První dalekohled - Dobson

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jakub77
Příspěvky: 16
Registrován: 15. 10. 2008, 15:41

První dalekohled - Dobson

#1

Příspěvek od Jakub77 »

Zdravím Vás všechny,

tak už si zde 14 dní pročítám toto fórum a nabývám nové zkušenosti  ;)

Jsem začátečník a chci si koupit první hvězdářský dalekohled. Zatím jsem se díval jen běžným malým dalekohledem. Po přečtení "stovek" názorů jsem se rozhodl pro.
TSC/SKY NWT 153/1200mm 6” DOBSON

Chci se hlavně dívat, nikoliv fotit a počítám s tím, že budu dalekohled často přenášet - někdy jen z chalupy na zahradu, ale jindy budu chtít vyrazit i do přírody. Finanční limit jsem si nyní dal 5000,- + njaký ten filtřík do začátku. Bohužel jsem vůbec nenarazil na nějakou recenzi tohoto Dobsna a téměř nikde není v diskusi zmiňován. Většinou doporučujete už Dobsna 200, ale ten je prostě o dalších 900 dražší a já přes 5000,- jako začátečník nepůjdu. Starší nyní kupovat nechci protože se v tom ještě moc nevyznám a hlavně bych byl téměř bez záruky. Původně jsem chtěl něco na paralaktické montáži 114/1000 nebo 130/900, ale po přečtění Vašich názorů jsem se rozhodl pro Dobsna... tak snad dobře??

Chci se zeptat na Váš názor + co vše bych mohl s tímto Dobsnem vidět? Chtěl bych pozorovat hlavně deep-sky objekty, ale doufám, že s tím neuvidím jen nějaké bílé tečky, ale že i nějakou tu barevnou mlhovinku či galaxii - samozřejmě nečekám obraz jak z Habláku  ;) - díval jsem se i na fotky některých z Vás co jste vyfotili třeba i ze 130/900 a pod. tak doufám, že uvidím něco podobného či lépe, když budu mít 153/1200...?

díky Jakub

Sky-Watcher 200/1200mm 8” Dobson, FirstScope Celestron 76/300mm, Auriol 10x50
Uživatelský avatar
Regulus
Příspěvky: 3300
Registrován: 25. 12. 2006, 23:09

První dalekohled - Dobson

#2

Příspěvek od Regulus »