PixInsight
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: PixInsight
Pokud to máš pomíchané (jako že podle divných barev zcela jistě ano), dá se obvykle celkem jednozančně rozhodnout podle jasu pozadí. Nejvíc je v R, pak v G a nejméně v B.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: PixInsight
mam data s DSRL (RGB) - da se urcita akce aplikovat pouze na jeden kanal, treba MultiScale Linear transf. pouze na modry kanal..nebo se to musi nejprve rozlozit, pak aplikovat scripty a pak znovu seskladat..nezkousel nekdo?
dob. SW 16" GoTo, N 254/1000 mod
Re: PixInsight
Tak práve ten Multiscale Linear Transformation má definovaný cieľ, na ktorý sa bude aplikovať pomocou menu vľavo dole.
Myslím ale, že žiadna akcia nemá špecifický účinok na konkrétny kanál (R, G, B). Aspoň o ničom takom neviem. Procesy sú aplikované na celý obraz, alebo na zložku podľa nejakého farebného modelu (L, RGB). Takže v konkrétnom prípade rozložiť na kanály, aplikovať samostatne a opätovne zložiť.mail to:fun2mas(at)gmail.com
Re: PixInsight
Jj, to sem si vsim, ale tim ze to nabizi rovnou RGB , tak se si to chtel overit. Zni to i logicky, ze se to musi nejdriv separovat. Diky
dob. SW 16" GoTo, N 254/1000 mod
- Dansemacabre
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 10. 04. 2015, 21:16
Re: PixInsight
znovu jsem se k tomu vrátil a podle jasu pozadí to nejde, protože to bylo focené v různé noci a měnil se měsíc i vysoká oblačnost.MMys píše:Pokud to máš pomíchané (jako že podle divných barev zcela jistě ano), dá se obvykle celkem jednozančně rozhodnout podle jasu pozadí. Nejvíc je v R, pak v G a nejméně v B.
Každopádně: fleky tam zůstávají, i když složím RGB jen z integrovaných 3+3+3 snímků pro každý kanál, u kterých jsem si absolutně a jednoznačně jistý, že jsou přes správný filtr. Takže to zatím složím z toho co je, fleky smáznu fotokrámem a na normální fotku si počkám zas do příští zimy...
ES 12" dobson, APM 100mm ED APO binar
Re: PixInsight
Každá utilita libovolného programu se dá použít blbě a může zmršit snímek. cc není žádnou výjimkou. Prostě ostrý nůž dobře krájí, ale ...kolec píše:CC má svoj algoritmus a iba ho použiť bez znalosti nastavenia môže spôsobiť zvýšené riziko odstránenia nejakých hviezd , poprípade ich
fragmentov. Pri správnom nastavení CC nehrozí v podstate žiadne riziko odstránenia hviezd.
Vycházíš ze svých zkušeností, ale tvá rada není univerzální. Mám sadu snímků širším ohniskem z Mléčné dráhy, kde si hotpixely dokázaly najít ve statisticky významném množství snímku odpovídající hvězdu a přežít snahy o vymazání. Proto jsem začal cc používat.kolec píše: Úplne ideálne je , ale použiť dithering a potom nie je potrebné používať CC a všetky objekty ktoré nepatria na výsledný obrázok sa v rámci štatistického spracovania vymažú (respektíve sa tak ich vplyv na výslednej snímke zoslabí , že opticky sa z výsledného obrázku akoby zmiznú)
kolec
Snímek o kterém mluvíš, tak má i přes křivou redukci kamery Star Support > 10000. A je otázka, zda v tom počtu jsou i jednopixelové hvězdy. Spíše ne.
Když se mi podaří srovnat kameru přesně k objektivu, tak to může být skoro dvojnásobek. Nemám ambice na technicky dokonalé snímky - ale koukatelný snímek v rozlišení monitoru s 20k hvězd bude určitě ničemu. Takže jsem rád, když ty slabé bezvýznamné samy zmizí a nemusím je řešit. Odstarněním cca 1k hvězd z 10k určitě snímek nijak neutrpěl. (Jenom doufám, že si to nečte nějaký obyvatel planetárního systému takové hvězdy )
M:736 750 113
Re: PixInsight
Nič nie je dokonale, ale ja požívam nasledovný postup.
