ORBITER - The Space Flight Simulator

Rakety, sondy, mise....zkrátka dobývání vesmíru a vše kolem!
Odpovědět
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#1

Příspěvek od SpaceMan »

Skusil ste tu niekto tento PC simulator (nielen) raketoplanu ? Ak nie, silne odporucam !!!

Par svojich clankov na tuto temu som uverejnil tu:
http://www.highinthesky.cz/hits.asp?rub ... k=05160401

http://www.highinthesky.cz/hits.asp?rub ... k=05040501

http://www.highinthesky.cz/hits.asp?rub ... k=05200601

http://www.highinthesky.cz/hits.asp?rub ... k=05140701

Clanky su sice o starsej verzii 2005 (dnes uz je k dispozicii 2006 P1), ale zakladne principy tu popisane su samozrejme platne.

Existuju aj dalsie clanky ktoe som este "nestihol" uverejnit.

Celkom rad by som sa na tuto temu pobavil z ludmi ktori tomuto simulatoru tiez "prepadli" ...
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#2

Příspěvek od SpaceMan »

Vyzera to, ze tu sa o tento simulator asi nikto nezaujima. Co ma dost prekvapuje, pretoze ak su tu ludia ktori sa zaujimaju o kozmicke lety, zaraza ma ze sami nechcu taky let (aj ked len simulovany) zazit. Orbiter vam dava sancu skusit si rolu kozmonauta-pilota pri riadeni kozmickej lode (raketoplanu) a to vsetko v dokonalej simulacii. Simulator nie je ziadna hra, je za tym absolutne realna fyzika a excelentne graficke stvarnenie.

Len pre predstavu tu je zopar scenarov ktore su realizovatelne v ramci simulatora Orbiter.

- vynesenie Hubbleovho teleskopu na obeznu drahu
- "stahovanie" satelitov z obeznej drahy (raketoplan + CanadArm)
- let Shuttlom k Miru
- let Shuttlom k ISS
- budovanie vlastnej orbitalnej stanice s komponentov vynasanych Shuttlom
- Apollo - kompletny scenar vysadenia na Mesiaci

A aby to nebola len Amerika, mame tu aj Rusakov:
- Sojuz
- Energia + Buran
- orbital. stanica Saljut

Mozno si skusit aj veci blizkej buducnosti:
- LUNOX - nuklearny system dopravy na trase Zem-Mesiac
- let na Mars
- budovanie novej stanice Mir2

Chce to len skusit. Stoji to za to ! A je to zadarmo !
Uživatelský avatar
Alien_MasterMynd
Příspěvky: 1636
Registrován: 26. 09. 2006, 10:17

ORBITER - The Space Flight Simulator

#3

Příspěvek od Alien_MasterMynd »

SpaceMan napsal: Vyzera to, ze tu sa o tento simulator asi nikto nezaujima. Co ma dost prekvapuje, pretoze ak su tu ludia ktori sa zaujimaju o kozmicke lety, zaraza ma ze sami nechcu taky let (aj ked len simulovany) zazit.

Ja uz si hraju a kolega z prace taky :-)
SW NWT 200/1000, HEQ5 SS, SW ref. 70/500
Tr. 8x30,10x50,20x50
Praktica Super TL, Sigma SD10, chlazený mod. Canon 350D s amp-off, EOS IX, FujiFilm S3Pro, upravená chlaz. TV kamera, Watec 902H3 Ultimate, obj. 10-300mm

http://www.alien-mastermynd.com
Uživatelský avatar
nou
Příspěvky: 1741
Registrován: 10. 12. 2006, 05:10

ORBITER - The Space Flight Simulator

#4

Příspěvek od nou »

inak ak by ste mali s niecim problem ako napr letom na Mars tak poradim.

Ozaj letel uz niekto na Mars??
SW 150/750, TS UNC 200/800, SW EQ6-R, Canon 1100D, ASI120MM-S, ASI1600MM Pro, ASI485MC, SW Flex 300/1500 INDI/KStars build skript FITS/XISF prehliadač
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#5

Příspěvek od SpaceMan »

Pohravam sa s myslienkou zorganizovat stretnutie (zlet, seminar alebo ako by sme to nazvali ...) priaznivcov Orbitera. Otazka je - aky by bol zaujem ? A nielen tych ktori sa chcu nieco naucit, ale aj tych ktori uz nieco vedia (su dostatocne zdatni teoreticky aj prakticky) a su schopni tuto vedomost poskytnut inym.
Uživatelský avatar
Eryn
Příspěvky: 460
Registrován: 06. 02. 2006, 21:56
Kontaktovat uživatele:

ORBITER - The Space Flight Simulator

#6

Příspěvek od Eryn »

SpaceMan napsal: Pohravam sa s myslienkou zorganizovat stretnutie (zlet, seminar alebo ako by sme to nazvali ...) priaznivcov Orbitera. Otazka je - aky by bol zaujem ? A nielen tych ktori sa chcu nieco naucit, ale aj tych ktori uz nieco vedia (su dostatocne zdatni teoreticky aj prakticky) a su schopni tuto vedomost poskytnut inym.
Keby sa to konalo na Slovensku...? Mohlo by sa však zariadiť nejaké poradenstvo na diaľku. Napríklad ja by som rada vedieť, ako sa aktivuje ovládanie manipulátoru RMS. Viem, že na to bola nejaká klávesová skratka, kdesi som to v manuáli čítala, ale neviem kde a nechce sa mi to znovu pracne hľadať. A čím sa ovláda plynutie času?
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#7

Příspěvek od SpaceMan »

Co sa tyka toho stretnutia - kde by to mohlo byt, to je este dost predcasne. Najskor by to chcelo, aby sa ku mne niekto pridal do ulohy instruktora. Na vsetko sam stacit nebudem. A samozrejme chce to dat dokopy nejaky seriozny program.

Zaroven by to chcelo zistit o co asi by mohol byt zaujem. Ja by som vedel zabezpecit napr. toto

DeltaGliderom na ISS
Shuttlom na ISS
S Apollom na Mesiac
S LUNOXom na Mesiac

Dalsie zaujimave veci by mohli byt napr.
DeltaGliderom na Mesiac
Let na Mars

ale na toto by bolo treba dalsieho (aspon jedneho) "instruktora".


Pozn. okno ovladania RMS => CTRL+SPACE
casova kompresia T, navrat do normalu R


Uživatelský avatar
nou
Příspěvky: 1741
Registrován: 10. 12. 2006, 05:10

ORBITER - The Space Flight Simulator

#8

Příspěvek od nou »

ja by som mohol vysvetlit TransX co je nastroj na naplanovanie medziplanetarnej cesty.

tu je priklad ako vyzera cesta Voyageru
SW 150/750, TS UNC 200/800, SW EQ6-R, Canon 1100D, ASI120MM-S, ASI1600MM Pro, ASI485MC, SW Flex 300/1500 INDI/KStars build skript FITS/XISF prehliadač
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#9

Příspěvek od SpaceMan »

Zaujimalo by ma, ci tu niekto aktivne lieta Shuttleom k ISS ? Procedura ktoru som pouzival doteraz sa mi zda ako energeticky prilis narocna (spotreba paliva 70%). Tak som to zmodifikoval a teraz dosahujem 50%-nu spotrebu. Ak by mal niekto zaujem, rad si na tuto temu pokecam ...
Uživatelský avatar
Eryn
Příspěvky: 460
Registrován: 06. 02. 2006, 21:56
Kontaktovat uživatele:

ORBITER - The Space Flight Simulator

#10

Příspěvek od Eryn »

SpaceMan napsal: Zaujimalo by ma, ci tu niekto aktivne lieta Shuttleom k ISS ? Procedura ktoru som pouzival doteraz sa mi zda ako energeticky prilis narocna (spotreba paliva 70%). Tak som to zmodifikoval a teraz dosahujem 50%-nu spotrebu. Ak by mal niekto zaujem, rad si na tuto temu pokecam ...
S tým Ti asi nepomôžem. Ja viem s raketoplánom iba pristáť. Niekedy dokonca aj na pristávacej dráhe! ;D

Môj prvý pokus o celý priebeh pristávania skončil v Kalifornii. Aspoňže som pristála na území USA. Oveľa horšie by bolo, hlavne v reálnom živote, keby som skončila kdesi v Iraku :D. Ale ako sa dozviem, kedy mám zažihnúť motory? Už dávno som prišla na to, že ani pristávanie, ani medziplanetárna cesta sa nedá praktizovať tak, že zapnem motory, kedy sa mi zachce a hurá ku hviezdam. Ale na druhej strane, nechce sa mi ani lúštiť tie anglické inštrukcie, takže mi ostáva len metóda pokus-omyl. Ani na tú však v poslednej dobe akosi nemám čas.
Uživatelský avatar
nou
Příspěvky: 1741
Registrován: 10. 12. 2006, 05:10

ORBITER - The Space Flight Simulator

#11

Příspěvek od nou »

Eryn: tak sa opytaj co ti nie je jasne.(asi vsetko ;)) inak s navratom som sa nikdy nebabral.

SpaceMan: ano ja si obcas zaletim k ISS aj ked to je dost zdlhave. ale mam radsej DeltaGlider. Da sa snim dostat dalej ako na orbitu. Raketoplan si prakticky len skusam ci to zvladam.
SW 150/750, TS UNC 200/800, SW EQ6-R, Canon 1100D, ASI120MM-S, ASI1600MM Pro, ASI485MC, SW Flex 300/1500 INDI/KStars build skript FITS/XISF prehliadač
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#12

Příspěvek od SpaceMan »

Eryn: Kedy zacat brzdit zalezi na parametroch obeznej drahy, ale obecne plati, ze je to niekde nad zapadnym pobrezim Australie. Ak chces pristavat cez den - musi byt v Australii noc. Ked sa chces dostat na drahu KSC, musis nevyhnutne dodrzat zostupovy profil drahy (vztah: vzdialenost od KSC-vyska-rychlost).

nou: DeltaGlider je -bez urazky- "brnkacka" (vykonne motory, dostatok paliva). Je to fajn stroj na zbieranie skusenosti - ked nieco nie je ako treba, da sa to napravit (je k tomu dostatok vykonu aj paliva). Naproti tomu Shuttle, nepripusta chyby - bud sa ti veci podaria ako treba, alebo si nenavratne "mimo". DeltaGlider bol moj favorit v zaciatkoch. Teraz inklinujem pokial mozno co k najvacsej realite - k strojom ktore ludsky jedinec realne postavil. Takze mojimi favoritmi su jednoznacne Space Shuttle a Apollo.

Co sa tyka scenaru Shuttle-om k ISS, tak som dospel (dozvedel som sa od inych borcov z Netu, resp. prisiel som na to sam) k tymto "poznatkom":

- okamih startu -> AN=0 (menej manevrovania po odputani sa z rampy), ale samozrejme aj DN=0 je pouzitelne
- pri starte (od 80km vyssie) je vhodne dost manevrovat (hrat sa s uhlom vybocenia) tak, aby sa co najviac minimalizovala hodnota RInc (po navedeni na orbitu, by RInc nemala nadobudat hodnotu vacsiu ako 0.5 - ak je to viac, jej korekcia bude znamenat spotrebu prilis vela paliva )
- ApD by mala byt niekde na urovni 200 - 300 km (stihanie ISS bude "optimalne" - ani prilis pomale, ani prilis rychle)
- upravu vysky drahy realizovat s orientaciou HLVL (neoplyni sa negativne RInc, co nie je ziaduce)
- pri "stihacke" predbehnut ISS max. o 300 km (ak je to viac, zaverecene priblizenie trva samozrejme dlhsie)
- po predbehnuti upravit vysku drahy na 6750x6750 (optimalna rychlost priblizovania)
- potom sa zorientovat RETROGRADE a potom (cca od vzdialenosti 50 km) je to uz len o RCS manevrovani  
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#13

Příspěvek od SpaceMan »

Pre tych ktori by si chceli postavit vlastnu orbitalnu stanicu (s vlastnym dizajnom), vyniest ju "hore" modul po module a pouzit k tomu Shuttle, odporucam k tomuto ucelu sadu modulov (Nebulus, Pulsar, Quasar, Solaris, Stelar ... atd. ). Autor Mustard a da sa to stiahnut tu: http://orbiter.mustard-fr.com/addons/addons.html
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#14

Příspěvek od SpaceMan »

Pre tych ktori maju problem so startom resp. s pristatim Shuttle-u, nechajte za seba pracovat automatiku - bude to jednoduchsia a zaroven autenticke (ale aj viac nudne ...). V reali sa start aj pristatie (az na finale) deje v automatickom rezime.

1. Ak chceme lietat s default Atlantisom, potom si treba stiahnut PEG autopilot. Pristavat sice zatial nevie, ale start je realizovany presne podla NASA PEG vzletoveho algoritmu.

2. Treba si stiahnut pridavok tzv. Shuttle Fleet, co je komplet cela flotila raketoplanov od Columbie az po Endeavour. Odporucam pouzit niektoru z poslednych verzii 3.8.x alebo 3.9.x. A dalej to chce stiahnut AFC 2.0. V Shuttle Fleet je priamo implementovany vzletovy autopilot ktory nas dostane "hore" a "dole" nam pomoze AFC, ktory vie aj sam pristat priamo na urcenu drahu.
Uživatelský avatar
SpaceMan
Příspěvky: 260
Registrován: 09. 10. 2006, 15:31

ORBITER - The Space Flight Simulator

#15

Příspěvek od SpaceMan »

Jeden tip pre tych ktori by sa chceli dostat zo Shuttle-om z obeznej drahy na KSC a nevedia ako na to - treba si stiahnut Glideslope MFD a potom staci uz "len" de-orbit zazeh, zorientovat sa PROGRADE, stlacit STR a sledovat na MFD pozadovany a skutocny zostupovy profil a samozrejme korigovat let tak, aby sa tieto profili stotoznili. Koriguje sa naklananim do stran - klonenie - smeruje sa tym vektor vztlaku tam kde treba. Perfektne to funguje so Shuttle Fleet.
Odpovědět