Vykašli se na APT, vezmi SharpCap (ten ovládá kameru přes nativní drivery, bez ASCOM rozhraní) a zkus to tam. Pokud to tam nebude padat, tak pak použij nějakou profi aplikaci (Stahni si třeba demo MaxIm DL) a zkus to přes ACSOM v ní.
Nadšení jaká to dokáže získat data za krátkou dobu
Tos hezky napsal, ale může tě ujistit, že i kdyby kamera měla 100% QE a čtecí šum nula, nic to nezmění na tom, že na špičkovou fotku budeš podle typu objektu a světelnosti přístroje potřebovat jednotky až desítky hodin. Když dáš vysoký gain, tak sice objekt vidíš za krátkou dobu, ale zašuměný, a aby šum zmizel, musíš těch expozic seskládat hodně. Takže si stejně nepomůžeš. Jedinou výhdodou krátkých expozic na vysoký zisk je eliminace seeingu, malý vliv blbě jsoucí motáže (menší nároky nebo odpadnutí pointace). Nevýhodou jistá ztráta dynamického rozsahu, hromada dat ke zpracování, a větší čas mezi expozicemi ztarcený ditheringem (ten je absolutně nutný).
Vysoký gain trochu pomůže v tom, že se níží vliv čtecího šumu, který je dominantní u úzkopásmového snímání. U LRGB stejně dominuje fotonový šum, a tam je prakticky jedno, jakou máš kameru, jestli se čtecíš šumem 2e- nebo 10e-, když fotonový šum v pozadí snímku je třeba 50 e-.
To čeho se děsíš u Master DF z 80 DF není šum kamery, to je skutečný darkframe. Vezmi si jeden DF, přičti k tomu třeba 0.01 (aby to nepodteklo pod nulu) odečti od toho Master DF a to co ti zůstane je vyčítací + termální šum kamery. Mě zůstala prakticky homogenně zašumená plocha a v ní náhodné bílé tečky v každém DF jinde (zásahy kosmíky a podobně).