ORBITER - The Space Flight Simulator

Rakety, sondy, mise....zkrátka dobývání vesmíru a vše kolem!
Uživatelský avatar
balkon
Příspěvky: 53
Registrován: 22. 04. 2016, 08:48
Věk: 31

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #226 od balkon » 29. 12. 2017, 13:23

Aj ja som s ním lietal na Mesiac alebo dokoval na ISS - ešte s DeltaGlider-om, ale bolo to dávnejšie, je to totiž veľký žrút času :)
Pre ľudí čo sa o také veci zaujímajú je to však veľmi podarený simulátor. Možno to ešte niekedy skúsim.
Nejaké tvoje videá som pozrel, ale mal by si si stlmiť zvuky simulátora, keď robíš video, pretože v niektorých miestach sú hlasnejšie ako tvoj hlas,... teda keď si niekde letel a niečo popritom vysvetľoval, tak ti nebolo dobre rozumieť. ;)
Dobson SW 8" 200/1200
-> Super Plossl 25, 10 | SkyWatcher Planetary 7, 4 | Baader Hyperion 17, 10 | Televue Nagler 9 | Explore Scientific 30

Uživatelský avatar
astropintr
Příspěvky: 840
Registrován: 12. 03. 2006, 02:48

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #227 od astropintr » 29. 12. 2017, 14:00

Balkon: Určitě doporučuji si občas zalétat s tímhle povedeným simulátorem. Pokud ti moje videa v něčem novém pomůžou, pak splnila svůj účel. Máš pravdu, občas jsem bojoval se zvukem. Poslední videa by na tom měla být zvukově lépe. Žrout času to je, hlavně, když to člověk musí vyzkoumat z manuálu. Naštěstí ale je i spousta videí v angličtině, takže když nestíhám číst manuály, mrknu na to, jak to hrají jiní a přiučím se. Ty manuály by měly k tomu rychlejšímu učení taky pomoci.

Budu rád, když jsem občas hodíš nějaký ten obrázek přímo ze hry, a napíšeš k tomu co a jak. Ať se Ti daří.
Skywatcher Newton 250/1200 na EQ - 6&&Skywatcher ED refraktor 80/600 na EQ - 6&&Canon EOS 350 D neupravený&&triedr 10x 50.&&binar 25 x 100

Uživatelský avatar
Maser
Příspěvky: 2163
Registrován: 22. 08. 2006, 03:41
Bydliště: Rumburk
Věk: 38

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #228 od Maser » 29. 12. 2017, 17:05

S tím zvukem máš Pavle problém především v momentě kdy běží raketové motory. Dělá to dosti hluboký bassový zvuk, který pak přehluší tvůj hlas.
Zatím jsem koukal na video se startem XR5 a hned bych přidal pár připomínek jestli nevadí.
Já například vůbec nepoužívám CENTER OF GRAVITY ani ELEVATOR TRIM. Hned vlevo od ELEVATOR TRIM je tlačítko ATTITUDE HOLD což je autopilot kdy šipkami na numerické klávesnici mohu přidávat a ubírat hodnotu úhlu klopení a klonění a tím ovládat celý vzlet na orbitu už od samotného vzletu z dráhy.
Taky mi připadá, že spouštět scram motory až při Mach 5 je plýtvání palivem. Mám vyzkoušeno, že ve výšce 20km a při rychlosti Mach 3.6 už mají scram motory natolik velký tah, že už dokáží udělit XR5 zrychlení, byť zpočátku nepatrné. Takže v takové fázi vypnu raketové motory a už využívám jen motory scram. S nimi pak postupně vystoupám do výšky kolem 53km a tu udržuji dokut rychlost nedosáhne Mach 18.5 při dynamickém tlaku kolem 10kPa a v ten moment klopím na úhel asi 18° kde sice za cenu určité ztráty horizontální rychlosti, ale pořád za chodu scram motorů, "vyženu" apogeum až na nějakých 160km. Ve výšce nad 70 km a při více jak Mach 20 už scram motory stejně nefungují a tak udělám to, že vypustím z raketoplánu zbývající palivo pro scram motory abych byl lehčí. Nakonec až po dosažení apogea zapálím raketové motory a snažím se apogeum zvednout na orbitální výšku, asi 250km, což je ale na druhé straně planety. No a pak klasika, když se do toho apogea zase dostanu, tak už stačí dráhu zakulatit na hodnotě 250km nad zemí.
Těch způsobů jak na orbit je asi více, ale já jsem zkoušel různé extrémy a nakonec používám výše zmíněný postup.
Dnes kouknu na další video. ;)
Ahoj Honza
Meade LX90 8"SCT f/10; AZ-EQ6 GT; Vixen VMC110L; TS Photoline 90/600 APO Triplet; Canon EOS 60Dm; Canon EOS 600D; ASI120MC; ASI178MMC

