Ne, přes žádný masky, nedělám selektivní saturaci. Toto je skutečný poměr barev, jen výrazně zesílený. Aby to ale fungovalo, je třeba to precizně barevně vyvážit. Na to stačí vzít za bílou referenci celou plochu galaxie (je složená z hvězd všech spektrálních tříd, a průměr lze považovat za bílou). Není to fyzikálně úplně přesně dobře, ale funguje to výborně. A nebo fotometrickou kalibraci, jenže ta je tady o hubu, když jsou hvězdy s barevnou vadou od korektoru. To bude produkovat nesmysly.
Stručný postup, co jsem s tím dělal:
- DBE (kurňa chlapci, foťte ty flatfieldy, kdo to má pak rovnat
)
- Color Calibration (dobře nastavit limity pro white a background reference, aby do white spadala celá galaxie i s rameny a hvězdy, a do BG jen opravdu pozadí)
- Background neutralization
- Arcsin stretch
Pak jsem ten snimek oklonoval, a kopii převedl na monochromatickou.
s monochromatickým (L) obrazem:
- histogram transformation - trochu to rozsvítit, aby nejjasnější středy hvězd šly už do saturace a udělaly hezká kolečka, jádro galaxie těsně před saturací.
- doostření pomocí multiscale linear transform na vrstvě 2 (s reduckí šumu, deringingem a lightness mask, aby se neostřil šum v pozadí)
- local histogram equaliztaion jenom na jádro a nejjasnější ramena, kde je dobrý poměr S/N, tedy přes range mask.
s barevným (RGB) obrazem:
- rozmazání pomocí Multiscale linear transform (vyhodit vrstvy 1 a 2), aby se to dalo saturovat bez nárůstu šumu
- Barevná saturace přes range mask, jen galaxie a hvězdy (oranžová, červená a hodně modrá, málo až vůbec fialová - to je většinou barevná vada, a trochu destaurovat zelenou - to je jen barevný šum)
- desaturace pozadí (přes tu samou ale invertovanou masku)
- histogram transform stejná jako u L obrazu
Následné spojení obou obrazů přes LRGB combination a poté:
- lehká destaurace celého obrazu jako celku, po spojení mi to vyšlo moc barevné (chce to trochu odhad)
- SCNR v zeleném kanálu
- ADCNR redukce šumu. Více v chrominanci, málo v luminanci, ať to není rozpatlané jak malůvka vodovkama.
Pak jsem to ještě šoupnul do Photoshopu s trochu srovnal tu chromatickou aberaci nástrojem co tam je na korekci objektivu, a ručně lasem vybral ty nejhnusnější duhový hvězdy a odsaturoval ty barevný lemy. Na tohle se PI až tak úplně nehodí. Tu optiku si pořeš výměnou korektoru, jinak se toho nezbavíš, je to škoda takhle mršit data, jinak by to fotilo hezky.