Autobaterie
Autobaterie
MMYS - pro nás je to ideální řešení, ale pro někoho, kdo moc nemá zkušenosti s pájením, to není moc dobrý nápad. Víš moc dobře, jak se dobře pájí 6mm2 licna. A taky na který pokus se ti podařilo k těm napájecím konektorům připájet tlustší dráty - blbě to chytá a když se to přehřeje, tak se celý vnitřek rozteče. Pokud má někoho, kdo mu to vyrobí, tak super.
Gelovka má šroubky - možná by bylo lepší vzít tu původní redukci na autozásuvku a pokud by s ní byl problém, tak ji zkrátit třeba na cca 30cm (to ty úbytky nebudou tak hrozné) a připájet očka a dát je na šroubky na tu baterku. Nebo jenom vyměnit ten tenký drát - ale pokud bude krátký (do 1m), tak bych volil nějaký průřez, se kterým se dá ještě rozumně pracovat - tak 2 - 2,5 mm2.
Podle paní v GM jsou ty menší svorky na baterku lepší než větší - menší mají silnější pérka.
Bill
Gelovka má šroubky - možná by bylo lepší vzít tu původní redukci na autozásuvku a pokud by s ní byl problém, tak ji zkrátit třeba na cca 30cm (to ty úbytky nebudou tak hrozné) a připájet očka a dát je na šroubky na tu baterku. Nebo jenom vyměnit ten tenký drát - ale pokud bude krátký (do 1m), tak bych volil nějaký průřez, se kterým se dá ještě rozumně pracovat - tak 2 - 2,5 mm2.
Podle paní v GM jsou ty menší svorky na baterku lepší než větší - menší mají silnější pérka.
Bill
M:736 750 113
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Autobaterie
No já myslel že má aku s kulatými póly, bezúdržbový. Na ten jsou zase dobrý ty velký svorky.
Jinak, na pájení všech těchle konektorů se mi osvědčil Fluitin. Pájkou s kalafunou to prakticky nejde.
http://www.ame.cz/Cin-pajka-Fluitin-Sn6 ... 10699.aspx
Berem to v práci, ničím jiným už nepájím. To tavidlo uvnitř nemá chybu.
Jen jsem chtěl upozornit, že ta autozásuvka je snad nejhorší možný řešení s ohledem na spolehlivost. I v autě mi dělala potíže.
Jinak, na pájení všech těchle konektorů se mi osvědčil Fluitin. Pájkou s kalafunou to prakticky nejde.
http://www.ame.cz/Cin-pajka-Fluitin-Sn6 ... 10699.aspx
Berem to v práci, ničím jiným už nepájím. To tavidlo uvnitř nemá chybu.
Jen jsem chtěl upozornit, že ta autozásuvka je snad nejhorší možný řešení s ohledem na spolehlivost. I v autě mi dělala potíže.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Autobaterie
No zrovna ta autozásuvka co je na kabel, tak patří k těm lepším. Dost velké sračky bývají některé protikusy - zrovna při posledním focením se mi roztavil konektor na kupované roztrojce do auta. Ale je fakt, že jsem tam měl NB s vybitými baterkami a vyhřívanou dečku na sedadle.
Já používám výhradně ty autozásuvky - částečně proti své vůli, ale je to nejuniverzálnější. Mám stejnou díru v autě, na Powertanku a tím pádem jsem si i k malému aku k montáži udělal stejnou redukci.
Všechny mé spotřebiče taky mají autokonektory - tři různé měniče, zdoj ke Canonu (je to původně nabíječka na mobil), dvě šňůry k montáži, nabíječky na mobily a navigace..
A samozřejmě to nejdůležitější - vyhřívaná dečka na sedadlo
Pokud bych chtěl nějaký jiný standard, musel bych všechny konektory předělat.
Takže máš pravdu - některé ty konektory jsou dost bídné, ale použít se to dá.
Bill
Pájkou s kalafunou jde vše - ale někdy ne úplně přímočaře!
Já používám výhradně ty autozásuvky - částečně proti své vůli, ale je to nejuniverzálnější. Mám stejnou díru v autě, na Powertanku a tím pádem jsem si i k malému aku k montáži udělal stejnou redukci.
Všechny mé spotřebiče taky mají autokonektory - tři různé měniče, zdoj ke Canonu (je to původně nabíječka na mobil), dvě šňůry k montáži, nabíječky na mobily a navigace..
A samozřejmě to nejdůležitější - vyhřívaná dečka na sedadlo
Pokud bych chtěl nějaký jiný standard, musel bych všechny konektory předělat.
Takže máš pravdu - některé ty konektory jsou dost bídné, ale použít se to dá.
Bill
Pájkou s kalafunou jde vše - ale někdy ne úplně přímočaře!
M:736 750 113
Autobaterie
Víš moc dobře, jak se dobře pájí 6mm2 licna. A taky na který pokus se ti podařilo k těm napájecím konektorům připájet tlustší dráty - blbě to chytá a když se to přehřeje, tak se celý vnitřek rozteče. Pokud má někoho, kdo mu to vyrobí, tak super.Takhle to vypadá se slabou pájkou podporovanou kalafunou. Divím se, že po tomto tvém výroku nás ještě chceš přesvědčit, že kalafuna je dostatečná. Prodává se celá řada vynikajících pájecích kapalin a nebo to co používá Martin. Já radši kapaliny, nechá se s nimi pájet snad úplně všechno.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
Autobaterie
Já nechci nikoho přesvědčovat - jenom tvrdím, že výroba toho, co popisuje MMys není pro každého.
Bill
Bill
M:736 750 113
Autobaterie
Já používám výhradně ty autozásuvky - částečně proti své vůli, ale je to nejuniverzálnější. Mám stejnou díru v autě, na Powertanku a tím pádem jsem si i k malému aku k montáži udělal stejnou redukci.Můžeš poslat odkaz na konkrétní výrobek autozásuvky (samec i samice do panelu), který požíváš?
Díky
Díky
Newton 200/1000 na HEQ5
Autobaterie
Spravil som to takto:
Autobaterie>15cmx1,5mm kablik>krabicka(s vystupom tak ze sa neda zle zapojit) so zasuvkou a voltmetrom(len co ho kupim)>1mx1mm kablik do montaze.
Cela bateria bude pod montazou, takze kabliky som dal tensie.
Zapojene to je, montaz sa toci, nic nezhorelo
PS: na montazi mam konektor 5,5x2,1mm x 0,95
Autobaterie>15cmx1,5mm kablik>krabicka(s vystupom tak ze sa neda zle zapojit) so zasuvkou a voltmetrom(len co ho kupim)>1mx1mm kablik do montaze.
Cela bateria bude pod montazou, takze kabliky som dal tensie.
Zapojene to je, montaz sa toci, nic nezhorelo
PS: na montazi mam konektor 5,5x2,1mm x 0,95
SW 254/1200, NEQ6-Pro, SW 70/500, Lacerta M-Gen, Cannon 20d, QHY5t
Autobaterie
adalbert - no já používám ty, co už na těch zařízeních jsou od výroby. (Na všech měničích a kabelech k montáží už jsem je měl)
Používám pravděpodobně tuhle zásuvku: http://www.gme.cz/napajeci-autozasuvky/ ... -p899-020/
(Ale je na kabel)
Vidlice je podle mne asi nejspolehlivější ta nejlevnější:
http://www.gme.cz/napajeci-autovidlice/ ... -p899-028/
Mám ji sice jenom na topení, kde netečou tak velké proudy, ale stejná je i na čínském 100W měniči a funguje spolehlivě jak v autě, tak s tou zásuvkou nahoře. A tam už okolo těch 10A poteče.
(Blbě se pájí kalafunou ;), ale použití něčeho jiného je zbabělost!)
Co určitě nedoporučuju, tak je tenhle konektor na kabel: http://www.gme.cz/napajeci-souose-konek ... -p070-906/
Ten hnusný trčící drátek mi zkratoval DC/DC měnič, když jsem tam dával konektor (naštěstí to byla jenom pojistka na vstupu).
Volodus - počkej až bude -20 a montáž pojede 6 hodin. A samozřejmě další spotřebiče - topení ap.
Bill
Používám pravděpodobně tuhle zásuvku: http://www.gme.cz/napajeci-autozasuvky/ ... -p899-020/
(Ale je na kabel)
Vidlice je podle mne asi nejspolehlivější ta nejlevnější:
http://www.gme.cz/napajeci-autovidlice/ ... -p899-028/
Mám ji sice jenom na topení, kde netečou tak velké proudy, ale stejná je i na čínském 100W měniči a funguje spolehlivě jak v autě, tak s tou zásuvkou nahoře. A tam už okolo těch 10A poteče.
(Blbě se pájí kalafunou ;), ale použití něčeho jiného je zbabělost!)
Co určitě nedoporučuju, tak je tenhle konektor na kabel: http://www.gme.cz/napajeci-souose-konek ... -p070-906/
Ten hnusný trčící drátek mi zkratoval DC/DC měnič, když jsem tam dával konektor (naštěstí to byla jenom pojistka na vstupu).
Volodus - počkej až bude -20 a montáž pojede 6 hodin. A samozřejmě další spotřebiče - topení ap.
Bill
M:736 750 113
- šepi
- Příspěvky: 116
- Registrován: 05. 01. 2010, 17:10
- Bydliště: Želeč u Tábora
- Věk: 37
- Kontaktovat uživatele:
Autobaterie
Zdravím, v současnosti řeším napájení montáže a notebooku autobaterií. Baterie bude trakční, ale potřeboval bych poradit ohledně typu.
1, klasická zaplavená - udávaná životnost 200 cyklů při vybíjení na 50%
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... 12v--lfd75
2, AGM - udávaná životnost 800 cyklů při vybíjení na 50%
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... h--20h-12v
3, gelová - udávaná životnost 400 cyklů při vybíjení na 80%
http://www.battery-import.cz/vyhodne-se ... e-abc-1206
Rád bych věděl názory zkušenějších, zda pro mé účely postačí levnější klasická s menší životností a nebo se vyplatí připlatit za AGM či gelovou.
Díky moc, šepi
1, klasická zaplavená - udávaná životnost 200 cyklů při vybíjení na 50%
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... 12v--lfd75
2, AGM - udávaná životnost 800 cyklů při vybíjení na 50%
http://www.battery-import.cz/varta-prof ... h--20h-12v
3, gelová - udávaná životnost 400 cyklů při vybíjení na 80%
http://www.battery-import.cz/vyhodne-se ... e-abc-1206
Rád bych věděl názory zkušenějších, zda pro mé účely postačí levnější klasická s menší životností a nebo se vyplatí připlatit za AGM či gelovou.
Díky moc, šepi
SW 254/1200, SW ED-80, SW 80/400, SW NEQ-6, SW AZ-4, QHY-5L II, filtry Baader 1,25" L R G B IR, Canon 40Dmod., 500D a 300Dmod.
jakub.sepela(a)gmail.com
jakub.sepela(a)gmail.com
Autobaterie
No na tohle si budeš muset odpovědět sám - protože jedině ty (možná) tušíš, jak často a jak hluboce ji budeš vybíjet - pak už stačí to za nějakou dobu spočítat, co se vyplatí. Nejhorší je zahrnout počasí. Pokud fotíš třeba DSO - za rok může být tak max. 8 slušných novů. Já málokdy vyrazím více než 2x za jeden nov. Pro mých nějaký 10-15 výjezdů za rok je skoro škoda trakční verze
Pokud jezdíš v zimě, tak si můžeš udělat dobíjení z auta, ať baterka tak netrpí.
Asi bych do toho tak moc neinvestoval - vždy se ti může nějak zničit. Stačí hluboké vybití a zapomenout nabít, nějaký zkrat ...
Bill
Pokud jezdíš v zimě, tak si můžeš udělat dobíjení z auta, ať baterka tak netrpí.
Asi bych do toho tak moc neinvestoval - vždy se ti může nějak zničit. Stačí hluboké vybití a zapomenout nabít, nějaký zkrat ...
Bill
M:736 750 113
- šepi
- Příspěvky: 116
- Registrován: 05. 01. 2010, 17:10
- Bydliště: Želeč u Tábora
- Věk: 37
- Kontaktovat uživatele:
Autobaterie
V jiném vlákně (Zdroj pro montáže) jsem právě našel příspěvek M. Myslivce s tím, že je v hodnější klasická trakční než gelová, ale nevím z jakého důvodu.
