M45
M45
Hvězdy tam jsou dvakrát jako osově symetrické obláčky, hlavně Maia, Taygeta, Electra, které se osově promítají do oblasti kde není tak jasná mlhovina.
Ale nijak moc to neruší, navíc si nejsem jist zda takhle extrémně vytažené mlhoviny nezpůsobí osové reflexy jakékoliv optice. Zkusím se podívat na svoje starší snímky...
Ale nijak moc to neruší, navíc si nejsem jist zda takhle extrémně vytažené mlhoviny nezpůsobí osové reflexy jakékoliv optice. Zkusím se podívat na svoje starší snímky...
Pavel Vabrousek
M45
Ale nijak moc to neruší
Na jednotlivých snímcích je to mnohem horší - zpracování to částečně samo zaretušovalo.
Já jsem spokojený - ostrost je slušná a na úzkopásmo výborná. Nějaké reflexy má snad každá optika s nějakým tím kusem skla.
Já jsem M45 vybral jako takový zátěžový test.
Na jednotlivých snímcích je to mnohem horší - zpracování to částečně samo zaretušovalo.
Já jsem spokojený - ostrost je slušná a na úzkopásmo výborná. Nějaké reflexy má snad každá optika s nějakým tím kusem skla.
Já jsem M45 vybral jako takový zátěžový test.
M:736 750 113
- Cztwerec
- Příspěvky: 8304
- Registrován: 03. 02. 2007, 17:58
- Bydliště: Břežany II.
- Kontaktovat uživatele:
M45
M 45 je objekt kde si člověk musí vybrat mezi hvězdama a mlhovinama, nebo nějakým kompromisem mezi tím aby to vypadalo. Aspoň tak mi to přijde. Když jsem je fotil já, musel jsem celkem dost ubrat s gammou abych měl hvězdy u jednotlivých snímků nepřepálené, na druhou stranu mohl jsem to ubrat asi víc, protože v následných úpravách a taháních za křivky ta úroveň bílé hvězd samozřejmě stoupá v hodnotě rychleji než reflexní mlhoviny. Máš k té tvé fotce Bille nějaké podrobnější info o nastavení kamery či expozicích? Martin
Lectorem iustus...
M45
Parametry jsem doplnil k obrázku. Byl to jenom pokus, jak se to chová v L - doteď jsem zkoušel jenom úzkopásmo. Taky jsem zkoušel, zda nedělá nějaké reflexy L a IDAS LPS filtr. (Asi to budu muset vyzkoušet s jednou hvězdou bez mlhovin ) Zpracoval jsem jenom tu verzi s LPS. Nijak jsem to moc neřešil, bylo to takové 10 min zpracování v PI.
M:736 750 113
M45
Bille, zkus to hlavně bez filtru a potom s jednotlivými filtry, které máš .A stačí vždy jen jeden snímek.Hvězdu vysuň po úhlopříčce tak doprostřed mezi střed a roh formátu.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
M45
Jo, to je mi jasné - ale to budu dělat, až bude měsíc
Ono to bylo několik testů najednou - testoval jsem i TemperHum na měření teploty a vlhkosti. Pořád tvrdil, že do rosného bodu zbývají asi 3 stupně. Ani jsem nezapnul topení - trošku mi bylo divné, že mi namrzá auto ...
No někde udělali přátelé z Číny chybu >:(
Ono už doma se mi zdálo, že to ukazuje o nějaké 2-3 stupně více!
Ono to bylo několik testů najednou - testoval jsem i TemperHum na měření teploty a vlhkosti. Pořád tvrdil, že do rosného bodu zbývají asi 3 stupně. Ani jsem nezapnul topení - trošku mi bylo divné, že mi namrzá auto ...
No někde udělali přátelé z Číny chybu >:(
Ono už doma se mi zdálo, že to ukazuje o nějaké 2-3 stupně více!
M:736 750 113
- Dansemacabre
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 10. 04. 2015, 21:16
M45
V noci jsem to nafotil a doteď se nevyspal, jak čtu návody a snažím se snímek zpracovat... Bohužel zatím marně, křivky i DSS vzdorují pokusu vytáhnout z obrázku nějak rozumně mlhovinu (a DSS ještě navíc místo odečítání vad objektivu po flat/dark snímku ty chyby násobí O vinětaci radši nemluvím, odstranění gradientu je zatím španělská vesnice. Nejlepší výsledek se mi zatím povedlo vytáhnout z jednoho jediného snímku bez skládání a kalibrace.
200/1000 na CG5, canon 400D, 120 sec (ISO 1600) bez pointace.
http://s24.postimg.org/hcwwhph1h/plejady.jpg
200/1000 na CG5, canon 400D, 120 sec (ISO 1600) bez pointace.
http://s24.postimg.org/hcwwhph1h/plejady.jpg
ES 12" dobson, APM 100mm ED APO binar
M45
snažím se snímek zpracovat... Bohužel zatím marně,
Kolik těch expozic máš? Mušíš jich mít desítky! Ale už při 10x120s a ISO 800-1600 něco musí jít vytáhnout (za cenu vyššího šumu)
Tohle je 50x150s@F=5.6 s canonem 40D CG5 ADV GT bez pointace. Zpracováno je to v DSS.
Vystav někde surová dat - buď tady, nebo do sekce vyzkoušejte si zpracování. Darky musí mít stejnou teplotu čipu, jako při focení. Flat nesmí být přeexponovaný.
Kolik těch expozic máš? Mušíš jich mít desítky! Ale už při 10x120s a ISO 800-1600 něco musí jít vytáhnout (za cenu vyššího šumu)
Tohle je 50x150s@F=5.6 s canonem 40D CG5 ADV GT bez pointace. Zpracováno je to v DSS.
Vystav někde surová dat - buď tady, nebo do sekce vyzkoušejte si zpracování. Darky musí mít stejnou teplotu čipu, jako při focení. Flat nesmí být přeexponovaný.
M:736 750 113
- Dansemacabre
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 10. 04. 2015, 21:16
M45
Darky musí mít stejnou teplotu čipu, jako při focení. Flat nesmí být přeexponovaný.
To bude možná ono, díky. Flat jsem dělal blbě na stejnou expozici jako snímky a darky pořizoval až v pokojové teplotě. Expozic mám 10x2 minuty a 10x1 minutu, ale myslel jsem, že když nevyleze skoro nic na jednom snímku, tak skládáním nedostanu "víc mlhoviny", ale jen odstraním šum. Čeká mě ještě dlouhá cesta... Zatím budu zkoušet vytáhnout něco alespoń z toho jednoho RAWu (taky bude problém, že jsem to fotil na zahradě v Praze, kde je všechno jen ne pořádná tma)
To bude možná ono, díky. Flat jsem dělal blbě na stejnou expozici jako snímky a darky pořizoval až v pokojové teplotě. Expozic mám 10x2 minuty a 10x1 minutu, ale myslel jsem, že když nevyleze skoro nic na jednom snímku, tak skládáním nedostanu "víc mlhoviny", ale jen odstraním šum. Čeká mě ještě dlouhá cesta... Zatím budu zkoušet vytáhnout něco alespoń z toho jednoho RAWu (taky bude problém, že jsem to fotil na zahradě v Praze, kde je všechno jen ne pořádná tma)
ES 12" dobson, APM 100mm ED APO binar
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
M45
Tak z jediného snímku 120sec. při ISO 1600 a navíc v Praze je celkem zbytečné se o něco snažit. Prostě těch snímků musíš mít podstatně víc (desítky) a být ve větší tmě. Čím v horších podmínkách (světlá obloha) jsi, tím více potřebuješ snímků (celkové expoziční doby) abys přemohl fotonový šum ze světlé oblohy. Dále také na světlé obloze musí být velmi přesně udělaný flatfield.
Začal bych přestěhováním se do tmy, a nafocením alespoň 1 hodiny celkové expoziční doby. Pak to bude vypadat výrazně jinak.
Žádný SW nezachrání mizerná data, fyzika je neúprosná a platí pro všechny stejně
Začal bych přestěhováním se do tmy, a nafocením alespoň 1 hodiny celkové expoziční doby. Pak to bude vypadat výrazně jinak.
Žádný SW nezachrání mizerná data, fyzika je neúprosná a platí pro všechny stejně
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
M45
To bude možná ono, díky. Flat jsem dělal blbě na stejnou expozici jako snímky a darky pořizoval až v pokojové teplotě.Můžeš napsat, jak jsi ty flaty dělal ? Jakou plochu jsi fotil, že máš stejnou expozici jako snímky?
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- Dansemacabre
- Příspěvky: 1481
- Registrován: 10. 04. 2015, 21:16
M45
Foťák namířený na ranní oblohu - úplně stejné nastavení a expozice jako originál snímky (vylezla jednolitá bílá plocha bez kazů). Do příště se polepším a vyjedu někam do tmy, nemožnost z fotky dostat víc než co jsem z ní dostal asi bude mimo nezkušenosti skutečně z velké části i oblohou (přímo do zahrady svítí lampa).
ES 12" dobson, APM 100mm ED APO binar
M45
Jenže v tom případě jsi nepochopil, co to je FF.Ten není potřeba dělat stejně dlouhou expozicí ( a ani to v 99% případů nejde,) a je potřeba aby výsledkem nebyla bílá, ale exponováno do 50 % rozsahu.Takže na ranní obloze klidně 1/1000 až 1/10s, podle úrovně soumraku
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz