výběr dalekohledu LX200 x LX600 x ???

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondra.S
Příspěvky: 2
Registrován: 12. 05. 2012, 09:11

výběr dalekohledu LX200 x LX600 x ???

#1

Příspěvek od Ondra.S »

Ahoj,
prosím porďte mi s výběrem dalekohledu, jsem naprostej začátečník a chci začít pozorovat a i fotit vše co je možné... planety, DSO a jestli to půjde i slunce.
Do oka mi padl Meade LX200 14" ACF a nebo dražší LX600 14". Ceny se obou pohybuji kolem 7000$ až 8000$, ještě sice nejsem rozhodnutej kolik bych chtěl zainvestovat, ale chtěl bych mít ze začátku co nejmíň starostí s hledáním objektů, proto GOTO montáž.
Na focení mám doma NIKON D7000, který bych chtěl využít.


Chtěl bych poradit, jestli za ty peníze by bylo ještě něco lepšího a jaké další věci by bylo vhodné si ze začátku pořídit? ...okuláry, fitry,...

Uživatelský avatar
Psion
Příspěvky: 11572
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Praha
Věk: 61
Kontaktovat uživatele:

výběr dalekohledu LX200 x LX600 x ???

#2

Příspěvek od Psion »

Dalekohled to je fajn na pozorování, na focení Měsíce, Slunce a DSO bych rozhodně volil něco jiného. Na planety budiž, tam je to ohnisko výhodou. Asi se ptáš proč, odpovím rovnou - v tomto ohnisku má Nikon zorné pole cca 28x19 úhlových minut, takže se tam ani nevejde celý Měsíc, natož nějaké větší DSO.

Za ty peníze bys pořídil slušnou paralaktickou montáž a 130mm apochromatický refraktor a můžeš fotit prakticky všechno.
Uživatelský avatar
Lesák
Příspěvky: 444
Registrován: 10. 03. 2009, 21:43
Věk: 36

výběr dalekohledu LX200 x LX600 x ???

#3

Příspěvek od Lesák »

ale chtěl bych mít ze začátku co nejmíň starostí s hledáním objektů, proto GOTO montáž.