Dělal jsem nový kabel na napájení EQ6, protože originální kabel má moc velký odpor a může "zlobit". Chtěl jsem použít konektor s pojistkou - sice montáž má určitě vlastní jištění, ale baterie taky není levná záležitost. Že to může být problém jsem tušil, ale problémy se mají řešit. Nicméně že je ten konektor s pojistkou až taková sračka, to jsem teda nečekal. Odpor kabelu + konektoru do montáže cca 80mO, odpor pružinky, která tlačí pojistku a přes kterou teče proud (!) 150mO a odpor vlastní pojistky 100 mO. Takže ztráty v autokonektoru jsou 3x vyšší, než celý zbytek kabelu a druhý konekor. Hlavní problém byla ta pružinka - rozhodl jsem se použít řešení, které se používá u uhlíků v motorech - vnitřkem pružinky vede lanko, kterým teče proud.
Jako držák pružinky jsem použil plíšek z původní pojistky (kterou jsem při testech zničil) do které jsem připájel lanko a nacpal pružinku. Protože při pájení cím vzlíná do lanka a to ztvrdne, nakonec jsem plíšek od pojistky provrtal a připájel zvenčí (na obrázku je první verze)
Pak je třeba lanko trošku stočit, připájet na plíšek, který tvoří kontakt a doraz pojistky a vše narvat do původního konektoru.
Nakonec se mi podařilo najít i pojistku, která měla oproti originální minimální odpor. Výsledný odpor celého kabelu s konektory a pojistkou je do 150 mO, což je ještě akceptovatelné (2A při rychlém najíždění = úbytek 0.3V)
Už chápu, proč ty konektory všichni tak nesnášejí :-X
Bill
Úprava autokonektoru pro napájení EQ6
Úprava autokonektoru pro napájení EQ6
M:736 750 113
Úprava autokonektoru pro napájení EQ6
Hele tak tohle jsem řešil loni a dopadlo to tak, že jsem autokonektor ufiknul a místo něj dal do rozvodné krabičky tusamu zásuvku, co má montáž. Od té doby je klid, protože jinak tam byl vždy po čase přechodový odpor (ve vlhkém prostředí noci se člověk korozi nevyhne, asi jsem neměl kvalitní zásuvku) a montáž při rychlém chodu blikala.
A pro majitele HEQ5 - my tam máme ještě jednu vychytávku,drát z montáže vede "do vrchu" a pak hned dolu, takže už se mi už lehce ukroutil vodič a začala se montáž občas při některých pozicích vypínat. Takže ufiknout i kabelový konektor vedoucí do montáže a nahradit úhlovým (který jsem nesehnal, takže vyřešil ovázáním konektoru a kusu kabelu vázacím drátem, který zabrání lámání vodiče za konektorem)
A pro majitele HEQ5 - my tam máme ještě jednu vychytávku,drát z montáže vede "do vrchu" a pak hned dolu, takže už se mi už lehce ukroutil vodič a začala se montáž občas při některých pozicích vypínat. Takže ufiknout i kabelový konektor vedoucí do montáže a nahradit úhlovým (který jsem nesehnal, takže vyřešil ovázáním konektoru a kusu kabelu vázacím drátem, který zabrání lámání vodiče za konektorem)
Libor Brodský
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II
HEQ5, ED80/600, Canon 350D, QHY5L-II
Úprava autokonektoru pro napájení EQ6
Já zas řešil napájecí konektor v montáži.Začal vynechávat,tak jsem to rozdělal,přepájel +kolík v plošňáku.Zadělal,zlepšilo se to o 80%,ale to nebylo všechno.Dopídil jsem se na GES elektro,že ten konektror má ropínací kontak.Tak jsem to důkladně prostříkal kontoxem a je pokoj.Pro jistou jsem vedle kontrolky vypáchal M4 závit,šroub a zaaretoval el. páskou.Sice mě u toho vrtání bolelo u srdce,ale je to zajíštěný proti vytržení a vyoseni! To bylo zkažených pozorování!Dva dny nic a potom pic.Viz.fotky na www. astro galerie... položka v seznamu 92-plíhal miloš
http://www.astro.cz/galerie/main.php
http://www.astro.cz/galerie/main.php
Mont.HEQ6PRO,newton gs600 200/800,Mak 125/1500,can.450d.can.40D mod.sky wather 70/700,domeček 2,5*4.5m.Tady:
http://www.astro.cz/galerie/v/uzivatele/mplihal
http://www.astro.cz/galerie/v/uzivatele/mplihal