Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Vše o montážích, stativech, pohonech dalekohledů, naváděcích systémech, apod.
Uživatelský avatar
biker.fm
Příspěvky: 1763
Registrován: 09. 06. 2008, 02:34
Bydliště: Frydek-Mistek
Věk: 49

Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Příspěvek #16 od biker.fm » 28. 06. 2016, 13:02

Tecka bodka - tim sirius_758 chtel nejspise rici ze jakykoliv cas ohledne teto montaze je vyhozeny cas :)
Pozorovani hvezd na nocni obloze = prijemny relax v kazdodennim stresu.

ms
Příspěvky: 201
Registrován: 06. 07. 2012, 17:48
Bydliště: Trenčín
Věk: 44

Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Příspěvek #17 od ms » 28. 06. 2016, 16:12

Ako pre koho. Tento nazor tu uz bol vyjadreny. Moja montaz je po tychto upravach stabilnejsia ako GSO skyview. V podstatne mensom a lahsom vyhotoveni. Kto chce nech sa inspiruje. Tot vse.

Uživatelský avatar
Kami
Příspěvky: 1933
Registrován: 02. 01. 2004, 06:45
Věk: 40

Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Příspěvek #18 od Kami » 28. 06. 2016, 17:42

Tato montáž je už od počátku špatně konstrukčně řešená. Myšlenka na C nebo U tvar je pěkná, ale z hlediska tuhosti to bez důsledných vzpěr a výztuh nebude nikdy spolehlivě fungovat, aby to nekmitalo.
Pohled na nejvíce namáhanou část, jak je ještě vybráním zeslabená je opravdu úsměvné. Tady opravdu pomůže jen z gruntu nové přepracování s mnoha úpravami a to už hraničí lépe, s výrobou vlastní tuhé konstrukce.
Škoda, že někteří konstruktéři nejsou zároveň i hvězdáři. Takovým to nedodělkům by tolik nedocházelo.
;)
SW102/500, SW ED100/900, R125/1583, N127/646, N152/1178, N170/1022,NCN310/1768/5970,....... + hvězdárnička

Uživatelský avatar
MilAN
Příspěvky: 15405
Registrován: 17. 04. 2004, 23:56
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Věk: 68

Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Příspěvek #19 od MilAN » 29. 06. 2016, 00:55


prečo?
No, asi je zbytečné tady psát o průhybech vetknutých nosníků a podobně, o namáhání a chodu takhle zatíženého AZ šneku, o nevyvážené soustavě.Pokud se ta montáž před tím různě prohýbala a chvěla, tak teď se to násobí ( nebo spíše umocňuje) . A v určité poloze bych měl strach se na to jen podívat, aby to celé nespadlo.Napíšeš mi asi, že to není možné, ale spadly už daleko stabilnější sestavy :) , takže ti přeju, abys sem takové sdělení nemusel nikdy napsat
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz

ms
Příspěvky: 201
Registrován: 06. 07. 2012, 17:48
Bydliště: Trenčín
Věk: 44

Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Příspěvek #20 od ms » 29. 06. 2016, 12:04

Namáhanie AZ osi sa nelíši od stavu pred tým, keď ďalekohľad visel excentricky na polovidlici. Vtedy to bolo smerom k pozorovateľovi, teraz je to opticky na boku, ale na funkciu to nemá vplyv, ako povedal klasik.
Chlapi pri všetkej úcte k vašim názorom a teoretickým úvahám, nemusíte ma presvedčať že sa to má chvieť viac ako predtým keď sa to ohromne zlepšilo. Keď to mám pred sebou tak to asi vidím.

Pokud se ta montáž před tím různě prohýbala a chvěla, tak teď se to násobí ( nebo spíše umocňuje)
Ja nevidím ani teoretický dôvod prečo by sa to teraz malo viac prehýbať a triasť ako s namontovananou polovidlicou. Tak trochu tuším čo je votknutý nosník a ako sa počíta priehyb, mám na to papier zo strojníckej fakulty.

Uživatelský avatar
piper
Příspěvky: 19
Registrován: 19. 05. 2015, 03:12

Re: Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Příspěvek #21 od piper » 13. 12. 2016, 12:54

mn
Naposledy upravil(a) piper dne 13. 12. 2016, 13:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
piper
Příspěvky: 19
Registrován: 19. 05. 2015, 03:12

Re: Polská AZ montáž - TPL ALT-AZ AZ 5

Příspěvek #22 od piper » 13. 12. 2016, 13:25

Tu montáž jsem měl v ruce. Je to zmetek, který nestavěl konstruktér ale slévač hliníku. Konstruktér si takovou montáž nakreslí do PC a program spočítá harmonické a další kmity vyvolané prouděním vzduchu , zavedení osamělých sil .........atd. a hned vidí +- 10% kde je chyba.
Řemeslné zpracování je velice průměrné a volba uložení jednotlivých částí je amatérská. Kdysi jsem ručně počítal ,,montáž,, na letadlo pro kameru , Tak že o mechanickém provedení něco vím a o dimenzování a interakcích dílů také.
Doporučuji zaslepit odlehčovací otvor v ,, raménku blokem duralu přišroubovaným 8mi šrouby M5 .Před lepením pod novým blokem vybrousit povrch a přilepit na epoxi 1222. Obrousit plochy ležící na sobě podlepit loctite a pevně utáhnout. Do zasouvacích mohou zevnitř vlepit ocelové trubičky LCM 3 tl. 2 mm v délce 20cm proti otlačení . Lepit epoxi 1200. Lepení Na 1 cm x cm dvě kapky tužidla z kapátka do oči.
Přidat ke každému utahovacímu šroubu jeden o 60 stupňů.
Vymezit vůle mezi nohama a základnou hlavy montáže. Převrtat na průměr 10 mm. Celek po odmaštění stříknout Kladívkovým lakem.
Maziva vyčistit a nahradit mazivem SKF NLGI 2 pod označením LGLT 2 s provozní teplotou mínus 50 plus 110 °C.
Toto doporučuji jen těm , kteří montáž již vlastní.
Jinak kupte montáž Vixen Porta II , vyjde to levnějí.


Zpět na “Montáže a navigace”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host