVE tym dojde ku znizovaniu cien panelov a zvysovaniu ucinosti. Navysovanie vyroby panelov. Vacsie mnozstvo panelov znamena nizsiu zavislost na fosilnych palivach, cistejsi vzduch, nezavislost na centranych elektrarnach atd.
Ano samo o sebe je to zvratenost ale treba vidiet celkovy obraz. A navyse, vykupne ceny sa kazdym rokom znizuju o 5%. Takze za par rokov to uz ziadna zvratenost nebude, akurat bude dufajme vsade spusta FVE panelov:)

Ziadne OZE sam o sebe neni spasonosny, ale su riesenim ak sa pouzivaju spolu napr takto
http://www.solarserver.de/solarmagazin/ ... 008_e.html

Ja osobne som za OZE doplnovane jadrom, ale s reaktormi 4 generacie. Budu bezpecnejsie a efektivnejsie, akurat sa do ich stavby momentalne neinvestuje

Uživatelský avatar
Homer
Příspěvky: 2856
Registrován: 23. 11. 2006, 23:09
Věk: 69

Širší souvislosti

#125

Příspěvek od Homer »

No, já bych nehovořil o cenové zvrácenosti, ale o dotační politice, která má alespoň smysluplný cíl. Není to první ani poslední příklad, jak něco stimulovat. Někdy se to povede, někdy ne. Tento případ pokládám za ten z povedených a leckde vyzkoušený, na rozdíl od řady jiných ( investiční pobídky kde komu ).   Za mnohem škodlivější považuji prodávat energii z uhlí pod reálnou cenou a chybějící prostředky tahat z lidí formou jiných plateb a daní. To nikoho  nemotivuje k šetření, ale naopak. Většina národa ale neví, že to zaplatí stejně - pouze jinak.
Můj názor, který ovšem jde proti duchu světa vyrábět a honit tak růst spotřeby za každou cenu, je energii šetřit, podporovat vývoj nových technoligií ( jestlipak bychom se dozvěděli, kolik dává na vývoj OZE náš ČEZ ? ) - a teď nemyslím těch pár propagandistických OZE projektů a dále smysluplně využívat OZE. Tam, kde to je vhodné a přínosné. Tedy nevozit štěpku 80 km daleko, nestavět vrtule v centru národního parku či na kraji města a pod. Uvážlivě volit technologii a instalovaný výkon dle situace.
A taky prosím rozlišovat ty zelené, kteří neví, co je to biomasa, nebo  ty, kteří šíří bludy, od těch, kteří sice nekřičí, že OZE nás spasí, ale říkají, že každý zdroj, kvůli kterému se nevykope díra do země, nevypustí smradlavý kouř a nekontaminuje okolí, je cenný a to vyjádřeno nejen penězi, ale i kvalitou života.
Uživatelský avatar
Algol77 (Jakub Koukal)
Příspěvky: 1502
Registrován: 26. 01. 2004, 21:47
Bydliště: Kroměříž
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Širší souvislosti

#126

Příspěvek od Algol77 (Jakub Koukal) »

To Homer: v podstatě souhlasím:-)

To vejr:
-Peugeot 405 1,6i, spotřeba průměrná 7,1/100 km
což je při ceně kolem 28 kč/litr 1,98 Kč/km
-pojištění 2350 Kč (maximální bonus, ač jezdím jako silniční pirát, tak nebourám, je to přes 120 měsíců bezeškodního provozu)
nálet za rok mezi 15000-30000, jak kdy, počítejme 15000
pojištění je tedy 0,16 Kč/km
-olej z těch 15000 2x (měním po 7,5 tisících), což je 4x180 za olej a 260 za filtr
to je 1960 Kč, 0,13 Kč/km
-pneu bez problémů vydrží jednu až dvě sezony, počítejme jednu, cena za sadu je kolem 4500 (jak co, je to 185/60/14), takže 0,3 kč/km
-letní gumy 0,33 sady, 3 roky se na nich dá jezdit, než ztvrdnou a je to o hubu, cena opět kolem 4500, což je 0,1 kč/km
-ostatní investice (podvozek, brzdy, včetně hudby a kol a podobných věcí, který si kupuju) činí max. 20000/rok (kotouče 3 sezony zvládnou, spojka 100000, rozvody 60000 atd., je to průměr), což je 1,33 Kč/km

Celkem 4 Kč/km, a to počítám horší variantu... problém je, že většinu prací si v garáži dělám sám a navíc situaci, kdy by mě auto svazovalo, sem skutečně ještě nezažil...

A to mám benzín s jednobodým vstřikem, s kterým jezdím zhusta kolem 130 km/hod, a to prakticky po všech cestách (po dálnici se dá jet pohodlně s tímto obsahem 160).....

Jinak položme se na otázku, jak zde psal MilAN, jaké procento lidí si pořídí fve z důvodů šetření nebo ekologických pohnutek a jaké si to pořídí za účelem výdělku? ;D
Vybavení: Newton 240/1200+refraktor 110/1600 na paralaktice z dob krále klacka, Dobson 200/1200, 1 x Watec 902H2 Ultimate, 1 x VE 6047, 7 x KPF 131 HR...a spacáky s terénní plechovkou Peugeot 405
Uživatelský avatar
Vejr
Příspěvky: 851
Registrován: 02. 05. 2007, 18:22

Širší souvislosti

#127

Příspěvek od Vejr »

Jestli jsem to neprehledl, tak do toho nerozpocitavas cenu auta. Nevim, kolik auto stoji. Ale kdyz budu pocitat cca 300 tisic a zivotnost muze byt jaka? 100 tisic km? tak to mas hned dalsi 3,- kc/km, tedy dohromady 7,-
Kdy svazuje? Velmi casto - treba jsme chteli na vylet a bracha ze pojedem autem. Jenze nastal problem, ze kdyz nekam chceme jit, auto tam musime nechat a pak neni jak se k nemu dostat zpet. Jit okruh je velice casto nemozne (krom toho, ze se pak navstivi jen nejblizsi okoli.). Stejne tak je nasledne nebezpecne ridit, kdyz je clovek unaveny, nemuze se napit atd... Nepo popojizdeni do prace - ja jsem pomoci MHD v praci za cca 20 minut. Kolegyne prakticky ze stejne vzdalenosti za hodinu a pul - nevyplati se to casove a pochybuji ze financne ano - i kdybych pocital ty tve 4,- Kc (coz bude mnohem vic, zvlast pri popojizdeni v kolonach) tak ji to denne vyjde na 56,- a mne na 36,- (s litackou by to bylo jeste mene).
Nebo bydlim v centru Prahy - a neustale se resi, kde zaparkovat, ze ho nekdo bouchne, vykrade apod. A to nemluvim o parkovnem, ktere chteji zvednout na 7000 rocne....
Svazuje. A hodne. Netvrdim, ze by se auta mely zakazat. Naopak sam o nem take uvazuji. A jiz delsi dobu zazuji vsechna pozitiva a negativa (pro mne negativa stale prevladaji). Ale vadi mi lide, kteri bez auta ani ranu. Jako muj byvaly sef - ten jel autem i do 100m vzdalene restaurace

Homer - pod to se podepisu ;)
Jsem zacatecnik, ale lecim se :-)
Uživatelský avatar
Lukina
Příspěvky: 2063
Registrován: 31. 08. 2008, 02:59

Širší souvislosti

#128

Příspěvek od Lukina »

Peugeot vydrzi i pri mene setrne jizde min. jednou tolik, a to ho zrovna nepovazuji za top kvalitu. Zacina to tady byt jako v Auto-Moto revue.
Newton 203/1200, dobson
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Uživatelský avatar
Algol77 (Jakub Koukal)
Příspěvky: 1502
Registrován: 26. 01. 2004, 21:47
Bydliště: Kroměříž
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Širší souvislosti

#129

Příspěvek od Algol77 (Jakub Koukal) »

To vejr: Peugeot 405 ukončil výrobu v roce 1995 (v Iránu se vyrábí doposud), mě osobně stál 25000 po prvním majiteli, najeto 140000 km, teď má najeto 225000 km a pomalu na něm začínám měnit některé originál díly (např. podvozek) a nepřipadá mi, že by byl za zenitem životnosti (takže to je 0,29 kč na km, a stále to klesá)...to proboha není Fábie.... A stejně jako Lukina, PCA koncern nepovažuju za top kvalitu...a mimochodem, bydlet v Cajzlogradu nebo ve Štatlu, jezdím taky hromadnou, stejně jako sem jezdil, když sem bydlel ve Štatlu, ale já bydlím v okresním maloměstě, kde MHD jede podle počasí a se zbytkem to také není nijak echt...a myslím, že sem níže psal, že celkem často jezdím na kole, hlavně na pozorování, pokud jedu na hvězdárnu, takže nechápu poznámku o nedání rány bez auta.... :D
To Lukina: ale není to jako Auto-moto revue, pouze zdůvodnění cenové hypotézy....
Vybavení: Newton 240/1200+refraktor 110/1600 na paralaktice z dob krále klacka, Dobson 200/1200, 1 x Watec 902H2 Ultimate, 1 x VE 6047, 7 x KPF 131 HR...a spacáky s terénní plechovkou Peugeot 405
Uživatelský avatar
Vejr
Příspěvky: 851
Registrován: 02. 05. 2007, 18:22

Širší souvislosti

#130

Příspěvek od Vejr »

ale ta cenova hypoteza porad plati. To ze jsi za nej dal malo na tom nic nemeni. Zkratka je nejaka cena noveho auta a nejaka zivotnost v km. A ta cena auta se musi rozpocitat. Pokud prvni majitel ujede mene ci proda levne, tak se jen prvnimu zvedne cena na km a druhemu snizi. Ale v prumeru to vychazi porad stejne.
Nebo-li ano, tobe to nyni vychazi levne (ale porad draz, nez jsi rikal), ale to nic nemeni na mem tvrzeni, ze cena pri jizde autem je vyrazne vyssi - nekdo ji ve vysledku vzdy zaplati (kdyz to reknu jinak - prvni majitel ti neco na jezdeni predplatil ). To, jestli se ujede 100 nebo 200 tisic je jedno. Rikal jsem, ze ty cisla nevim. V tomto pripade slo o priklad.

Tu poznamku o nedani rany bez auta neber osobne, do byl vykrik do tmy Bohuzel takovych znam kolem sebe celkem hodne.
Jsem zacatecnik, ale lecim se :-)
Uživatelský avatar
Algol77 (Jakub Koukal)
Příspěvky: 1502
Registrován: 26. 01. 2004, 21:47
Bydliště: Kroměříž
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Širší souvislosti

#131

Příspěvek od Algol77 (Jakub Koukal) »

Tak pozor, pokud auto vydrží 100 tisíc nebo 200 tisíc je rozdíl, a to přesně 2x...pokud mi auto odejde po 100 tkm, musím popřemýšlet, kde soudruzi udělali chybu a nekupovat Fábii social edition...ano, někdo tu cenu nového vozu zaplatí, ale ty ses ptal na MÉ náklady, ne původního majitele, takže poznámka je irelevantní...navíc to vychází víc, protože beru minimální hodnotu ročního náletu, ne průměrnou, už vůbec ne nejvyšší...takže i s cenou je to nějakých 4,29 Kč, průměr ale není těch 15000 km, co sem uváděl, ale přesně 19386 km (bráno z knihy jízd, dal sem si tu práci a spočítal to), takže je to ne 4,29, ale 3,31 Kč/km průměrně (budeme-li se bavit o průměru).....obecně mě nezajímá, že dajaký ichtyl si musí koupit každý 2 roky nový auto, je to jeho race, ne můj...u mě se obvykle každé auto zdrží 5 a více let, takže i tímto přispívám k ekologii, neboť nezatěžuju přírodu likvidací a náklady na výrobu nového auta...no ni? ;D Ano, jistě neplním Euro 1867, ale jenom 2, ovšem na technické jsem odměněn konstatováním, že výfuk včetně katu je ve stavu nového vozu, dálepak z auta neteče nic, co nemá (benzín, olej), vše měním v okamžiku známky problému, ne až se problém projeví, atd....

Tak co, chovám se tak, aby moje děti neměli kde žít nebo se tak chová ten, co si každý 2 roky koupí nový auto? Kdo zatíží přírodu víc, já s Eurem 2 nebo on? ;D

P.S.: počítá-li se taková věc, jako cena za km, nelze k tomu přistupovat s odhady, a to ještě značně vágními, jak zde prezentuješ...
Vybavení: Newton 240/1200+refraktor 110/1600 na paralaktice z dob krále klacka, Dobson 200/1200, 1 x Watec 902H2 Ultimate, 1 x VE 6047, 7 x KPF 131 HR...a spacáky s terénní plechovkou Peugeot 405
Uživatelský avatar
Homer
Příspěvky: 2856
Registrován: 23. 11. 2006, 23:09
Věk: 69

