Měsíc jako rozmazaný světelný flek_Bresser114/500

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
Uživatelský avatar
nmn
Příspěvky: 7
Registrován: 26. 12. 2012, 15:10

Měsíc jako rozmazaný světelný flek_Bresser114/500

#1

Příspěvek od nmn »

Dobrý den,

k Vánocům jsem dostal použitý dalekohled Bresser 114/500mm Pluto, ale po smontování a zaměření např. na Měsíc není vidět nic jiného, než jen neuřčitý světlý flek (vyzkoušeny všechny čočky + eyepiece, Barlow). Také jsem se chtěl zeptat, jak poznám, že se montáž dalekohledu nachází v rovině, protože na stativu není nic takového jako např. vodováha. Jsem úplný začátečník.
Předem děkuji za odpoveď.
Uživatelský avatar
michal.b
Příspěvky: 3300
Registrován: 30. 09. 2004, 06:08

Měsíc jako rozmazaný světelný flek_Bresser114/500

#2

Příspěvek od michal.b »

Ahoj,

pouzij 25mm okular (tem "cockam" se rika okulary). Zkus projet okularovym vytahem cely rozsah ostreni a podivej se, jestli se v nejake poloze obraz alespon zlepsuje.
Montaz byt v rovine nemusi, staci to srovnat od oka. Dulezite je, aby polarni osa mirila k Polarce (staci zhruba).
Uživatelský avatar
nmn
Příspěvky: 7
Registrován: 26. 12. 2012, 15:10

Měsíc jako rozmazaný světelný flek_Bresser114/500

#3

Příspěvek od nmn »

Ahoj,

25mm okuláry jsou zkoušel jako první, ale bohužel nejde nic zaostřit. Vše je rozmazané natolik, že se to slévá v jednolitý obraz.
Uživatelský avatar
Karell
Příspěvky: 5575
Registrován: 24. 04. 2009, 09:58
Bydliště: Brána do Krkokonoš
Kontaktovat uživatele:

Měsíc jako rozmazaný světelný flek_Bresser114/500

#4

Příspěvek od Karell »

Odkud jsi?
Uživatelský avatar
nmn
Příspěvky: 7
Registrován: 26. 12. 2012, 15:10

Měsíc jako rozmazaný světelný flek_Bresser114/500

#5

Příspěvek od nmn »

Pardubice
Uživatelský avatar
Cassi
Příspěvky: 2340
Registrován: 03. 10. 2003, 16:21

Měsíc jako rozmazaný světelný flek_Bresser114/500

#6

Příspěvek od Cassi »