PixInsight
- Pidrman
- Příspěvky: 1219
- Registrován: 24. 08. 2010, 09:32
- Bydliště: Žatec
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
Do budoucna si stejné pořídím mono kamerku, ale až se s touto naučím a vůbec pochopím o čem astrofoto ( zpracování dat ) je.
Montáž : EQ6-R SYNSCAN, HEQ-5 PRO SYNSCAN, Star Adenturer
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
- Pidrman
- Příspěvky: 1219
- Registrován: 24. 08. 2010, 09:32
- Bydliště: Žatec
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
ještě se zeptám. Když použiji star mask a pak následné hvězdy zmenším. Tak se mi stalo, že mam kolem hvězd tmavé kruhy. je to dáno tím, že jsem chybně na stejnou masku hvězd aplikoval zmenšení hvězd dvakrát ?
Montáž : EQ6-R SYNSCAN, HEQ-5 PRO SYNSCAN, Star Adenturer
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
- pedrosanchez
- Příspěvky: 602
- Registrován: 01. 04. 2017, 12:00
- Věk: 43
Re: PixInsight
Ahoj vespolek, pročítám si vaši diskusi, uvádíte, že „color calibration“ můžeme provést před „background neutralization“, ale několik tutoriálů na pixinsight na youtube klade důraz právě na postup v opačném pořadí. Nicméně když něco napíše MMys, tak tomu věřím.
Ohledně kalibrace barev… chápu to správně tak, že je vhodné při „background neutralization“ vybrat ve snímku tmavé preview 1 (výřez, kde je tmavá obloha) a pak v „color calibration“ vybrat preview č.2, kterým naopak vyznačím celý ten světlý nebeský objekt?
Jistý člověk zpracovává mlhovinu v Orionu tím způsobem, že provede „auto stretch“ na původním snímku, pak jej rozloží na vrstvy („automatic extractor – substraction“), zřejmě to má odstranit šum (background) a pak znovu provede auto stretch, ovšem na tom novém snímku. S tím pak dále pracuje (SCNR – odstranění zeleného nádechu, historiogram, curves atd…). Myslíte, že až s takovýmto snímkem bych měl provádět neutralizaci pozadí a barevnou kalibraci?
Já vím, že se mi budete smát a že neexistuje univerzální návod na PI co a jak v jakém pořadí, ale zatím se v tom trochu rozkoukávám metodou pokus omyl a kopíruji postupy uživatelů na youtube. Čili jsem rád, že z TIFu vytáhnu alespoň něco. Přeci jen bych nerad razil slepé uličky a zpracovával to od začátku blbě. Jinak light+dark+bias+flat skládám před tím v DSS.
Mám také problém s ukládáním v PI (defaultně nastaveno 8 bit / 256). Když to chci uložit, varuje mě to, že to nebude akceptovat některé provedené změny. Řeším to zatím barbarsky printscreenem do PNG.
Ohledně kalibrace barev… chápu to správně tak, že je vhodné při „background neutralization“ vybrat ve snímku tmavé preview 1 (výřez, kde je tmavá obloha) a pak v „color calibration“ vybrat preview č.2, kterým naopak vyznačím celý ten světlý nebeský objekt?
Jistý člověk zpracovává mlhovinu v Orionu tím způsobem, že provede „auto stretch“ na původním snímku, pak jej rozloží na vrstvy („automatic extractor – substraction“), zřejmě to má odstranit šum (background) a pak znovu provede auto stretch, ovšem na tom novém snímku. S tím pak dále pracuje (SCNR – odstranění zeleného nádechu, historiogram, curves atd…). Myslíte, že až s takovýmto snímkem bych měl provádět neutralizaci pozadí a barevnou kalibraci?
Já vím, že se mi budete smát a že neexistuje univerzální návod na PI co a jak v jakém pořadí, ale zatím se v tom trochu rozkoukávám metodou pokus omyl a kopíruji postupy uživatelů na youtube. Čili jsem rád, že z TIFu vytáhnu alespoň něco. Přeci jen bych nerad razil slepé uličky a zpracovával to od začátku blbě. Jinak light+dark+bias+flat skládám před tím v DSS.
Mám také problém s ukládáním v PI (defaultně nastaveno 8 bit / 256). Když to chci uložit, varuje mě to, že to nebude akceptovat některé provedené změny. Řeším to zatím barbarsky printscreenem do PNG.
SW 203/1000, EQ6-R synscan goto, Canon EOS 450D mod., DBK 21AU618.AS, QHY-5 II, ZWO ASI 224 MC
Re: PixInsight
Klasická maska hvězd a jejich zmenšování je dosti, jak bych to řekl slušně... no, je třeba hodně stáhnout šoupátko amount pod 50% a tiše našlapovat.
Lepší výsledky pro oko je s použitím generování masky hvězd a zaškrtnutí parametru Contours, kde bere pro masku jen okraje kolem hvězd a případně s úspěchem zamaskuje výrazná barevná "kolečka".
viz. taky postupy http://www.lightvortexastronomy.com/tut ... sizes.html
Případně existuje do Pixi script ke stažení pod názvem StarReduction, který taky pracuje v mnoha případech s dobrými výsledky a na dvě kliknutí.
Lepší výsledky pro oko je s použitím generování masky hvězd a zaškrtnutí parametru Contours, kde bere pro masku jen okraje kolem hvězd a případně s úspěchem zamaskuje výrazná barevná "kolečka".
viz. taky postupy http://www.lightvortexastronomy.com/tut ... sizes.html
Případně existuje do Pixi script ke stažení pod názvem StarReduction, který taky pracuje v mnoha případech s dobrými výsledky a na dvě kliknutí.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a stále nevím nic - tudíž to vím správně.
Astrotrac TT320X + objektivy + Canon xxxx, vlastní montáž EQ v Astro-budce, INDI projekt, QHY-9, GSO 200/800
Astrotrac TT320X + objektivy + Canon xxxx, vlastní montáž EQ v Astro-budce, INDI projekt, QHY-9, GSO 200/800
Re: PixInsight
No a jsou ty kroužky opravdu tmavé? Když si to zvětšíš, tak mi tam většinou jenom chybí šum...Pidrman píše:ještě se zeptám. Když použiji star mask a pak následné hvězdy zmenším. Tak se mi stalo, že mam kolem hvězd tmavé kruhy. je to dáno tím, že jsem chybně na stejnou masku hvězd aplikoval zmenšení hvězd dvakrát ?
Může pomoci před zmenšováním hvězd trošku zredukovat šum pozadí.
M:736 750 113
- Pidrman
- Příspěvky: 1219
- Registrován: 24. 08. 2010, 09:32
- Bydliště: Žatec
- Věk: 45
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
Bill píše:No a jsou ty kroužky opravdu tmavé? Když si to zvětšíš, tak mi tam většinou jenom chybí šum...Pidrman píše:ještě se zeptám. Když použiji star mask a pak následné hvězdy zmenším. Tak se mi stalo, že mam kolem hvězd tmavé kruhy. je to dáno tím, že jsem chybně na stejnou masku hvězd aplikoval zmenšení hvězd dvakrát ?
Může pomoci před zmenšováním hvězd trošku zredukovat šum pozadí.
Teď jsem na to koukal podrobněji, jj je to tak, je to jako by vyžehlené.
Montáž : EQ6-R SYNSCAN, HEQ-5 PRO SYNSCAN, Star Adenturer
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
Dalekohled : Newton 200/800 vlastní stavba, SW ED 80/600, ES MN-152/740
Kamera : ZWO ASI 294 MC, ASI 120 mm, QHY 5L II M
http://www.pidrmanphoto.cz/
https://astrofotky.cz/~Pida
- palkog
- Příspěvky: 595
- Registrován: 11. 05. 2012, 14:11
- Bydliště: Presov, SR
- Věk: 31
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
Da sa v PI konvertovat hromadne fits subory do jpg tak, aby sa dali upravit urovne vystupneho obrazku? Podobne ako v Maxime sa da pri funkcii "Batch Save and Convert" nastavit "Auto Stretch". V PI som nasiel iba moznost BatchFormatConversion medzi skriptami a tam ziadne taketo nastavenia nie su...
Web, Astrofotky
- SW 200/1000, SW ED 72/420
- EQ-5Pro, StarAdventurer
- Canon 600D, Canon 6D, ASI224MC, Neptune-C II
- seťák 18-55mm, seťák 28-80mm, Tamron 70-300mm, Zeiss Pancolar 50mm, Zeiss Sonnar 180mm, Takumar 135mm; Samyang 8mm fisheye, 14mm, 20mm, 500mm
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
Podle mě na to jde použít ProcessContainer a ImageContainer
Uděláš vše co potřebuješ s jedním snímkem (a nemusí to být jen stretchnutí), potom všechny aplikované procesy nastrkáš do ProcessContaineru, do ImageContaineru dáš všechny soubory, na kterých ty procesy chceš zopakovat, a pak aplikuješ ProcessContainer na ImageContainer.
Uděláš vše co potřebuješ s jedním snímkem (a nemusí to být jen stretchnutí), potom všechny aplikované procesy nastrkáš do ProcessContaineru, do ImageContaineru dáš všechny soubory, na kterých ty procesy chceš zopakovat, a pak aplikuješ ProcessContainer na ImageContainer.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
- palkog
- Příspěvky: 595
- Registrován: 11. 05. 2012, 14:11
- Bydliště: Presov, SR
- Věk: 31
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
Vdaka. Ide to super:D
Web, Astrofotky
- SW 200/1000, SW ED 72/420
- EQ-5Pro, StarAdventurer
- Canon 600D, Canon 6D, ASI224MC, Neptune-C II
- seťák 18-55mm, seťák 28-80mm, Tamron 70-300mm, Zeiss Pancolar 50mm, Zeiss Sonnar 180mm, Takumar 135mm; Samyang 8mm fisheye, 14mm, 20mm, 500mm
- Dansemacabre
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 10. 04. 2015, 21:16
Re: PixInsight
Poradí mi někdo prosím, jak pomocí batch preprocesu zpracovat flat snímky? Nafotil jsem sadu flatů pro Ha, S, O a k nim poprvé i odpovídající dark flaty, jenže když to naházím k ostatním snímkům do batch preprocesu, tak se mi všechny dark flaty hodí pod jeden identifikátor "dark 0,01" a pak se skládají jako jeden, i když tam jsou různé časy. Když pro změnu zkusím složit dark flaty manuálně do master snímků a v batch preprocesu zaškrtnu "use master", tak se zas k těm flatům neumí přiřadit, protože neví jaký to byl filtr.
Když zkouším kalibrovat všechno ručně, tak mi to zas háže chybu " No correlation between the master dark and target frame". Už fakt nevím. Až do dneška jsem dark flaty nepoužíval a kalibroval jen biasem a nebyl žádný problém, teď to chci udělat konečně "správně" a bohužel to nejde. Díky za radu.
Když zkouším kalibrovat všechno ručně, tak mi to zas háže chybu " No correlation between the master dark and target frame". Už fakt nevím. Až do dneška jsem dark flaty nepoužíval a kalibroval jen biasem a nebyl žádný problém, teď to chci udělat konečně "správně" a bohužel to nejde. Díky za radu.
ES 12" dobson, APM 100mm ED APO binar
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
No a proč by se darkflaty s exp. dobou 0.01 neměly seskládat jako jeden, když jsou stejný ? Jak moc se ty časy liší ? Defaultně je tam u DF parametr exposure tolerance nastavený asi na 5 sec, ne ? Takže všechny DF co jsou s časy v toleranci +/-5sec se složí do jednoho. Což fyzikálně v zásadě blbě není. U takto krátkých expozic bude v DF dominovat offsetová (bias) složka, která je na expoziční době nezávislá. Vlastní temný proud za ty setiny sekundy bude proti ní zanedbatelný. Klidně to nech jako jeden společný darkflat. Ani to pro příště není třeba fotit separátně. Pokud bys to fakt chtěl rozlišovbat, musíš tu toleranci nastavit třeba tu jednu setinu sec. Ale je to nesmysl. Nicméně nic to nezpůsobí, a bude to funovat taky.
Tudíž nemusíš ani řešit, jaký to byl filtr. To je u DF prakticky jedno, a většinou ty časy vycházjí dost podobně, takež to nemá cenu u takhle krátkých časů vůbec rozlišovat.
A vypni si dark-frame optimization. To má význam u teplotně nestabilizovaných kamer, u stabilizovaných hlazených to nadělá víc škody než užitku, a nebo to nefunuje, protože u takhle krátkých expozic nejsou žádné hotpixely, a tudíž tu optimalizaci není dle čeho udělat a proto ti to vyhazuje to hlášení, že mezi DF a snímkem není žádná korelace.
Ono můžeš kalibrovat tím biasem dál, pokud máš takhle extrémně krátké darkflaty. Ony se pak už od těch biasů nijak neliší. Pokud ti ale začnou vycházet ty expozice už v skundách až desítkách sec (soumrakové darkflaty, jako děláe my fotiči s CCD kamerami jen s pomalou závěrkou) tak už je lepší nafotit poctivě darkflaty.
Tudíž nemusíš ani řešit, jaký to byl filtr. To je u DF prakticky jedno, a většinou ty časy vycházjí dost podobně, takež to nemá cenu u takhle krátkých časů vůbec rozlišovat.
A vypni si dark-frame optimization. To má význam u teplotně nestabilizovaných kamer, u stabilizovaných hlazených to nadělá víc škody než užitku, a nebo to nefunuje, protože u takhle krátkých expozic nejsou žádné hotpixely, a tudíž tu optimalizaci není dle čeho udělat a proto ti to vyhazuje to hlášení, že mezi DF a snímkem není žádná korelace.
Ono můžeš kalibrovat tím biasem dál, pokud máš takhle extrémně krátké darkflaty. Ony se pak už od těch biasů nijak neliší. Pokud ti ale začnou vycházet ty expozice už v skundách až desítkách sec (soumrakové darkflaty, jako děláe my fotiči s CCD kamerami jen s pomalou závěrkou) tak už je lepší nafotit poctivě darkflaty.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
- Dansemacabre
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 10. 04. 2015, 21:16
Re: PixInsight
Aha, diky moc, to rad slysim! Jestli je tolerance DF par sekund, tak rozdil 0.17 nebo 0.08 fakt nemusim resit a dal kalibruju biasem.
ES 12" dobson, APM 100mm ED APO binar
Re: PixInsight
Muze někdo poradit, jak se při zpracovani LRGB vyhnout temto artefaktum v jasnych hvězdách? Odhaduju, ze jsou to prepaly, ale za A( jak se jich zbavit; za B) jak jim předcházet?
Diky
Diky
dob. SW 16" GoTo, N 254/1000 mod
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
No to absolutně netuším. V životě mě nic takového v PI nepotkalo. Co jsi s tím dělal ? Ukaž seznam procesů, co ten obraz prodělal. Nebo zazipni a nasdílej projekt s tím obrazem a jeho procesy.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: PixInsight
Klido pido, ale musim poprosit o shovivavost. Jsou to první LRGB data, co sem nafotil a snazim se to nejak sbastlit dohromady, ale tohle me taky prekvapilo..na netu jsem nic podobného taky nenasel..jinak tyhle artefakty vzniknou primo při aplikaci scriptu LRGB combination, jak bez tak i s L-kanalem..vznikne to pokazde..
A mas na mysli zabalit ulozenej projekt a hodit sem link jo?
https://adobe.ly/2DwXcFW
PS: ještě me napada, nemůže to vzniknout napr. kalibraci flatama bez tech dark flatu? ( ale to uz fakt varim z vody)
A mas na mysli zabalit ulozenej projekt a hodit sem link jo?
https://adobe.ly/2DwXcFW
PS: ještě me napada, nemůže to vzniknout napr. kalibraci flatama bez tech dark flatu? ( ale to uz fakt varim z vody)
dob. SW 16" GoTo, N 254/1000 mod