Širší souvislosti

#132

Příspěvek od Homer »

Jsme obklopeni různě pokroucenými cenami. Některé obsahují velkou část drahého vakua, kdy za své peníze nedostáváme nic reálného, snad jen iluzi. To známe všichni - například když řemeslník ( obchodník atd.. ) ke své kalkulaci vč. zisku ještě něco přihodí. Za tím přihozením žádná přidaná hodnota není - je to směna něčeho za nic. Takto jsme okrádáni dnes a denně.
Jiné ceny, o kterých je zde řeč, zase neobsahují z nějakých důvodů ani úplný kalkulační vzorec a jsou dotovány odjinud....
Když už zde široce diskutujete provoz automobilu, kdo do provozu započte i cenu svého času, který spotřebuje na STK, čekáním u pump, v pneuservisech, telefonováním v souvislosti s autem, výměnami žárovek, mytím auta atd. atp ?. Řadu skutečností si jednoduše člověk neuvědomí a stejné je to s cenami energií...Proto bych byl v odsudcích OZE zdrženlivý a nenechával si vymývat mozek zastánci kopání uhlí a uranu ale ani militantními zelenými - obě party lžou dle potřeby jako když tiskne .
P.S. Prosím nechte Fabii Fabií - slouží mi 10 roků věrně a ujela více než 140 000 km bez problémů a doufám, že ještě dobu vydrží...
Uživatelský avatar
dvader
Příspěvky: 4504
Registrován: 06. 04. 2007, 15:36
Bydliště: Praha 9
Věk: 57

Širší souvislosti

#133

Příspěvek od dvader »

Ještě bych k té "zelené" energii z těch fotovoltaických článků dodal tu jejich opravdu EKOLOGICKOU výrobu. Jenže ta se holt dělá v Číně a tady nikoho netrápí znečišťování prostředí a věci s tím spojené... :'(
Jak už tady někdo napsal, hodnotit se musí vždy celý cyklus a ne jen ta vybraná "příjemná" část...
Tlustá Berta (Celestron CPC-1100 XLT), Lunt LS60TC, WO ZenithStar 73 III APO, Lacerta Herschel, binohlava MaxBright II, okuláry Vixen LVW 42, Baader Eduiascopic 35, Hyperion 31 a Click Zoom, TV Apollo 11 a Nagler Zoom 6-3, triedr Kowa XD 8x33 Genesis :D
Uživatelský avatar
Lukina
Příspěvky: 2063
Registrován: 31. 08. 2008, 02:59

Širší souvislosti

#134

Příspěvek od Lukina »

P.S. Prosím nechte Fabii Fabií - slouží mi 10 roků věrně a ujela více než 140 000 km bez problémů a doufám, že ještě dobu vydrží...  
Presne tak - na 140 000 se vyrazovaly 1202 Skodovky nekdy v na konci 60. a zacatku 70. letech z VB. Dneska kazde auto musi vydrzet motorove pri normalnim zachazenim alespon 180 az 200 000 km bez nejakych vetsich problemu. My uz prodavame treti druhe auto, ktere ma vice nez 250 000. Octavka si brala pri 100 konich 7 litru benzinu a prodala se na puvodni spojce (jiz ale byla tesne pred vymenou), Mondeo si bere 6 litru nafty pri 130 konich a je sice po mensich opravach, ale nic zasadniho. Konec uz ale AM revue. Nehdlede na to, ze Fabia je treba podvozkove lepsi nez 405 Peugeot

Jinak se plne priklanim k tomu, co Homer pise.
Newton 203/1200, dobson
Refraktor CEL 102/500, AZ3
Triedry: Canon 15*50 IS, Meopta 8*25 a 6,5*32, Bresser 10*50, CEL 15*70
Foto.: Panasonic DMC-LZ8, Sony DSC-RX100 II, Canon EOS 1000 a 650
Uživatelský avatar
FunTomas
Příspěvky: 3910
Registrován: 21. 07. 2003, 13:20

Širší souvislosti

#135

Příspěvek od FunTomas »

No tak chlapi. V sekcii Pozorování - Světelné znečištění rozoberáte ekonomiku prevádzky auta? Nie je to už dosť mimo? :D

Kde je preboha moderátor? Vari to žiaden nečíta?
mail to:fun2mas(at)gmail.com
Odpovědět