Autobaterie
Re: Autobaterie
Jinak jedná špatná zkušenost - nedoporučuji trakční baterie Goowei:
http://www.battery-import.cz/goowei-olo ... 2v-vrla--/
Vypadají lákavě - udávaná životnost 800 cyklů, ale koupil jsem 2 kousky a oba mají zhruba poloviční kapacitu oproti udávané...
Měřil jsem C10 - a reálná kapacita pro jednu byla 7.9Ah a pro druhou 8.5Ah. Podle grafů by C10 mělo být okolo 16Ah.
Zkusím je reklamovat, ale to jsem zvědav, jak pochodím (mám už je skoro 2 roky)
http://www.battery-import.cz/goowei-olo ... 2v-vrla--/
Vypadají lákavě - udávaná životnost 800 cyklů, ale koupil jsem 2 kousky a oba mají zhruba poloviční kapacitu oproti udávané...
Měřil jsem C10 - a reálná kapacita pro jednu byla 7.9Ah a pro druhou 8.5Ah. Podle grafů by C10 mělo být okolo 16Ah.
Zkusím je reklamovat, ale to jsem zvědav, jak pochodím (mám už je skoro 2 roky)
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Nabíjíš je správně? Trakční akumulátory nelze nabíjet běžnou nabíječkou Pb akumulátorů na 13,8V. To je pro ně velmi málo. Pro 100% nabití trakčního akumulátoru je potřeba napětí 14,6V.
Re: Autobaterie
Vybíjíš je správně? Počet cyklů bývá udáván pro různá stupně vybití. 800 cyklů patří do lepší kategorie akumulátorů pro 50% vybíjení, pokud je vybíjíš třeba na 80% dostaneš se klidně na 300 cyklů. Prakticky to znamená končit vybíjení při cca 12V, nabíjet příslušnou nabíječkou a to co nejdříve po vybití, Pokud je odstavíš na pár dní vybité dost jim to uškodí atd.....
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
Re: Autobaterie
No ono to není tak úplně pravda - i Goowei udává, že při standby použití je max. napětí 13.8V.Stratus píše:Nabíjíš je správně? Trakční akumulátory nelze nabíjet běžnou nabíječkou Pb akumulátorů na 13,8V. To je pro ně velmi málo. Pro 100% nabití trakčního akumulátoru je potřeba napětí 14,6V.
Když jsem testoval nabíjet nabíječkou, která se při 14.7V vypne, tak pořád při 13.8V se do těch baterek ještě "něco vleze" - jenom to samozřejmě déle trvá.
Jo jasně. Ta méně používaná baterka má asi 10 cyklů s méně než 50%. Měřená kapacita C10 je 8.5 Ah. Pro srovnání 17Ah Panasonic vyrobený 2003, který jsem používal předtím, tak má pořád ještě 10.3Ah. A ten není trakční a má naběháno řádově více.vla píše:Vybíjíš je správně? Počet cyklů bývá udáván pro různá stupně vybití. 800 cyklů patří do lepší kategorie akumulátorů pro 50% vybíjení, pokud je vybíjíš třeba na 80% dostaneš se klidně na 300 cyklů. Prakticky to znamená končit vybíjení při cca 12V, nabíjet příslušnou nabíječkou a to co nejdříve po vybití, Pokud je odstavíš na pár dní vybité dost jim to uškodí atd.....
Buď mám smůlu, nebo jsou to podvodníci - kontroloval včera ještě baterku do UPS od stejné firmy a taky má skoro nová menší kapacitu než deset let stará...
Trošku mě děsí to označení řady "GOOWEI - volný čas". Asi to znamená, že profi řada odpovídá technickým parametrům a volný čas má 50%?
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Výrobce píše nabíjení při cyklickém provozu až 14,9V, viz:
http://www.battery-import.cz/goowei-olo ... 2v-vrla--/
http://www.battery-import.cz/goowei-olo ... 2v-vrla--/
Re: Autobaterie
Ale to píše výrobce (výrobci) na všechny olověné baterie, to nemá s trakční baterii nic společného:
I při 13.6V se baterie nabije na 100%, ale za delší dobu ...