Uživatelský avatar
astropintr
Příspěvky: 840
Registrován: 12. 03. 2006, 02:48

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #229 od astropintr » 29. 12. 2017, 22:00

Ahoj Honzo,
děkuji za Tvoje připomínky. Naopak, alespoň vím, co do dalšího videa zase zlepšit. :) Pokud jde o vzlet na orbitu, tak těch způsobů určitě je více. Záleží hlavně na tom, jestli máš i nějakou zátěž, kterou vezeš na oběžnou dráhu. Když letím plně zatížen s XR5 kou, občas musím dosáhnout vyššího machu, abych mohl pustit scram motory. Ale souhlasím s Tebou, že v mém videu jsem mohl pustit motory asi dříve.

Jooo a vypuštění paliva u scram motorů, to není vůbec špatný nápad! Píšu si a někdy určitě vyzkouším!

Dnes jsem nahrál poslední video v tomto roce, kde ukazuji air braking v zemské atmosféře, tak Tě to třeba zaujme. Jsem jedině rád, když si můžeme vyměnit postřehy a nápady, jak na samotný orbiter.

Těším se na další postřehy a Orbiteru zdar!

Pavel
Skywatcher Newton 250/1200 na EQ - 6&&Skywatcher ED refraktor 80/600 na EQ - 6&&Canon EOS 350 D neupravený&&triedr 10x 50.&&binar 25 x 100

Uživatelský avatar
Maser
Příspěvky: 2163
Registrován: 22. 08. 2006, 03:41
Bydliště: Rumburk
Věk: 38

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #230 od Maser » 30. 12. 2017, 19:17

Včera jsem koukal na tu první práci s TransX. Evidentně jsem to dříve nechápal proto, že jsem neměl srovnanou oběžnou dráhu s rovinou dráhy Měsíce. Ale předpokládám, že v dalších ukázkách bude i jak se dostat na Měsíc bez té synchronizace rovin. Zatím ty videa sleduji postupně od prvního. Všiml jsem si toho doplňování paliva přes Scenario editor. Já to dělám jednodušeji. Je tam přeci rámeček Misc a v něm dvě tlačítka. Jedno se jmenuje Propellant a po jeho stisknutí je možno nastavit libovolné množství paliva v jakékoli nádrži XR5, tedy MAIN, RCS a SCRAM. Funguje to univerzálně u jakéhokoli raketoplánu či stupně rakety. Zatím mám čas, tak jdu sledovat další videa. ;)
Meade LX90 8"SCT f/10; AZ-EQ6 GT; Vixen VMC110L; TS Photoline 90/600 APO Triplet; Canon EOS 60Dm; Canon EOS 600D; ASI120MC; ASI178MMC

Uživatelský avatar
astropintr
Příspěvky: 840
Registrován: 12. 03. 2006, 02:48

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #231 od astropintr » 01. 01. 2018, 20:43

Ahoj Honzo,
jj, to sladění roviny je podmínka k tomu, aby Ti fungoval TransX. Ještě udělám video, kde ukážu, jak lze naplánovat let, aby si nemusel slaďovat rovinu. A pak už se vrhnu na první let směrem na Mars za využití TransX. Jinak díky za info, jak doplnit jednoduše palivo. Mrknu se na to! Je pravda, že vždycky si doplním palivo při řádném letu v místě přistání, ale když člověk potřebuje něco dovysvětlit, pak se tohle fakt hodí!

Přeji do roku 2018 vše nej a doufám, že se Ti moje videa budou zdát užitečná.

Pavel
Skywatcher Newton 250/1200 na EQ - 6&&Skywatcher ED refraktor 80/600 na EQ - 6&&Canon EOS 350 D neupravený&&triedr 10x 50.&&binar 25 x 100

Uživatelský avatar
Maser
Příspěvky: 2163
Registrován: 22. 08. 2006, 03:41
Bydliště: Rumburk
Věk: 38

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #232 od Maser » 04. 01. 2018, 19:45

Ahoj Pavle.
Před manévrem zapnu autocentering o po manévru ho vypnu. Ale ono se to nevypne a pořád mi centruje loď do směru manévru. Že by toto byla ta chyba v TransX? Já jsem si podle instrukcí nainstaloval tu verzi TransX pro Orbiter 2016, dokonce jsem zkoušel i TransX 2, ale chová se to pořád stejně. Tak nevím kde je chyba. :|
Meade LX90 8"SCT f/10; AZ-EQ6 GT; Vixen VMC110L; TS Photoline 90/600 APO Triplet; Canon EOS 60Dm; Canon EOS 600D; ASI120MC; ASI178MMC

Uživatelský avatar
astropintr
Příspěvky: 840
Registrován: 12. 03. 2006, 02:48

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #233 od astropintr » 04. 01. 2018, 22:13

Ahoj Honzo,
to je divný. Mělo by se to vypnout. Zkus ještě vypnout i samotný manévr. Já to dělám tak, že jakmile dokončím daný manévr, vypínám autocentering a i dávám na off maneuvre mod.
Ta chyba v tom původním TransX byla jinde, nezobrazoval se cíl mise v detailu, aby si viděl, jak blízko cíle budeš.
Pokud to nepůjde, doporučuji znovu reinstalaci TransX.
Skywatcher Newton 250/1200 na EQ - 6&&Skywatcher ED refraktor 80/600 na EQ - 6&&Canon EOS 350 D neupravený&&triedr 10x 50.&&binar 25 x 100

Uživatelský avatar
astropintr
Příspěvky: 840
Registrován: 12. 03. 2006, 02:48

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #234 od astropintr » 14. 01. 2018, 21:52

Ahoj všem příznivcům Orbiteru,
konečně jsem se v tomto roce dokopal k dalšímu výukovému videu. Tentokrát jsem se zaměřil na modul TransX a jeho užití při startu z povrchu Měsíce (základny Brighton Beach) k Zemi. Video najdete zde:
https://www.youtube.com/watch?v=jr9CV5C ... e=youtu.be

Pavel
Skywatcher Newton 250/1200 na EQ - 6&&Skywatcher ED refraktor 80/600 na EQ - 6&&Canon EOS 350 D neupravený&&triedr 10x 50.&&binar 25 x 100

Uživatelský avatar
Maser
Příspěvky: 2163
Registrován: 22. 08. 2006, 03:41
Bydliště: Rumburk
Věk: 38

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #235 od Maser » 21. 01. 2018, 18:30

Ahoj. Zkoušel jsem to znovu, ale nic nereaguje. Jakmile zapnu autocentering, tak už prostě nejde ničím vypnout. Nemohu pak zrychlovat čas, jelikož to okamžitě vyplýtvá všechno palivo do RCS.
Teď už na to nemám moc času, tak jako přes vánoce, ale zkusím to pak přeinstalovat a uvidím.
Meade LX90 8"SCT f/10; AZ-EQ6 GT; Vixen VMC110L; TS Photoline 90/600 APO Triplet; Canon EOS 60Dm; Canon EOS 600D; ASI120MC; ASI178MMC

Uživatelský avatar
astropintr
Příspěvky: 840
Registrován: 12. 03. 2006, 02:48

Re: ORBITER - The Space Flight Simulator

Příspěvek #236 od astropintr » 22. 01. 2018, 20:39

Ahoj Honzo,
tak myslím, že jsem na to přišel, co to dělá. Měl jsem podobný problém. Prosím, vyzkoušej následující:
1) vyzkoušej to bez D3D clienta, prostě v klasickém okně. Pokud to nebude dělat, tak je to problém s D3D. Já přeinstaloval na novější verzi D3D client 2016 a teď s tím nemám problémy, nebo to tak často nedělá. Chce to vyzkoušet.

Stávalo se mně, že to právě hodně padalo, nebo to vypotřebovalo palivo. Po instalaci novější D3D to funguje ok, stabilní byla u mě i verze bez D3D.

Pavel
Skywatcher Newton 250/1200 na EQ - 6&&Skywatcher ED refraktor 80/600 na EQ - 6&&Canon EOS 350 D neupravený&&triedr 10x 50.&&binar 25 x 100


Zpět na “Kosmonautika”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti