Falcon Heavy
Re: Falcon Heavy
EQ6pro Sky-Watcher 100/500,120/1000,GSO 250/1000 f4
GS 80/420 QhY-5 CCD Guider mono,canon 760D,canon 1000Dm,canon 40Dm
GS 80/420 QhY-5 CCD Guider mono,canon 760D,canon 1000Dm,canon 40Dm
Re: Falcon Heavy
Vďaka. Samozrejme, že som hľadal najprv v zozname " Target body select spacecraft",Sajri píše: To ale hledáš ve "špatném" okénku, v němž se hledají přirozená tělesa (planety, planetky, komety, měsíce). Takže pod číslem 43205 ti to najde planetku (43205) a 2018-017A to nenajde nikdy, protože pro přirozená tělesa se tento systém označování nepoužívá.
keď som nič nenašiel, tak som skúšal "Target body - Lookup the specified body:" a len píšem, že číslo 43205 je už priradené k inému telesu a Teslu(2018-017A) som na JPL Horizons nenašiel.
Dobre.
Ale sme na začiatku. Kto priradí efermidy k telesu Tesla Roadster?
Keď nie JPL SSDG ( nevyberie si ho do zoznamu), tak nebude nikde, pokiaľ ho nespozorujú a nenahlásia MPC a ten ho až potom zaeviduje?
A to podľa flight plánu, by Tesla roadster mala byť separovaná od druhého stupňa, ktorý by mal letieť po zhodnej dráhe, teda ide o dva objekty.
https://www.nasaspaceflight.com/wp-cont ... ofile.jpeg
Re: Falcon Heavy
Ona tam možná časem bude, ale také je možné, že podobně jako jiné poslední stupně raket tam nakonec nebude. Nakonec, dráhové elementy budou stejně známy pouze z blízkého okamžiku naveden na dráhu - další telemetrie už nebude a zrovna tak brzy skončí možnost fotografického zachycení. Takže budou zaarchivovány dráhové elementy a tím to skončí- dál ten vrak auta už sledován nebude
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- ok1in
- Příspěvky: 994
- Registrován: 27. 06. 2017, 19:23
- Bydliště: Slaný
- Věk: 63
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
No, otázkou je, jak je celý systém vybavený a co všechno má splnit.
Protože měl Musk zajištěnu kontinuální komunikaci po celou dobu na orbitě, má tam zcela jistě něco dalšího v rukávu. Např. ten natlakovaný skafandr ve volném prostoru. Nechme se překvapit, zatím se o skutečném (výzkumném) cílu a výbavě tohoto kousku vesmírného smetí ještě moc nemluvilo. Pořád platí to, že když už to tam má, může testovat mnoho věcí a telemetrie zcela jistě bude předávat aktuální data do centra.
Taky samozřejmě záleží na jakou konečnou dráhu tu káru nakonec navedou.
Pořád platí, že init. data jsou:
Apogee: 6,957.9 km
Perigee: 187.7 km
Protože měl Musk zajištěnu kontinuální komunikaci po celou dobu na orbitě, má tam zcela jistě něco dalšího v rukávu. Např. ten natlakovaný skafandr ve volném prostoru. Nechme se překvapit, zatím se o skutečném (výzkumném) cílu a výbavě tohoto kousku vesmírného smetí ještě moc nemluvilo. Pořád platí to, že když už to tam má, může testovat mnoho věcí a telemetrie zcela jistě bude předávat aktuální data do centra.
Taky samozřejmě záleží na jakou konečnou dráhu tu káru nakonec navedou.
Pořád platí, že init. data jsou:
Apogee: 6,957.9 km
Perigee: 187.7 km
Petr, www.ok1in.cz
Re: Falcon Heavy
Ale to přeci není vůbec pravda. Definitivní zážeh byl zhruba 7 hodin po startu a navedl ten šrot na heliocentrickou dráhu - perihelium 0,98 AU, aphelium přes 2,6 AU.ok1in píše:No, otázkou je, jak je celý systém vybavený a co všechno má splnit.
Taky samozřejmě záleží na jakou konečnou dráhu tu káru nakonec navedou.
Pořád platí, že init. data jsou:
Apogee: 6,957.9 km
Perigee: 187.7 km
Pokud všude ještě existují dohledatelně tyhle TLE a data dráhy, je to po 2. zážehu, který zvýšil geocentrickou dráhu na apogeum cca 7.000 km. a je to z doby před 24 GMT včera ( nakonec, je to dešifrovatelné přímo z TLE) . Navedení na heliocentrickou dráhu byla až po půlnoci.
Natlakovaný skafandr není skutečností- je v něm pouze figurína - to už Musk dementoval a nejsou v něm žádná čidla.
Naposledy upravil(a) MilAN dne 07. 02. 2018, 18:08, celkem upraveno 1 x.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: Falcon Heavy
Co je to "init."? Počáteční? Tak to bude platit už stále, že počáteční dráha byla taková. Jinak ten krám už je dávno na heliocentrické dráze s afelem v hlavním pásu .ok1in píše:No, otázkou je, jak je celý systém vybavený a co všechno má splnit.
Protože měl Musk zajištěnu kontinuální komunikaci po celou dobu na orbitě, má tam zcela jistě něco dalšího v rukávu. Např. ten natlakovaný skafandr ve volném prostoru. Nechme se překvapit, zatím se o skutečném (výzkumném) cílu a výbavě tohoto kousku vesmírného smetí ještě moc nemluvilo. Pořád platí to, že když už to tam má, může testovat mnoho věcí a telemetrie zcela jistě bude předávat aktuální data do centra.
Taky samozřejmě záleží na jakou konečnou dráhu tu káru nakonec navedou.
Pořád platí, že init. data jsou:
Apogee: 6,957.9 km
Perigee: 187.7 km
Ale s tím předáváním dat do centra to není zas tak jednoduché. Potřebujou zdroj energie (u Tesly asi z počátku není problém ); termoregulaci, aby se to celé neupeklo a/nebo nezmrzlo; ideálně směrovou anténu (na geocentrické dráze tohle mohla obstarat ještě anténa všesměrová, ale ve větší vzdálenosti už dost obtížně), což vyžaduje i systém pro určení orientace; nasmlouvaný čas na Deep space network; ...
Prostě pokud to má dělat i v budoucnu něco víc, než jen letět prostorem, museli by z toho udělat v podstatě regulérní meziplanetární sondu se vším, co k tomu patří.
- ok1in
- Příspěvky: 994
- Registrován: 27. 06. 2017, 19:23
- Bydliště: Slaný
- Věk: 63
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
Aha, tak to mi uniklo a je to asi i trochu škoda - ale co už...MilAN píše: Natlakovaný skafandr není skutečností- je v něm pouze figurína - to už Musk dementoval a nejsou v něm žádná čidla.
S předávání telemetrie to není tak horké, alespoň v počátečním stadiu letu - tak jak jsi napsal. Telemetrické zařízení může být dostatečně malé, aby tolik energie (pro přežití elektroniky) nevyžadovalo, druhá věc je použití směrových antén a jejich směrování k Zemi, včetně základní stabilizace toho šrotu co tam letí. Ale dnes už je to vcelku snadno řešitelná úloha.Sajri píše: Ale s tím předáváním dat do centra to není zas tak jednoduché. Potřebujou zdroj energie (u Tesly asi z počátku není problém ); termoregulaci, aby se to celé neupeklo a/nebo nezmrzlo; ideálně směrovou anténu (na geocentrické dráze tohle mohla obstarat ještě anténa všesměrová, ale ve větší vzdálenosti už dost obtížně), což vyžaduje i systém pro určení orientace; nasmlouvaný čas na Deep space network; ...
Myslím si, že prostředků na toto vše má celkem dost...
Petr, www.ok1in.cz
Re: Falcon Heavy
No, niekde som čítal, že Tesla a celá paráda okolo nej má zdroj energie približne na 10 hodín prenosu. Podľa tejto informácie by už mala byť v tomto čase offline, takže na nejaké testovanie tu nevidím priestor. Asi sa treba zmieriť s tým, že celé to malo len reklamný účel.ok1in píše: ... Pořád platí to, že když už to tam má, může testovat mnoho věcí a telemetrie zcela jistě bude předávat aktuální data do centra...
Edit: Nejaké info k výdrži batérií sa dá nájsť aj na space.com "SpaceX has not yet said how long the live stream will last, but the Tesla's battery will only last for about 12 hours after liftoff"
- biker.fm
- Příspěvky: 4146
- Registrován: 09. 06. 2008, 02:34
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Věk: 56
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
Docela mne zajima, co si reknou ti, kteri by nasli v budoucnosti takove auto ve vesmiru k cemu to slouzilo a jake divne prostredky se pouzivaly pro lety do vesmiru
Pozorovani hvezd na nocni obloze = prijemny relax v kazdodennim stresu.
APM 152/1200 a mala Kowa na vylety do hor
Moje fotky na www.astrofotky.cz.
APM 152/1200 a mala Kowa na vylety do hor
Moje fotky na www.astrofotky.cz.
Re: Falcon Heavy
No tak pochybuji, že se zapomene na tento start. O tom se bude vědět i za 500 let. A předpokládám, že to auto bude v budoucnu spíš předmětem hledání, než náhodného setkání.biker.fm píše:Docela mne zajima, co si reknou ti, kteri by nasli v budoucnosti takove auto ve vesmiru k cemu to slouzilo a jake divne prostredky se pouzivaly pro lety do vesmiru
Meade LX90 8"SCT f/10; AZ-EQ6 GT; Vixen VMC110L; TS Photoline 90/600 APO Triplet; Canon EOS 60Dm; Canon EOS 600D; ASI120MC; ASI178MMC
- biker.fm
- Příspěvky: 4146
- Registrován: 09. 06. 2008, 02:34
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Věk: 56
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
Nikdy nerikej nikdyMaser píše:No tak pochybuji, že se zapomene na tento start. O tom se bude vědět i za 500 let. A předpokládám, že to auto bude v budoucnu spíš předmětem hledání, než náhodného setkání.biker.fm píše:Docela mne zajima, co si reknou ti, kteri by nasli v budoucnosti takove auto ve vesmiru k cemu to slouzilo a jake divne prostredky se pouzivaly pro lety do vesmiru
Kdo vi co se kde semele, historie se opakuje na zemi a zacina se od zacatku. A nerikam ze to musime byt my kdo to auto uvidi ve vesmiru. Nechci ale tim otvirat nejajou debatu co se primo netyka Falcon Heavy.
Pozorovani hvezd na nocni obloze = prijemny relax v kazdodennim stresu.
APM 152/1200 a mala Kowa na vylety do hor
Moje fotky na www.astrofotky.cz.
APM 152/1200 a mala Kowa na vylety do hor
Moje fotky na www.astrofotky.cz.
Re: Falcon Heavy
A předpokládáte, že je v Tesle originální její baterie ? Co udělá ve vakuu? A co udělá, pokud nebude izolovaná a vytápěná ?juh píše:[
Edit: Nejaké info k výdrži batérií sa dá nájsť aj na space.com "SpaceX has not yet said how long the live stream will last, but the Tesla's battery will only last for about 12 hours after liftoff"
Ale pokud má celý tenhle výlet mít pro SpX nějaký smysl, tak určitě reklama TESLy a potom dlouhodobější test posledního stupně - a to hlavně pohonného systému. Protože to zatím nikdy nebylo potřeba - na GEO dráhu se přeci jen létá - resp. je potřeba funkční stupeň jen po krátkou dobu.. To bude ta telemetrie, pokud nedojdou baterie. Určitě tam není hvězdný orientační systém ....nic pro další zpřesnění dráhových elementů - ty vycházejí pouze z údajů při fungování motoru a další zpřesnění není čím udělat. Jedině opticky lze nasnímat polohu do nějakých 3-5 mil. km.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- ok1in
- Příspěvky: 994
- Registrován: 27. 06. 2017, 19:23
- Bydliště: Slaný
- Věk: 63
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy
Teď už si spíše si myslím, že ta kára je jen obal, uvnitř nebude zřejmě nic...MilAN píše:A předpokládáte, že je v Tesle originální její baterie ?
Petr, www.ok1in.cz
Re: Falcon Heavy
Či sú tam, originálne batérie to vôbec netuším. Predpokladám, že čokoľvek z Tesly, čo tam napchali, tak pri tom si museli byť istí, že to prežije cestu minimálne na obežnú dráhu a pri veciach, ktoré mali byť nejaký čas funkčné, si museli byť istí, že budú fungovať aj na obežnej dráhe. Či boli niekedy originál batérie Tesly testované v podmienkach ako panujú na obežnej dráhe? Dosť o tom pochybujem. Môj názor je, že na napájanie použili niečo, čo sa bežne používa v kozmickom priemysle, možno ničo, čo používajú aj na raketách.
Re: Falcon Heavy
Vzhledem k tomu, že je Tesla stále spojená s 2. stupněm, a vlastní vrak , který nemá žádnou funkci, nic nepotřebuje, tak tam nebylo potřeba vůbec nic instalovat( kromě kamer a jejich kabelů) takže veškerou funkci plní 2.stupeň. Tesla je , podle mě, čistá mrtvá zátěž
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz