Laguna a Trifid
Laguna a Trifid
Díky moc! Zkoušel jsem i agresivnější zpracování, ale nějak to pořád nebylo ono. Tahle umírněná verze mi nakonec přišla jako nejlepší.
GSO RC 152/1370, TS APO Quadruplet 70/350, Baader Scopos 66/400, montáž CG-5 GT ADV, ZWO ASI 1600 MM-C, Canon EOS600Dmod., Lacerta MGEN, triedr Helios 7x50
Laguna a Trifid
Měl jsem trochu smůlu na seeing při snímání modrého kanálu, ale co už nadělám. Docela mě honí v práci, takže jsem rád, že jsem alespoň tohle stihnul. Je to zase ze zahrádky uprostřed vesnice, testík montáže po výměně motorů. Více na klik na astrofotkách.
Astrograf 300/f3 - f4,5, SW Esprit ED 100 F5,5 reduced to F4, Moravian G2-8300, Dobson 250/1400, TV Nagler 7mm a Panoptic 24mm, BDP Hyperion 17mm, BDP Scopos 35mm, WO 7x50
Montáž G53F a HEQ5, Lacerta Mgen2 guider
Montáž G53F a HEQ5, Lacerta Mgen2 guider
Laguna a Trifid
Honzo a to je jen RGB, bez Ha (kterou jsi fotil asi před 2 měsíci)? Není to škoda?
E.
E.
Laguna a Trifid
Jenže ta červená ve snímku není nic jiného , než H-alfa Tyhle mlhoviny nezáří v žádné červené, která patří do RGB prostoru, ale až v H-alfa
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Laguna a Trifid
Tak to je snad jasny, myslel jem to tak, ze misto lka neni ha jak to casto byva.
newton 30 cm, eq6
Laguna a Trifid
Pod fotkou je uvedeno 200 minut RGB, žádné L-ko.
Ta červená je prostě jen přesah R filtru až do H-alfy
Ta červená je prostě jen přesah R filtru až do H-alfy
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Laguna a Trifid
No dobre tak zacnu stejnym stylem, protoze evidentne chapes co se snazim rict jen mas potrebu diskutovat. Takze mi chces vysvetlit ze mezi L a R+G+B je nejaky zasadni rozdil ?
newton 30 cm, eq6
Laguna a Trifid
No dobre tak zacnu stejnym stylem, protoze evidentne chapes co se snazim rict jen mas potrebu diskutovat. Takze mi chces vysvetlit ze mezi L a R+G+B je nejaky zasadni rozdil ?
Ale ty samozřejmě víš , že ten rozdíl je, a to dost podstatný.U DSLR ne moc, ale u CCD je zásadní. A fotka je dělána CCD kamerou.
Ale ty samozřejmě víš , že ten rozdíl je, a to dost podstatný.U DSLR ne moc, ale u CCD je zásadní. A fotka je dělána CCD kamerou.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Laguna a Trifid
To se nám tady ta diskuse nějak zvrtla:-) Jen pro upřesnění, je to snímáno přes RGB filtry, ale je následně udělaná syntetická luminance, neboli správně bych měl asi do popisku dát, že je to LRGB...
Evžene, vmísení dat z Ha mi brání dvě věci - jednak kompozici mám ve vodíku dost jinak otočenou, a za druhé nedaří se mi přijít na to co dělám špatně, ale nedokážu ani podle návodu tu Ha smíchat s červeným kanálem... (http://pixinsight.com/tutorials/narrowband/)
Evžene, vmísení dat z Ha mi brání dvě věci - jednak kompozici mám ve vodíku dost jinak otočenou, a za druhé nedaří se mi přijít na to co dělám špatně, ale nedokážu ani podle návodu tu Ha smíchat s červeným kanálem... (http://pixinsight.com/tutorials/narrowband/)
Astrograf 300/f3 - f4,5, SW Esprit ED 100 F5,5 reduced to F4, Moravian G2-8300, Dobson 250/1400, TV Nagler 7mm a Panoptic 24mm, BDP Hyperion 17mm, BDP Scopos 35mm, WO 7x50
Montáž G53F a HEQ5, Lacerta Mgen2 guider
Montáž G53F a HEQ5, Lacerta Mgen2 guider
Laguna a Trifid
Já nevím, jestli to je potom to správné označení. Syntetické L-ko využívá stále jen prostor RGB filtrů, zatím co spektrální šířka L-ka bez filtrů je ještě širší ( a samozřmě odlišná podle typu snímače)
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Laguna a Trifid
To rikas jako by to l ko zachycovalo neco co rgb nevidi, tak to preci neni. Paklize to vemu teoreticky (tj zadne ztraty svetla na filtrech, pominu vycitaci sum a budu ignorovat nejakou uzkou mezeru kde se ty filtry nepotkaji) a nafotim 2 hodiny pres lko a pak 2 hodiny pres kazdy z barevnych filtru a sectu to tak tam bude to same. Ano rozdil tam je, ale je hlavne v case, za ktery zachytis to same, 2vs6 hodin.
newton 30 cm, eq6
Laguna a Trifid
.... tak tam bude to same.
Ale když to ignorovat nebudeš, dojdeš ke stejnému závěru?
Ale když to ignorovat nebudeš, dojdeš ke stejnému závěru?
Meade LX90 8"SCT f/10; AZ-EQ6 GT; Vixen VMC110L; TS Photoline 90/600 APO Triplet; Canon EOS 60Dm; Canon EOS 600D; ASI120MC; ASI178MMC
Laguna a Trifid
Dojdu k velice podobnemu zaveru. Rozhodne to nebude tak drasticky rozdil co pise Milan.
newton 30 cm, eq6
Laguna a Trifid
To rikas jako by to l ko zachycovalo neco co rgb nevidi, tak to preci neni. Paklize to vemu teoreticky (tj zadne ztraty svetla na filtrech, pominu vycitaci sum a budu ignorovat nejakou uzkou mezeru kde se ty filtry nepotkaji) a nafotim 2 hodiny pres lko a pak 2 hodiny pres kazdy z barevnych filtru a sectu to tak tam bude to same. Ano rozdil tam je, ale je hlavne v case, za ktery zachytis to same, 2vs6 hodin.
Křivka CCD je L-ko, RBG filtry mají "stejný" spektrální rozsah jak u DSLR - i filtry ke kameře -liší se jen propustností. Takže, prakticky , je to úplně něco jiného
Nebo jinak :
plný rozsah CCD :
a rozsah RGB filtrů:
Takže:
rozsah RGB cca 300 nm
rozsah snímače cca 700 nm
Křivka CCD je L-ko, RBG filtry mají "stejný" spektrální rozsah jak u DSLR - i filtry ke kameře -liší se jen propustností. Takže, prakticky , je to úplně něco jiného
Nebo jinak :
plný rozsah CCD :
a rozsah RGB filtrů:
Takže:
rozsah RGB cca 300 nm
rozsah snímače cca 700 nm
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz