trosku off topic: canon ESO 300 D
trosku off topic: canon ESO 300 D
http://www.stereomag.cz/read_clanek.php ... 15&id_kat=
na trhu se objevila velice levna digitalni zrcadlovka: 6,3 megapixlu CMOS - telo za 39.000 kc... mam tu samou verzi ne-digitalni a tuhle, mit penize, bych bral vsemi deseti, uz me to skenovani negativu nebavi... pro astro ucely je otazkou, jak to vypada s kvalitou fotek pri delsich expozicich...
taktez je mozne koupit set s objektivem (28-90mm ekvivalent kinofilmu) za 42tis... (faktor pro standardni radu canon AF 1,6x)
na trhu se objevila velice levna digitalni zrcadlovka: 6,3 megapixlu CMOS - telo za 39.000 kc... mam tu samou verzi ne-digitalni a tuhle, mit penize, bych bral vsemi deseti, uz me to skenovani negativu nebavi... pro astro ucely je otazkou, jak to vypada s kvalitou fotek pri delsich expozicich...
taktez je mozne koupit set s objektivem (28-90mm ekvivalent kinofilmu) za 42tis... (faktor pro standardni radu canon AF 1,6x)
petr(zavinac)fajkos.com
trosku off topic: canon ESO 300 D
Obecne je to s kvalitou pri dlouhych expozicich spatne, sum v obraze je znacny, mohu potvrdit z vlastni praxe. Myslim si, ze CMOS snimace na tom budou podobne jako CCD. Pokud neni mozno je chladit, jsou na dlouhe expozice nepouzitelne. To nakonec doklada u tohoto fotaku i rychlost zaverky max.30s. I deklarovane citlivosti az do ISO 1600 me pripadaji nesmyslne. Ja mam na svem digitalu az ISO 800 a rychlost zaverky 16s a nikdy jsem je nepouzil-jsou nepouzitelne. Zkratka digital potrebuje hodne svetla. Jinak jsem velky priznivce dig.fotaku (hodne lidi z meho okoli ma opacny nazor).
Elektrotechnika
trosku off topic: canon ESO 300 D
Ta cena je vynikajici, ale mel bych k tomu stejne vyhrady, jako k "normalnimu" EOS 300 : Na rozdil od EOS 30(D) a 10(D) umelohmotove telo neni dostatecne tuhe a robusni pro velmi dlouhe objektivy a velmi dlouhe expozice, aparat nema moznost predslkopeni zrcatka, v hledacku neni hranol, ale zrcatka usazena v umele hmote atd. Pristroj ma spoustu automatickych funkci, ktere ale nejsou k nicemu, pokud neni namontovan objektiv rady Canon EF ( tedy treba pri foceni pres dalekohled nebo Rubinar ). To je smula vetsiny modernich zrcadlovek, ale EOS 300 krome te vyborne elektroniky nic dalsiho vyborneho nenabizi.
Kvalita fotek pri delsich expozicich bude na pohled vynikajici - tim jsou Canonovske digitalni zrcadlovky povestne. Jako jedine pouzivaji CMOS senzor misto CCD a sum eliminuji softwarove. Obrazky pak vypadaji velmi ostre a bez sumu. Z podrobnych testu je ale videt, ze ten software obces nekde nejaky bod prida a nejaky ubere, takze vysledna rozlisovaci schopnost neni lepsi, nez u zrcadlovek ostatnich vyrobcu, jejichz obrazky pritom na pohled tak ostre nevypadaji. Volba tedy spis zavisi na osobnich preferencich fotografa. Problemy nastavaji pri nastaveni vysoke citlivosti ( nad 1600 ), kdy uz software ten sum prestava zvladat.
Jeste pro ilustraci, pekne srovnani zavislosti sumu na citlivosti u zrcadlovek Canon, Nikon a Fuji je na
http://img.dpreview.com/reviews/NikonD1 ... _noise.gif
Je videt, ze velice nizky sum v celem rozsahu ma Fuji S2 se SuperCCD snimacem a softwarovym vyhlazovanim. Nikon z CCD cipem a minimalnim vlivem software je na tom hure. Canon D60 je nejlepsi pri ISO 100-200, nejhorsi pri ISO 800 a ISO 1600 tento model ani nema. Z testovacich obrazku, ktere jsem videl, je navic zrejme, ze zatimco u Nikonu pri vyssi citlivosti v obrazku narusta sum, u Canonu narusta zmatek. Z toho plyne odlisna strategie fotografovani: u Fuji je vhodne nastavit vysokou citlivost a kratsi expozici, u Canonu to chce ISO 200 a dlouhou expozici, u Nikonu je to celkem jedno - s vyssi citlivosti naroste sum zhruba stejne, jako s delsim casem.
Kvalita fotek pri delsich expozicich bude na pohled vynikajici - tim jsou Canonovske digitalni zrcadlovky povestne. Jako jedine pouzivaji CMOS senzor misto CCD a sum eliminuji softwarove. Obrazky pak vypadaji velmi ostre a bez sumu. Z podrobnych testu je ale videt, ze ten software obces nekde nejaky bod prida a nejaky ubere, takze vysledna rozlisovaci schopnost neni lepsi, nez u zrcadlovek ostatnich vyrobcu, jejichz obrazky pritom na pohled tak ostre nevypadaji. Volba tedy spis zavisi na osobnich preferencich fotografa. Problemy nastavaji pri nastaveni vysoke citlivosti ( nad 1600 ), kdy uz software ten sum prestava zvladat.
Jeste pro ilustraci, pekne srovnani zavislosti sumu na citlivosti u zrcadlovek Canon, Nikon a Fuji je na
http://img.dpreview.com/reviews/NikonD1 ... _noise.gif
Je videt, ze velice nizky sum v celem rozsahu ma Fuji S2 se SuperCCD snimacem a softwarovym vyhlazovanim. Nikon z CCD cipem a minimalnim vlivem software je na tom hure. Canon D60 je nejlepsi pri ISO 100-200, nejhorsi pri ISO 800 a ISO 1600 tento model ani nema. Z testovacich obrazku, ktere jsem videl, je navic zrejme, ze zatimco u Nikonu pri vyssi citlivosti v obrazku narusta sum, u Canonu narusta zmatek. Z toho plyne odlisna strategie fotografovani: u Fuji je vhodne nastavit vysokou citlivost a kratsi expozici, u Canonu to chce ISO 200 a dlouhou expozici, u Nikonu je to celkem jedno - s vyssi citlivosti naroste sum zhruba stejne, jako s delsim casem.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
trosku off topic: canon ESO 300 D
Na foru grafiky.cz jsem narazil na toto: http://www.photopost.cz/galeriefoto.php?id=45451 . 45 minut s D60 je dost, 300D je nasledovnik, takze bych cekal stejne ci lepsi vysledky.
Triedry 12x40 a 10x50, SW ED80, Drbohlav mount 50mm, GS mount, SPC8, Webka Philips 840K
trosku off topic: canon ESO 300 D
MP napsal: ale EOS 300 krome te vyborne elektroniky nic dalsiho vyborneho nenabizi.
rozumim, ze EOS300(D) neni pro profesionalni pouziti, kvuli vyse jmenovanym nedostatkum... lec nejtezsi muj objektiv je 80-300 USMIII, z expozicni automatiky pouzivam v 80% program P, nekdy predvolbu clony ci casu. predsklopeni zrcatka chybi pouze u delsich expozic do 5s, pak neni problem zakryt obj., otevrit zaverku, odkryt atd... ovsem ani pri expozicich pres jednu sekundy jsem rozmazani nezaznamenal... (http://sweb.cz/dobson210/dalsi/5.jpg). pravda funkci je tam zbytecne mnoho, stejne tak sedm autofokusovych bodu je ve vetsine pripadu k nicemu, pouzivam jen stredovy, krizovy...
jsem si jist, ze bych s 300D byl maximalne spokojen, pricemz chci zduraznit, ze jde o amaterskou fotografii...
rozumim, ze EOS300(D) neni pro profesionalni pouziti, kvuli vyse jmenovanym nedostatkum... lec nejtezsi muj objektiv je 80-300 USMIII, z expozicni automatiky pouzivam v 80% program P, nekdy predvolbu clony ci casu. predsklopeni zrcatka chybi pouze u delsich expozic do 5s, pak neni problem zakryt obj., otevrit zaverku, odkryt atd... ovsem ani pri expozicich pres jednu sekundy jsem rozmazani nezaznamenal... (http://sweb.cz/dobson210/dalsi/5.jpg). pravda funkci je tam zbytecne mnoho, stejne tak sedm autofokusovych bodu je ve vetsine pripadu k nicemu, pouzivam jen stredovy, krizovy...
jsem si jist, ze bych s 300D byl maximalne spokojen, pricemz chci zduraznit, ze jde o amaterskou fotografii...
petr(zavinac)fajkos.com
trosku off topic: canon ESO 300 D
peta napsal:
jsem si jist, ze bych s 300D byl maximalne spokojen, pricemz chci zduraznit, ze jde o amaterskou fotografii...
Ale jiste, nesmis mne brat tak vazne, fotografovanim jsem se vazneji zabyval pred mnoha lety a ted pohrdam vsim, co neni tak bytelne, jako moje stare Prakticy nebo mnou obdivovany Pentax LX ( cetl jsem recenzi od cloveka, ktery ho omylem a bez nasledku prejel Jeepem ). Takze pro mne posledni solidni amatersky Canon je EOS 5. Ale ze zkusenosti vim, ze ta nedostatecna bytelnost a absence predsklapeneho zrcatka se zacnou projevovat pri foceni masivnim 500mm objektivem prave pri kratkych casech - jde o kratke zachvevy, ktere se rychle uklidni, takze pri delsi expozici tolik nevadi. U velmi dlouhuch expozic pres dalekohled bych zase mel strach, jestli to umelohmotove telo vlivem zmen teploty nezmeni behem expozice nepatrne tvar nebo polohu v bajonetu.
jsem si jist, ze bych s 300D byl maximalne spokojen, pricemz chci zduraznit, ze jde o amaterskou fotografii...
Ale jiste, nesmis mne brat tak vazne, fotografovanim jsem se vazneji zabyval pred mnoha lety a ted pohrdam vsim, co neni tak bytelne, jako moje stare Prakticy nebo mnou obdivovany Pentax LX ( cetl jsem recenzi od cloveka, ktery ho omylem a bez nasledku prejel Jeepem ). Takze pro mne posledni solidni amatersky Canon je EOS 5. Ale ze zkusenosti vim, ze ta nedostatecna bytelnost a absence predsklapeneho zrcatka se zacnou projevovat pri foceni masivnim 500mm objektivem prave pri kratkych casech - jde o kratke zachvevy, ktere se rychle uklidni, takze pri delsi expozici tolik nevadi. U velmi dlouhuch expozic pres dalekohled bych zase mel strach, jestli to umelohmotove telo vlivem zmen teploty nezmeni behem expozice nepatrne tvar nebo polohu v bajonetu.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
trosku off topic: canon ESO 300 D
s tou bytelnosti je to jasne, jenze pak je to zase otazka penez, takze clovek musi jit cestou kompromisu... zacinal jsem taky s zenitem, tedy docela "udelanym" fotakem. clovek pak ma pocit ze drzi v ruce opravdu "fotoaparat" ne nejakou plastovou krabicku od mejdla...
ad zrcatko, myslil jsem ze jde prave o expozice 1/2 az cca 2 sekundy, dik za vyvedeni s omylu...
ad zrcatko, myslil jsem ze jde prave o expozice 1/2 az cca 2 sekundy, dik za vyvedeni s omylu...
petr(zavinac)fajkos.com
trosku off topic: canon ESO 300 D
peta napsal:
ad zrcatko, myslil jsem ze jde prave o expozice 1/2 az cca 2 sekundy, dik za vyvedeni s omylu...
Abych to upresnil - velmi kratke expozice ( 1/500 apod. ) jsou bez problemu, vaha fotaku s objektivem nedovoli tak rychly pohyb. Delsi expozice ( pres 1/4 ) jsou v pohode, pokud je masivni stativ - roztreseni je pak zpusobeno jen vnitrnim chvenim konstrukce aparatu, ktere se rychle utlumi. S mymi Prakticami ( ktere take nemaji predsklapena zrcatka ) se mi snad nikdy nepodarilo udelat dokonale neroztresenou fotku s ohniskem 500mm nebo delsim a s casem mezi 1/125 a 1/8. A prave pod dojmem te spousty zkazenych fotek ( napr. zatmeni Slunce 1999 ) bych ted pri koupi fotaku povazoval tuto funkci za dulezitou.
Ukazka : zatmeni 1999, objektiv 500/8, expozice 1/8, ten vertikalni pohyb tam je jasne videt : http://fjfi.cce.cz/eclipse/zatm6a.jpg
Srovnavaci ukazka : ten samy objektiv, stejny uhlovy prumer objektu, priblizne stejna expozice ale s digitalnim fotoaparatem, kde se nic nehybe : http://fjfi.cce.cz/mesic/full/mestlAa.jpg - da se tomu leccos vytknout, ale roztreseni urcite ne.
ad zrcatko, myslil jsem ze jde prave o expozice 1/2 az cca 2 sekundy, dik za vyvedeni s omylu...
Abych to upresnil - velmi kratke expozice ( 1/500 apod. ) jsou bez problemu, vaha fotaku s objektivem nedovoli tak rychly pohyb. Delsi expozice ( pres 1/4 ) jsou v pohode, pokud je masivni stativ - roztreseni je pak zpusobeno jen vnitrnim chvenim konstrukce aparatu, ktere se rychle utlumi. S mymi Prakticami ( ktere take nemaji predsklapena zrcatka ) se mi snad nikdy nepodarilo udelat dokonale neroztresenou fotku s ohniskem 500mm nebo delsim a s casem mezi 1/125 a 1/8. A prave pod dojmem te spousty zkazenych fotek ( napr. zatmeni Slunce 1999 ) bych ted pri koupi fotaku povazoval tuto funkci za dulezitou.
Ukazka : zatmeni 1999, objektiv 500/8, expozice 1/8, ten vertikalni pohyb tam je jasne videt : http://fjfi.cce.cz/eclipse/zatm6a.jpg
Srovnavaci ukazka : ten samy objektiv, stejny uhlovy prumer objektu, priblizne stejna expozice ale s digitalnim fotoaparatem, kde se nic nehybe : http://fjfi.cce.cz/mesic/full/mestlAa.jpg - da se tomu leccos vytknout, ale roztreseni urcite ne.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
trosku off topic: canon ESO 300 D
MP napsal: Ukazka : zatmeni 1999, objektiv 500/8, expozice 1/8, ten vertikalni pohyb tam je jasne videt : http://fjfi.cce.cz/eclipse/zatm6a.jpg
Srovnavaci ukazka : ten samy objektiv, stejny uhlovy prumer objektu, priblizne stejna expozice ale s digitalnim fotoaparatem, kde se nic nehybe : http://fjfi.cce.cz/mesic/full/mestlAa.jpg - da se tomu leccos vytknout, ale roztreseni urcite ne.
mas pravdu, je to tam... co si tedy vemu na zatmeni do turecka v roce 2006 to nevim...
Srovnavaci ukazka : ten samy objektiv, stejny uhlovy prumer objektu, priblizne stejna expozice ale s digitalnim fotoaparatem, kde se nic nehybe : http://fjfi.cce.cz/mesic/full/mestlAa.jpg - da se tomu leccos vytknout, ale roztreseni urcite ne.
mas pravdu, je to tam... co si tedy vemu na zatmeni do turecka v roce 2006 to nevim...
petr(zavinac)fajkos.com
trosku off topic: canon ESO 300 D
peta napsal:
co si tedy vemu na zatmeni do turecka v roce 2006 to nevim...
Ja zatim take ne a to uz o tom nejakou dobu premyslim. Hlavne pochybuji, ze s sebou potahnu montaz, takze to zase bude rucni zamerovani z normalniho stativu a teleobjektiv misto dalekohledu. A ted jde o to, co dat na ten stativ za ten teleobjektiv . Mozna bychom na to meli zalozit nove tema - za ty roky by se tam treba nejaky dobry napad objevil.
co si tedy vemu na zatmeni do turecka v roce 2006 to nevim...
Ja zatim take ne a to uz o tom nejakou dobu premyslim. Hlavne pochybuji, ze s sebou potahnu montaz, takze to zase bude rucni zamerovani z normalniho stativu a teleobjektiv misto dalekohledu. A ted jde o to, co dat na ten stativ za ten teleobjektiv . Mozna bychom na to meli zalozit nove tema - za ty roky by se tam treba nejaky dobry napad objevil.
e-mail : mpec(at)cce(dot)cz&&
- Psion
- Příspěvky: 11594
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 61
- Kontaktovat uživatele:
trosku off topic: canon ESO 300 D
Je zajímavé číst starší příspěvky. Když si přečtete toto téma a podíváte se dnes, kdo EOS 300D používá a jaké jsou s tímto digitálem výsledky, tak se pousměji.
Zároveň už některé věci nejsou pravda, např. EOS 300D má možnost předsklopení zrcátka, pokud upravíte 2 byte v firmware (což tehdy nemohl nikdo vědět)
Je tedy někdy obtížné dohledat ve foru, jak to vlastně je a je nutné pročíst všechny příspěvky týkající se nějakého téma, aby čtenář měl relevantní informace.
Zároveň už některé věci nejsou pravda, např. EOS 300D má možnost předsklopení zrcátka, pokud upravíte 2 byte v firmware (což tehdy nemohl nikdo vědět)
Je tedy někdy obtížné dohledat ve foru, jak to vlastně je a je nutné pročíst všechny příspěvky týkající se nějakého téma, aby čtenář měl relevantní informace.
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
trosku off topic: canon ESO 300 D
Nojo, no, to je realita. V pocatcich ty spekulace vycházely z dostupných referencí a zkušeností s jinými digitálními fotoaparáty. Nyní je již jasné a ozkoušené, jak se tam mašinka chová při dlouhých expozicích, a vše je jinak
Prostě je nutné to pročíst vše. Nebo mám snad staré příspěvky mazat nebo aspoň dát poznámku, že všechno je jinak ?
Prostě je nutné to pročíst vše. Nebo mám snad staré příspěvky mazat nebo aspoň dát poznámku, že všechno je jinak ?
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
trosku off topic: canon ESO 300 D
Zajímal by mě váš názor na vhodnost v čipu zabudovaného obvodu na redukci šumu u EOS 20D nebo nově zřejmě 350D versus 300D bez této funkce pro astronomickou fotografii.
trosku off topic: canon ESO 300 D
dle testu http://astrosurf.com/buil/20d/20dvs10d.htm by to nemelo byt na skodu... taky nedockave vyhlizim testy te 350D
sice Canon EOS 20Da na tom bude urcite pro astro zatim tou nejlepsi volbou ale bohuzel ne v oblasti hloubky me kapsy:)
sice Canon EOS 20Da na tom bude urcite pro astro zatim tou nejlepsi volbou ale bohuzel ne v oblasti hloubky me kapsy:)
trosku off topic: canon ESO 300 D
Ten šum u té 20D vypadá lépe než u 10D, ale mám obavy aby se díky tomu obvodu na redukci šumu na astronomické fotografii neztratily nějaké informace. Ale možná jsou moje obavy zbytečné, jen mě to tak napadlo.