Mlhovina ve Střelci

Mlhoviny, hvězdokupy, galaxie, supernovy,...
Uživatelský avatar
MMys
Příspěvky: 17643
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Běleč nad Orlicí
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:

Mlhovina ve Střelci

#1

Příspěvek od MMys »

Tak jsem nedávno fotografoval Lagunu (M8) v souhvězdí Střelce. Výsledek vzhledem k výšce nad obzorem a nedokonalé tmě velmi překvapil. Blíže na http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz/M8.htm

Kritika všeho druhu vítána :-)

Od včerejška mám 2" UHC filtr. Jsem zvědav, až ho vyzkouším vizuálně i při focení. Počasí bohužel (jako obvykle kolem novu) moc nevychází.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Uživatelský avatar
Psion
Příspěvky: 11563
Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
Bydliště: Praha
Věk: 61
Kontaktovat uživatele:

Mlhovina ve Střelci

#2

Příspěvek od Psion »

Opravdu nádherný profesionální snímek. Gratuluji :hi:
Uživatelský avatar
FunTomas
Příspěvky: 3910
Registrován: 21. 07. 2003, 13:20

Mlhovina ve Střelci

#3

Příspěvek od FunTomas »

Martin, ako obvykle super. Neviem sa dočkať, kedy budem fotografovať takéto niečo ja.
mail to:fun2mas(at)gmail.com
Uživatelský avatar
vla
Příspěvky: 5409
Registrován: 22. 09. 2002, 02:11
Bydliště: Praha 6

Mlhovina ve Střelci

#4

Příspěvek od vla »

Kdysi, před mnoha lety, jsem s kamarádem fotil stejný objekt na Kleti tamním dalekohledem /60 cm 1:5/, tenkrát černobíle na citlivost 14 DIN, expozice 2 hod.,porovnával jsem si s ním tvůj snímek a nelze říci, že by tvůj snímek byl horší, je super, Mrkos by Tě pochválil. Já se pokoučím fotit na Konica VX 400,mám pocit, že by na tento objekt byla velmi vhodná, nemohl bys to prosím zkusit, moje znalosti a umění nejsou pro takové porovnání myslím dostatečné, film TI mohu zaslat. Díky Vla.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
MMys
Příspěvky: 17643