I při 13.6V se baterie nabije na 100%, ale za delší dobu ...
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Máš to napsané i na tom akumulátoru. Ten Standby režim (staniční) to je použití např. v poplachových nebo požárních ústřednách. Nepřetržitě je aku připojen na nabíjení a zároveň je nepřetržitě připojen k zátěži. Ty používáš aku v cyklickém režimu: plně nabít, odpojit od nabíječky a vybíjet až do plného vybití. Takže nabíjet jak předepisuje výrobce napětím až 14,9V. Když není k dispozici vhodná nabíječka, lze použít regulovatelný napájecí zdroj a proud omezit na předepsanou hodnotu (potenciometrem na panelu zdroje).
Re: Autobaterie
Ale to není TEN akumulátor. To je normální staniční, který není určený pro opakované vybíjení!Stratus píše:Máš to napsané i na tom akumulátoru.
Prostě doporučené napětí jsou pro staniční i trakční stejné. Minimálně u tohoto výrobce.
M:736 750 113
Re: Autobaterie
A proč ta napětí máš na své baterii co jsi dal v odkazu, různá ?
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: Autobaterie
Vůbec nerozumím, co myslíš. Goowei má na obou řadách stejné napětí - 13.6 - 13.8V pro standby použití a 14.5 - 14.9V pro cyklické použití bez ohledu na to, zda je to staniční nebo trakční baterie. Bohužel už nevím, jak se mi podařilo zkopírovat ten obrázek, abych tady dal oba vedle sebe.
Samozřejmě ta napětí platí pro nějakých 20st.C, pro jinou teplotu jsou jiná.
Nebylo by dobré všechny ty nesmyslné příspěvky od #257 smazat? Chtěl jsem upozornit na podle mne nepříliš vhodné baterie a dám zde příspěvek, jak jsem dopadl s reklamaci. Vidím to spíše špatně, protože mají do konce záruky už jenom pár týdnů a být na straně prodejce, taky bych bych to bral jako vyčůranost - ale měřák reálné kapacity mám nový a tester SLA baterií jsem nebral vážně, když od začátku ukazoval poloviční kapacitu ...
Samozřejmě ta napětí platí pro nějakých 20st.C, pro jinou teplotu jsou jiná.
Nebylo by dobré všechny ty nesmyslné příspěvky od #257 smazat? Chtěl jsem upozornit na podle mne nepříliš vhodné baterie a dám zde příspěvek, jak jsem dopadl s reklamaci. Vidím to spíše špatně, protože mají do konce záruky už jenom pár týdnů a být na straně prodejce, taky bych bych to bral jako vyčůranost - ale měřák reálné kapacity mám nový a tester SLA baterií jsem nebral vážně, když od začátku ukazoval poloviční kapacitu ...
Naposledy upravil(a) Bill dne 08. 11. 2016, 13:10, celkem upraveno 1 x.
M:736 750 113
Re: Autobaterie
A proč tedy tu svou nabíjíš napětím pod 14V, když při cyklickém provozu ji máš nabíjet napětím nejméně 14,5V ?
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: Autobaterie
Ono VRLA baterky nemají vyšší napětí dlouhodobě rády. (Na rozdíl od zaplavených, kde je maximálně třeba dolít destilka)
Už jsem jich viděl hodně nafouklých tak, že se musely UPS roznýtovat, aby se daly staré vytáhnout.
13.8V stačí i na rozpuštění sulfátů, jenom to dlouho trvá - já je klidně nabíjím několik dní, hlavně starší kousky, kdy už do nich teče malý proud.
V postatě je vybíjím cyklicky a nabíjím standby
Už jsem jich viděl hodně nafouklých tak, že se musely UPS roznýtovat, aby se daly staré vytáhnout.
13.8V stačí i na rozpuštění sulfátů, jenom to dlouho trvá - já je klidně nabíjím několik dní, hlavně starší kousky, kdy už do nich teče malý proud.
V postatě je vybíjím cyklicky a nabíjím standby
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Testuju teď starší akumulátor (při -20 už měl problém nastartovat auto) - zda by šel s menším prodem na něco použít, nebo zda ho poslat do olověného nebe. Všiml jsem si zajímavého jevu - už při odebrání asi 1/5 náboje napětí bylo okolo 11.7V (vypadalo to na to nebe), ale po zaštěrkání se napětí vrátilo na 12V
Třeba to někomu pomůže udělat ještě pár expozic...
Třeba to někomu pomůže udělat ještě pár expozic...
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Zajímavé je, že při vybíjení štěrkání pomohlo jenom jednou. Při nabíjení (ke konci) to mělo vliv na nabíjecí proud skoro pokaždé...
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Nechal jsem si z minulého auta doma taky 100Ah z auta jako záložní - nebyla vyloženě špatná, s nefunkčním žhavením dokázala točit motorem v -16 celkem asi minutu (po 20s pokusech). Po opravě žhavení už to tak slavné zdaleka nebylo, tak jsem ji vyřadil. Byla doma v pokoji nabitá asi rok, občas jsem ji kontroloval a dobil, ale pak jsem na ní asi půl roku nesáhl. A když jsem zjistil, že mám vybitou gelovku k aku vrtačce (dlouhý příběh ), tak jsem si říkal, že použiju tu autobaterii. A konečná, prostě si tam v rožku bez zatížení umřela, měla nějakých 8V (asi vnitřní průraz) a už nešla nabít.
Pointa příběhu je - ač může stará autobaterie vypadat ok, může být fakt už dost načatá a já bych ji bez zálohy neriskoval.
Apropo bavil jsem se s kámošem, který pracuje ve firmě, kde vyrábějí plastové šasi pro výrboce autobaterií. Ukazoval mi snímky, jak vypadá šasi pro baterii určenou do obchodu a jako prvovýroba - mají tam prý výstupky aby se tam mohlo dát míň olova, protože prvovýroba je požadována v nejlepší kvalitě i za cenu vyšších nákladů (v novém autě se to ztratí), jenže to by jako druhovýrobu nikdo za cenu prvovýroby nekoupil. Takže to, co prodává konkrétní automobilka stojí sice ranec, než když se koupí stejný výrazně levnější kus od stejného dodavatele, ale vydrží déle. Není to tak vždy, ale je to dost časté. Já to teda zas tak moc nezkoumal, ale je fakt, že v autech z druhé ruky mi začly baterie protestovat nejdřív tak při 10 letech stáří (podle vyraženého data výroby baterie stejný rok výroby jako auto)
Pointa příběhu je - ač může stará autobaterie vypadat ok, může být fakt už dost načatá a já bych ji bez zálohy neriskoval.
Apropo bavil jsem se s kámošem, který pracuje ve firmě, kde vyrábějí plastové šasi pro výrboce autobaterií. Ukazoval mi snímky, jak vypadá šasi pro baterii určenou do obchodu a jako prvovýroba - mají tam prý výstupky aby se tam mohlo dát míň olova, protože prvovýroba je požadována v nejlepší kvalitě i za cenu vyšších nákladů (v novém autě se to ztratí), jenže to by jako druhovýrobu nikdo za cenu prvovýroby nekoupil. Takže to, co prodává konkrétní automobilka stojí sice ranec, než když se koupí stejný výrazně levnější kus od stejného dodavatele, ale vydrží déle. Není to tak vždy, ale je to dost časté. Já to teda zas tak moc nezkoumal, ale je fakt, že v autech z druhé ruky mi začly baterie protestovat nejdřív tak při 10 letech stáří (podle vyraženého data výroby baterie stejný rok výroby jako auto)
Libor Brodský
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II