Možnosti začátečníka

Diskuze o tom jak začít s astronomií, jaký si pořídit první dalekohled, ale také o tom, jak správně používat toto fórum.
StandaSDN
Příspěvky: 32
Registrován: 16. 03. 2011, 16:27

Možnosti začátečníka

#1

Příspěvek od StandaSDN »

Zdravím všechny,

Jsem naprostý začátečník v astronomii. Včera jsem si pořídil
Celestron Powerseeker 127EQ. Bydlím okraji Brna.

Rád bych, kdyby mi někdo doporučil nějaké stránky pro (naprosté) začátečníky v astronomii, kde se dozvím jak např. najít na obloze
hvězdičku, nebo planetu a jak jí zaměřit.

Také bych byl velmi rád, kdyby mi někdo tady řekl (aspon velmi přibližně) jaké jsou mé možnosti pozorování z toho co jsem napsal v úvodu. Netuším jak moc může svit aglomerace velkého města a (pravděpodobně) nepříliš silný teleskop ovlivnit pozorování.

Velmi vám všem děkuju a přeji hezký den,

Standa ;)
Uživatelský avatar
Karell
Příspěvky: 5575
Registrován: 24. 04. 2009, 09:58
Bydliště: Brána do Krkokonoš
Kontaktovat uživatele:

Možnosti začátečníka

#2

Příspěvek od Karell »

Stando vítej na AF, málem se ti povedlo správně začít, byl jsi těsně pod tím, kde jsi tak měl učinit. To je Tady :)
StandaSDN
Příspěvky: 32
Registrován: 16. 03. 2011, 16:27

Možnosti začátečníka

#3

Příspěvek od StandaSDN »

Tak jsem si vše v tom příspěvku přečetl a nemůžu říct, že bych z toho dostal odpověď na moje otázky. :-)

Z 90% se tam píše o focení (o to nemám zájem) a o pořízení si teleskopu (na rady pozdě).

:)
Uživatelský avatar
vla
Příspěvky: 5410
Registrován: 22. 09. 2002, 02:11
Bydliště: Praha 6

Možnosti začátečníka

#4

Příspěvek od vla »