Já osobně jsem si letos (po odrovnání několika startovacích aku v minulých letech) konečně koupil trakční akumulátor. Musím uznat, že rozdíl je poznat na první pohled. V průběhu vybíjení klesá napětí výrazně pomaleji, než u startovacího akumulátor.
Takže určitě doporučuji. Ale víc než ty zapouzdřené gelové snad klasické provedení.
Já osobně jsem si letos (po odrovnání několika startovacích aku v minulých letech) konečně koupil trakční akumulátor. Musím uznat, že rozdíl je poznat na první pohled. V průběhu vybíjení klesá napětí výrazně pomaleji, než u startovacího akumulátor.
Takže určitě doporučuji. Ale víc než ty zapouzdřené gelové snad klasické provedení.
SW 254/1200, SW ED-80, SW 80/400, SW NEQ-6, SW AZ-4, QHY-5L II, filtry Baader 1,25" L R G B IR, Canon 40Dmod., 500D a 300Dmod.
jakub.sepela(a)gmail.com
jakub.sepela(a)gmail.com
- MMys
- Příspěvky: 17643
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Autobaterie
Trakční mám už 4 roky a je pořád skoro jak nová. Klasická startovací, i při nepříliš častém používání prostě degradovala, protože nebyla stále plně nabitá. A navc jí při vybíjení klesá rychleji napětí, což s emoc nehodí.
A proč ne trakční gelovou ? Prostě kvůli ceně, vůbec to nemá smysl, ničím si nepomůžeš. I ty klasické zalité jsou dnes zapouzdřené tak, že při převrácení nic nevyteče (tedy pokud ji nenecháš otočenou dlouho).
A proč ne trakční gelovou ? Prostě kvůli ceně, vůbec to nemá smysl, ničím si nepomůžeš. I ty klasické zalité jsou dnes zapouzdřené tak, že při převrácení nic nevyteče (tedy pokud ji nenecháš otočenou dlouho).
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Autobaterie
Prostě kvůli ceně, vůbec to nemá smysl, ničím si nepomůžeš.
Tam se nejedná o vylití - matemetika je jiná. 2x vyšší cena, 4x vyšší udávaný počet cyklů. Což by se teoreticky mělo vyplatit. Ale je otázka, jaký počet cyklů je našinec schopen za pár let zrealizovat. Já bych za sebe volil tu levnější - baterie může odejít a vyššího počtu cyklů se člověk nedočká.
Když uvedu příklad ze života - mojí baterku jsem půjčil kolegovi na chatu, kde nemá elektřinu (se solárním panelem - ale ten samozřejmě nemám na astro )
Když oslavoval narození dcery, tak se tam všichni tak unavili, že baterku vyšlehali do nuly (měli tam i světlo) a kolega ji pak nabíjel tím solárním panelem. Ale to bylo málo a když mi ji za pár týdnů vrátil, tak už byl jeden článek v čudu. Což se samozřejmě normálně asi nestane - ale nic není věčného.
Tam se nejedná o vylití - matemetika je jiná. 2x vyšší cena, 4x vyšší udávaný počet cyklů. Což by se teoreticky mělo vyplatit. Ale je otázka, jaký počet cyklů je našinec schopen za pár let zrealizovat. Já bych za sebe volil tu levnější - baterie může odejít a vyššího počtu cyklů se člověk nedočká.
Když uvedu příklad ze života - mojí baterku jsem půjčil kolegovi na chatu, kde nemá elektřinu (se solárním panelem - ale ten samozřejmě nemám na astro )
Když oslavoval narození dcery, tak se tam všichni tak unavili, že baterku vyšlehali do nuly (měli tam i světlo) a kolega ji pak nabíjel tím solárním panelem. Ale to bylo málo a když mi ji za pár týdnů vrátil, tak už byl jeden článek v čudu. Což se samozřejmě normálně asi nestane - ale nic není věčného.
