Bulharsko

Vaše tipy na místa s dobrým výhledem a především tmavou oblohou.
Odpovědět
Slávek
Příspěvky: 910
Registrován: 02. 04. 2009, 23:03

Bulharsko

#1

Příspěvek od Slávek »

Zdravím všechny co se snaží najít co možná nejlepší místo na pozorování. Chtěl bych především nadhodit téma Bulharsko (kam často jezdím a znám to tam - i jazyk.) Jsem začátečník, ale vím, že ČR je až na pár míst ne moc povedená lokalita. Bulharsko je asi o polovinu větší a možná 2x míň zalidněné. Vůbec nemluvím o tom, že elektrifikace některých míst je (bohudík pro nás) velmi slabá a v oblasti balkánu je zalidnění minimální. Teoreticky je to ideální místo. Proto se chci zeptat na několik věcí. Je tu někdo, kdo by byl ochoten se tam vydat? (byl jsem tam teď v létě, ale bohužel léto na jihu evropy je dosti dusné a vzduch je plný nečistot. Dostupné autem jsou výšky až možná 2700mnm (ale ne každým autem) já osobně jsem byl zatím nejvýše 1600m (beklemeto, troyan pass) a vypadalo to tam téměř ideálně. Dá se tam jet každým autem a je to i daleko od měst apod. Myslím, že bulharsko má potenciál, ale nikdy jsem aktivně nejezdil po balkánu a hledal nejtemnější místa. Chtěl bych se proto hlavně optat, co si o tom myslíte - stojí to zato se tam (ale trochu naslepo) vydat? Dá se tam dojet autem za jeden den, ubytování není nijak drahé, znám jazyk a celkově se tam orientuju. Pro teoretiky nadhodím některá místa vhodná k pozorování: Beklemeto (1550m), Botev peak (2350m), Kamenitza (2880m) a Musala ( cca 3000m) Čekám na jakékoli připomínky, dotazy apod.... ještě dodám, že ideální podmínky jsou tam nejspíš na podzim, v zimě a na jaře. léto je (až na výjimky) dosti parné a dusné. Co myslíte?
Uživatelský avatar
Honza Ebr (honza42)
Příspěvky: 3531
Registrován: 20. 10. 2004, 14:48

Bulharsko

#2

Příspěvek od Honza Ebr (honza42) »