Autobaterie
Re: Autobaterie
Na vypínače stačí kousky černé izolepy, kvalitbější drží spolehlivě, velikost zbytkového osvětlení lze regulovat velikostí pásku, nebo zalep celé a prořízni 1,2,3 atd. čárky na vypínačích a máš to i označené . Pásek zipu přidělej na krabičku napevno a obtoč kolem nohy montáže, je to sundavatelné a drží to skvěle.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
Re: Autobaterie
Ona ta krabička je přímo na těle montáže, z boku, ne na noze stativu
vyznačeno žlutě tady:
vyznačeno žlutě tady:
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Autobaterie
Tak mě napadlo jak vyřešit uchycení na montáž: pomocí neodymových magnetů. Nebude to ale vadit elektronice uvnitř montáže?
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
- MMys
- Příspěvky: 17642
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
elektronice určitě ne, ale tělo montáže je z hliníkové slitiny. Leda nalepit další magnety zevnitř a doufat že to přes ten dódlitek nebude moc daleko, aby to drželo. Tloušťku stěny netuším.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Autobaterie
Jasně, dovnitř dám buď kus plechu nebo rovnou další sadu magnetů. Díky Martine
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Autobaterie
Nemohou silné magnety ovlivňovat chod motorů ?
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
- MMys
- Příspěvky: 17642
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
Ne, v motoro jsou podobně silné a fungují mezi statorem a rotorem přes vzduchovou mezeru v řádu max. desetina mm. Takže i stejně silné magnety ve vzdálenosti několika cm generují v motoru přídavné magnetické pole ve zlomcích procenta toho pracovního, a navíc je ten magnetický obvod krokového motoru - stator - zvenku uzavřený, takže to částečně bude fungovat jako magnetické stínění. A pokud dá dovnitř plech, tak se pole z vnějších magnetů uzavře z velké většiny přes něj, a dovnitř se vůbec nedostane.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Re: Autobaterie
Možná zajímavá alternativa pro menší sestavy by mohlo být:
https://www.mivardi.cz/produkty/bivaky- ... -hardcore/
Případně (pravděpodobně) stejná na Ali:
https://www.aliexpress.com/item/Portabl ... 44358.html
Viz diskuze: http://www.astro-forum.cz/viewtopic.php?p=392597
https://www.mivardi.cz/produkty/bivaky- ... -hardcore/
Případně (pravděpodobně) stejná na Ali:
https://www.aliexpress.com/item/Portabl ... 44358.html
Viz diskuze: http://www.astro-forum.cz/viewtopic.php?p=392597
M:736 750 113
- Nascarphone
- Příspěvky: 282
- Registrován: 17. 08. 2011, 20:53
- Bydliště: Praha Letňany
- Věk: 36
Re: Autobaterie
Ahoj, řeším napájení chlazení pro ASI 1600. Já si našel tuto http://www.kavak69.cz/autobaterie/varta ... 0-052-047/ , zajímal by mě váš názor, zda je na to vhodná. Co jsem vypozoroval, tak by to měl být trakční typ, nebo mi případně můžete doporučit jinou. Děkuju
Celestron RASA 11; Nexstar Evo C9.25+hyperstar; SW 50ED Evoguide
Daystar Quark Chromosphere
SW EQ-8R Pro
ZWO ASI 1600MMC; 2600MC
APM 20x80 ED Triplet
http://astrofotky.cz/~LiJak
https://www.flickr.com/photos/193485630@N06/
Daystar Quark Chromosphere
SW EQ-8R Pro
ZWO ASI 1600MMC; 2600MC
APM 20x80 ED Triplet
http://astrofotky.cz/~LiJak
https://www.flickr.com/photos/193485630@N06/
Re: Autobaterie
Tato není vhodná, není to trakční baterie. Toto téma je plné různých doporučení, já jsem kupříkladu velmi spokojený s touto: http://www.otos.cz/zalozni-baterie-ups/ ... -12v-39ah/
Na baterii nešetři, když totiž vybereš kvalitní, tak ti vydrží spoustu let a je to pak jednorázová investice
Na baterii nešetři, když totiž vybereš kvalitní, tak ti vydrží spoustu let a je to pak jednorázová investice
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Autobaterie
A mohl bys napsat, proč není vhodná ?
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: Autobaterie
Nemusím to psát, stačí si přečíst popis té baterie:
Pokud chce fotit uprostřed jezera, tak mu taková baterie zajisté velmi dobře pomůže nastartovat člun, kterým dojede doprostřed takového jezera. Pokud Vartu, tak bych snad doporučil jejich Dual Purpose řadu, ale Professional Starter vhodná určitě není.Baterie VARTA Professional Starter byla vyvinuta speciálně pro startování lodních motorů všech typů. Je schopna zajistit dlouhodobé napájení energií na vysoké úrovni a poskytovat tak trvale vynikající výkon bez nutnosti údržby.
Hlavní přednosti
Ideální pro malé čluny s přívěsnými motory
Výjimečný výkon při startování za studena
Vysoce spolehlivá
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Autobaterie
Professional Starter je z řady Dual Purpose...hades píše:Nemusím to psát, stačí si přečíst popis té baterie:Pokud chce fotit uprostřed jezera, tak mu taková baterie zajisté velmi dobře pomůže nastartovat člun, kterým dojede doprostřed takového jezera. Pokud Vartu, tak bych snad doporučil jejich Dual Purpose řadu, ale Professional Starter vhodná určitě není.Baterie VARTA Professional Starter byla vyvinuta speciálně pro startování lodních motorů všech typů. Je schopna zajistit dlouhodobé napájení energií na vysoké úrovni a poskytovat tak trvale vynikající výkon bez nutnosti údržby.
Hlavní přednosti
Ideální pro malé čluny s přívěsnými motory
Výjimečný výkon při startování za studena
Vysoce spolehlivá
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Nejspíš se mýlíš Bille, na webu Varty mají dvě samostatné sekce:
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... al-purpose
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... al-starter
Nascarpone: Dobře, tak to napíšu jinak: Je spousta mnohem vhodnějších baterií, než ta Varta, kterou sis vybral
Milane, já jsem napsal, proč není vhodná, není to trakční baterie
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... al-purpose
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... al-starter
Nascarpone: Dobře, tak to napíšu jinak: Je spousta mnohem vhodnějších baterií, než ta Varta, kterou sis vybral
Milane, já jsem napsal, proč není vhodná, není to trakční baterie
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: Autobaterie
Ale Vartu dual purpose používá spostu lidí a není to špatná volba - zvláště pro vyšší kapacitu:
PROFESSIONAL STARTER je zhruba 200 cyklů při vybíjení na 50% DOD (depth of discharge = hloubka vybití). Klasické startovací autobaterie mají zhruba 80 - 100 cyklů.
https://www.battery-import.cz/dual-purp ... 2v--lfs95/
Deep cycle je úplně stejná:
Životnost trakčních baterií VARTA PROFESSIONAL DUAL PURPOSE je zhruba 200 cyklů při vybíjení na 50% DOD (depth of discharge = hloubka vybití). Klasické startovací autobaterie mají zhruba 80 - 100 cyklů.
https://www.battery-import.cz/dual-purp ... 2v--lfd60/
Tebou navrhovaná baterie je samozřejmě lepší: Životnost : zhruba 700 cyklů / 50% d.o.d.
Ale je to otázka poměru výkon/cena. A když člověk uprostřed jezera potřebuje nastartovat...
PROFESSIONAL STARTER je zhruba 200 cyklů při vybíjení na 50% DOD (depth of discharge = hloubka vybití). Klasické startovací autobaterie mají zhruba 80 - 100 cyklů.
https://www.battery-import.cz/dual-purp ... 2v--lfs95/
Deep cycle je úplně stejná:
Životnost trakčních baterií VARTA PROFESSIONAL DUAL PURPOSE je zhruba 200 cyklů při vybíjení na 50% DOD (depth of discharge = hloubka vybití). Klasické startovací autobaterie mají zhruba 80 - 100 cyklů.
https://www.battery-import.cz/dual-purp ... 2v--lfd60/
Tebou navrhovaná baterie je samozřejmě lepší: Životnost : zhruba 700 cyklů / 50% d.o.d.
Ale je to otázka poměru výkon/cena. A když člověk uprostřed jezera potřebuje nastartovat...
No u prodejců je označená jako trakční. Je to dual purpose - takže je polotrakční. Ale úsměvné je říct "PROFESSIONAL STARTER" ne a "Dual Purpose" ano.hades píše:Milane, já jsem napsal, proč není vhodná, není to trakční baterie
Naposledy upravil(a) Bill dne 18. 06. 2019, 10:03, celkem upraveno 2 x.
M:736 750 113