1.CC nastavím ručne ne snímke a kontrolujem ako miznú hotpixely. Podotýkam iba hotpixely
2,. Nastavím CC i na druhú možnosť - dark, kde sú podľa konkrétnej kamery hotpixel jasné - čiže system maže všetky hotpixely podľa darku
3. Prepínam medzi možnosťami 1 a 2 a zároveň to kontrolujem na výreze reálneho obrázku a na základe toho sa rozhodnem
4. Dithering . Používam min posun 10-15 pixelov medzi snímkami , čo má za následok dlhšie ustavenie systému medzi snímkami, ale výsledok je zaručený
kolec
1.CC nastavím ručne ne snímke a kontrolujem ako miznú hotpixely. Podotýkam iba hotpixely
2,. Nastavím CC i na druhú možnosť - dark, kde sú podľa konkrétnej kamery hotpixel jasné - čiže system maže všetky hotpixely podľa darku
3. Prepínam medzi možnosťami 1 a 2 a zároveň to kontrolujem na výreze reálneho obrázku a na základe toho sa rozhodnem
4. Dithering . Používam min posun 10-15 pixelov medzi snímkami , čo má za následok dlhšie ustavenie systému medzi snímkami, ale výsledok je zaručený
kolec
Pavol Kollárik - kolec
http://astrofotky.cz/~kolec
http://astrofotky.cz/~kolec
Re: PixInsight
cc - mám ho nastaveno stejně. Je to doporučený postup. Bohužel mám jednu oblast se skupinou hotpixelů, která se takhle nechce nechat ostranit - ale prozatím vždy zmizela po složení. Pokud by to mělo být dokonalé, tak bude asi třeba doplnit i poslední možnost - defect map.kolec píše:Nič nie je dokonale, ale ja požívam nasledovný postup.
1.CC nastavím ručne ne snímke a kontrolujem ako miznú hotpixely. Podotýkam iba hotpixely
2,. Nastavím CC i na druhú možnosť - dark, kde sú podľa konkrétnej kamery hotpixel jasné - čiže system maže všetky hotpixely podľa darku
3. Prepínam medzi možnosťami 1 a 2 a zároveň to kontrolujem na výreze reálneho obrázku a na základe toho sa rozhodnem
4. Dithering . Používam min posun 10-15 pixelov medzi snímkami , čo má za následok dlhšie ustavenie systému medzi snímkami, ale výsledok je zaručený
kolec
M:736 750 113
Ruzne rozliseni - skladani
Zdar,
Rekneme, ze mam RGB z jine sestavy a s jinym rozlisenim a Luminanci zase z jine a s jinym rozlisenim. Jak to seskladat? Staci Star Alignment?
Rekneme, ze mam RGB z jine sestavy a s jinym rozlisenim a Luminanci zase z jine a s jinym rozlisenim. Jak to seskladat? Staci Star Alignment?
na foceni: SV80 APO, WO102 GT, ASI1600MM cool, 8x50 hledacek + QHY5, hodne ruznych krouzku a udelatek
montaz: EQ6R
montaz: EQ6R
Re: PixInsight
Jo. Stačí vše poskládat proti jednomu referenčnímu snímku. Asi spíše refernce s tím menším rozlišením - jinak se menší budou přepočitávat na větší rozlišení...
M:736 750 113
Re: PixInsight
Podľa mojich skúseností je lepšie opačný postup -doresamplovať obrázok s menším rozlíšením na rozlíšenie druhého obrázku z väčším rožlíšením a potom ich zarovnať.
V podstate by som doporučoval vždy zarovnávať k obrázku s vyšším rozlíšením. Dôvod je v minimalizovaní strát detailov, pretože vždy pri znižovani rozlíšenia detaily miznú
To je prvá časť problému.
Druhá je samotný matematický výpočet. Každý má svoje výhody a nevýhody a každý trošku a poškodzuje obrázok.
Tretí problém vznikne ak chceme použiť snímku ktorá bola robená s kamerou s menším senzorom k fotke z kamery s väčším čípom, Alebo máme časť fotky nejako pokazenú a chceli by sme využiť iba časť- výrez .
Je jasné , že zarovnávací algoritmus doplní chýbajúcu časť snímky "nulou" - čierna časť . Problém je , že pri skladaní v časti snímok má informáciu a druhej časti snímky má nulu. . Pri nejakom pomere takýchto výrezových fotiek sa s tým algoritmus ešte dokáže ako tak opticky vyrovnať a na snímke nič nepozorujete (i keď to tam je). horšie keď začne pomer výrezových snímok narastať cez cca 10% počtu (to už algoritmus začina byť presvedčený , že nula nie je štatistická odchýlka , ale reálna hodnota a začne ju brať do úvahy ako hodnutu ) . To už je na fotke vidieť. Nielen radikálnym znížením šumu, v časti snímku kde je dvojnásobok informácii ale hlavne začne vznikať viditeľný prechod.
Riešení je viac , ale to je na dlhší príspevok, a hlavne by to chcelo názorné príklady a nadôvažok si myslím , že to aj tak nikoho ani moc nezaujíma , takže vlastne som mal skončiť pri druhej vete
V podstate by som doporučoval vždy zarovnávať k obrázku s vyšším rozlíšením. Dôvod je v minimalizovaní strát detailov, pretože vždy pri znižovani rozlíšenia detaily miznú
To je prvá časť problému.
Druhá je samotný matematický výpočet. Každý má svoje výhody a nevýhody a každý trošku a poškodzuje obrázok.
Tretí problém vznikne ak chceme použiť snímku ktorá bola robená s kamerou s menším senzorom k fotke z kamery s väčším čípom, Alebo máme časť fotky nejako pokazenú a chceli by sme využiť iba časť- výrez .
Je jasné , že zarovnávací algoritmus doplní chýbajúcu časť snímky "nulou" - čierna časť . Problém je , že pri skladaní v časti snímok má informáciu a druhej časti snímky má nulu. . Pri nejakom pomere takýchto výrezových fotiek sa s tým algoritmus ešte dokáže ako tak opticky vyrovnať a na snímke nič nepozorujete (i keď to tam je). horšie keď začne pomer výrezových snímok narastať cez cca 10% počtu (to už algoritmus začina byť presvedčený , že nula nie je štatistická odchýlka , ale reálna hodnota a začne ju brať do úvahy ako hodnutu ) . To už je na fotke vidieť. Nielen radikálnym znížením šumu, v časti snímku kde je dvojnásobok informácii ale hlavne začne vznikať viditeľný prechod.
Riešení je viac , ale to je na dlhší príspevok, a hlavne by to chcelo názorné príklady a nadôvažok si myslím , že to aj tak nikoho ani moc nezaujíma , takže vlastne som mal skončiť pri druhej vete
Pavol Kollárik - kolec
http://astrofotky.cz/~kolec
http://astrofotky.cz/~kolec
Re: PixInsight
No beru vše zpátky... Bral jsem nastavení jako víceméně konstantní, ale varianta "autodetect" hodně záleží na datech. Je třeba ji opravdu s danými snímky vyzkoušet. Zbylé možnosti - dark a defect map se testovat nemusí...kolec píše:Nič nie je dokonale, ale ja požívam nasledovný postup.
1.CC nastavím ručne ne snímke a kontrolujem ako miznú hotpixely. Podotýkam iba hotpixely
2,. Nastavím CC i na druhú možnosť - dark, kde sú podľa konkrétnej kamery hotpixel jasné - čiže system maže všetky hotpixely podľa darku
3. Prepínam medzi možnosťami 1 a 2 a zároveň to kontrolujem na výreze reálneho obrázku a na základe toho sa rozhodnem
kolec
M:736 750 113
Re: PixInsight
Tak chybička se může vloudit... Ono když má jeden snímek StarSupport >10 000 a druhý má StarSupport 5 (!!!) Tak ty statistické metody fakt fungují jinak... S tím druhým snímkem mi cc začalo filtrovat i šum, protože tam nebylo nic jiného. Je zajímavé že metoda DarkFrame a Autodetect odstaňovaly částečně jiné hotpixely, takže má smysl obě metody kombinovat.
M:736 750 113
Re: PixInsight
dobrý den, prosím o radu jak vyřešit zadání "reálných dat" do skriptu SubFrameSelector v PI
nevím jakou hodnotu vložit v nabídce System parameters - Camera Gain (electrons per Data Number)
používám DSLR Canon EOS40D, modifikovaný stylem všechno ven,
délka expozice light frame byla 300sec při ISO1600
děkuji za pomoc,
Caradoc
nevím jakou hodnotu vložit v nabídce System parameters - Camera Gain (electrons per Data Number)
používám DSLR Canon EOS40D, modifikovaný stylem všechno ven,
délka expozice light frame byla 300sec při ISO1600
děkuji za pomoc,
Caradoc