M:736 750 113
Autobaterie
Som uz takmer pevne presvedceny o az-eq6 a chcem sa vas este opytat na napajanie. O elektrine neviem prakticky nic (zasuvku by som namontoval, nejake rezonancne frekvencie cievok a kondenzatorov ma v skole nutili pocitat, ale do praxe je to nic). Prelistoval som tu nejake vlakna, rieseni je popisanych dost - priamo na autobaterku, spinane zdroje, zmenit na 220V~ a z nich na 12, blackboxy ako Celestroni powertank, vlastne riesenia ktorym ani zbla nerozumiem... Ak som spravne pochopil manual montaze, out of box ma sebou akurat kabel do autozapalovaca. Na uvod chcem napajat iba montaz, postupom casu vyhrievanie, pointacnu kameru, notebook, az naprsi a uschne snad aj kameru + chladenie.
Staci mi, ze som znovuobjavitel kolesa a kartograf slepych uliciek v spracovani snimkov, rozhodne nechcem tie iste tituly v elektrine. Netrvam na najlacnejsom moznom rieseni, hlavne nechcem riesit vykyvy napatia a rusenie a ucinnost a vlhkost a skraty a koroziu a bohvie co este. Dost zly pocit mam aj z fotky zasuvky do az-eq6, vobec neviem, ako sa taky konektor vola a ako by som si k nemu v krame pytal protikus. Poradite mi prosim, ako na to?
Staci mi, ze som znovuobjavitel kolesa a kartograf slepych uliciek v spracovani snimkov, rozhodne nechcem tie iste tituly v elektrine. Netrvam na najlacnejsom moznom rieseni, hlavne nechcem riesit vykyvy napatia a rusenie a ucinnost a vlhkost a skraty a koroziu a bohvie co este. Dost zly pocit mam aj z fotky zasuvky do az-eq6, vobec neviem, ako sa taky konektor vola a ako by som si k nemu v krame pytal protikus. Poradite mi prosim, ako na to?
Autobaterie
Poradite mi prosim, ako na to?
No nejdříve se musíš rozhodnout, zda to budeš napájet ze zásuvky 230V nebo z baterky. Pokud chceš fotit DSO, tak bych doporučoval baterku. Doma toho moc asi nevyfotíš, pokud nebydlíš někde na samotě.
Pokud baterku a nechceš to moc řešit, tak můžeš koupit něco ve stylu Powertanku - ale prodává se to v akcích v normálních obchodech ještě se spoustou dalších ptákovin (světlo, kompresor na pneu ...). Doporučuju rovnou verzi s měničem na 230V - může se hodit na noťas. Kapacitu baterky potřebuješ alespoň 17-18Ah.
Většinou to vypadá takhle nějak: http://www.levneelektro.cz/p874757-auto ... wwodAywA7Q
Doporučuju pohledat nějaký, který má aspoň 2 12V autokonektory a měnič na 230V.
Pokud budeš toho napájet více než montáž, tak bute tenhle zdroj malý a je třeba větší akumulátor - optimální je určený pro cyklické nabíjení. Ale EQ6 + mírné topení by měl utáhnout na jednu noc i takový zdroj. Chlazenou kameru a noťas už ne.
No nejdříve se musíš rozhodnout, zda to budeš napájet ze zásuvky 230V nebo z baterky. Pokud chceš fotit DSO, tak bych doporučoval baterku. Doma toho moc asi nevyfotíš, pokud nebydlíš někde na samotě.
Pokud baterku a nechceš to moc řešit, tak můžeš koupit něco ve stylu Powertanku - ale prodává se to v akcích v normálních obchodech ještě se spoustou dalších ptákovin (světlo, kompresor na pneu ...). Doporučuju rovnou verzi s měničem na 230V - může se hodit na noťas. Kapacitu baterky potřebuješ alespoň 17-18Ah.
Většinou to vypadá takhle nějak: http://www.levneelektro.cz/p874757-auto ... wwodAywA7Q
Doporučuju pohledat nějaký, který má aspoň 2 12V autokonektory a měnič na 230V.
Pokud budeš toho napájet více než montáž, tak bute tenhle zdroj malý a je třeba větší akumulátor - optimální je určený pro cyklické nabíjení. Ale EQ6 + mírné topení by měl utáhnout na jednu noc i takový zdroj. Chlazenou kameru a noťas už ne.
M:736 750 113