napájení 6V + 12V + 18V
- pedrosanchez
- Příspěvky: 602
- Registrován: 01. 04. 2017, 12:00
- Věk: 43
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Lze řešit napájení montáže tak, že vede kabel ze zásuvky autozapalovače a motor běží na neutrál? Tím si přeci autobaterii nevyflákám a odjedu..
SW 203/1000, EQ6-R synscan goto, Canon EOS 450D mod., DBK 21AU618.AS, QHY-5 II, ZWO ASI 224 MC
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Pokud máš baterku v pořádku tak odjedeš bez problémů. Když bych předpokládal typický proud 1A při siderickém pohybu a baterii kapacity 40Ah, tak bys potřeboval 40 hodin, abys ji úplně vybil. Když budeš pozorovat 5-10 hodin, nemáš se čeho bát.
Výpočet je orientační, neznám přesné paramerty tvé sestavy a baterie
Výpočet je orientační, neznám přesné paramerty tvé sestavy a baterie
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Jasně. Ale motor má spotřebu tak 0.7l/hodinu. Když to vynásobíš hodinami a cenou benzínu nebo nafty...pedrosanchez píše:Lze řešit napájení montáže tak, že vede kabel ze zásuvky autozapalovače a motor běží na neutrál? Tím si přeci autobaterii nevyflákám a odjedu..
Pokud by jsi ale chtěl startovat občas, tak to může při nastartování resetovat montáž. Řešení může být menší bateri nabíjená přes diodu z auta. Asi by bylo fajn, aby to aspoň v létě vydrželo bez nastartování...
Taky si zkontroluj, zda se dají vypnout světla/denní svícení ap.
M:736 750 113
- pedrosanchez
- Příspěvky: 602
- Registrován: 01. 04. 2017, 12:00
- Věk: 43
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Hades: Děkuji ti za odpověď, máš pravdu, podívám se do auta jakou tam mám baterku (Ah) a vlastně bych se měl i podívat kolik si bere má montáž EQ5. Byl bych venku 2-3 hoďky, ačkoliv se mi moc nelíbí představa, že by celou dobu běžel motor.
Bill: Spotřebu mám samozřejmě taky na mysli, aby to opakovaně bylo rentabilní. Jak vás tady čtu, máte trakční baterie 70-90 Ah. Já jsem vznesl dost komplikovaný dotaz na toto téma ve vláknu Autobaterie, ale zatím mi tam nikdo neodpověděl. Těch možností je evidentně více a pro mé občasné výjezdy bych snad nemusel mít tak nabušený zdroj...
Bill: Spotřebu mám samozřejmě taky na mysli, aby to opakovaně bylo rentabilní. Jak vás tady čtu, máte trakční baterie 70-90 Ah. Já jsem vznesl dost komplikovaný dotaz na toto téma ve vláknu Autobaterie, ale zatím mi tam nikdo neodpověděl. Těch možností je evidentně více a pro mé občasné výjezdy bych snad nemusel mít tak nabušený zdroj...
SW 203/1000, EQ6-R synscan goto, Canon EOS 450D mod., DBK 21AU618.AS, QHY-5 II, ZWO ASI 224 MC
Re: napájení 6V + 12V + 18V
EQ5 bude mít malý odběr. To asi není třeba řešit. Jenom je třeba v zimě občas zkontrolovat/nabít baterii v autě.
Horší je noťas - moje stará obluda žere okolo 3A se zapnutou analýzou snímků. Ale novější noťas vydrží pravděpodobně s interní baterií.
Horší je noťas - moje stará obluda žere okolo 3A se zapnutou analýzou snímků. Ale novější noťas vydrží pravděpodobně s interní baterií.
M:736 750 113
Re: napájení 6V + 12V + 18V
EQ5 (bez GOTO) vydrží na malou gelovou baterii 12V/7Ah (používanou např. v UPS) běžet déle než jednu noc. Musí k tomu být ještě měnič na 6V.
- pedrosanchez
- Příspěvky: 602
- Registrován: 01. 04. 2017, 12:00
- Věk: 43
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Hm, já jsem si tam právě chtěl píchnout do autozapalovače i rozbočovač na USB, takže bych pak napájel i noťas, ale asi si ho pro začátek přednabiji doma a ty 2-3 hoďky by měl vydržet.
SW 203/1000, EQ6-R synscan goto, Canon EOS 450D mod., DBK 21AU618.AS, QHY-5 II, ZWO ASI 224 MC
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Kolega má EQ5 GoTo. Takže určitě ne malý odběr jako u EQ5 s motory. . Takže zase 1A, + NB, + dá-li se kamera s chlazením +ohřívací pásek, , tak za 4-5 hodin vyčerpá z baterky 1/2 kapacity a při -10°C nikam určitě neodjede. A určitě nebude prvnímBill píše:EQ5 bude mít malý odběr. To asi není třeba řešit. Jenom je třeba v zimě občas zkontrolovat/nabít baterii v autě.
.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Tak to beru zpět. HEQ5/EQ6 mají okolo 0.8A - takže to bude asi podobné.MilAN píše:Kolega má EQ5 GoTo. Takže určitě ne malý odběr jako u EQ5 s motory.Bill píše:EQ5 bude mít malý odběr. To asi není třeba řešit. Jenom je třeba v zimě občas zkontrolovat/nabít baterii v autě.
.
No výhodou je vyvýšené stanoviště nebo kolega se startovacími kabely (obojí úspěšně otestováno )MilAN píše: a při -10°C nikam určitě neodjede. A určitě nebude prvním
Pak je tady ještě jedná možnost - ale pozor na elektronickou uzávěrku diferenciálu
https://youtu.be/_0naTvrigBY
M:736 750 113
Re: napájení 6V + 12V + 18V
No jo, starého Formana klidně pustím s kopce, ale ty počítače na 4 kolech tohle moc nemilují
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: napájení 6V + 12V + 18V
pedro: Mám trakční baterii 39Ah, včera jsem jí napájel HEQ5 (0,72A), vyhřívání refraktoru (0,12A) a fokusér (nežere skoro nic, protože je většinu času vypnutý). Napětí přímo na baterii po tříhodinovém provozu nekleslo ani o desetinu. Ta bateri stála pod 3 tisíce. Pro tvé účely by klidně stačila i poloviční, možná třetinová kapacita. To prozatím, do budoucna by to chtělo větší.
William Optics FluoroStar 110, AFR-IV, ASI533MM Pro, EQ-6 R, Berlebach Planet, SVBony SV305M Pro, Intel NUC, DeepSkyDad AF3 a pár dalších kravin vlastní výroby
Astrofotky
Astrofotky
- pedrosanchez
- Příspěvky: 602
- Registrován: 01. 04. 2017, 12:00
- Věk: 43
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Milan, Bill: Jej, o takové riskantní akce, abych neodjel, moc nestojím. Mám tu jedno takové vytipované místo a tam kdybych s autem vytuhl, tak mě nikdo nenajde, leda divočák nebo myslivec.
Jinak abych to správně pochopil, i když běží motor, mohu výrazně vyčerpat autobaterii (napájením EQ5 goto prostřednictvím zásuvky v autozapalovači po dobu cca dvou hodin v -1°C)? Sice se mi tento způsob nezamlouvá, ani ne tak z důvodu, že bych "projel" dva litry benzínu, jako spíše, že to smrdí a je to poněkud neekologické. Ovšem v autě se lze ohřát...
Hades: Děkuji Ti moc. Já bych zatím vážně napájel jen montáž...., ale vzal bych si k tomu kabelu s krokosvorkami i rozbočovač (2x autozapalovač zásuvka, 2x USB) a časem by max. přibyl noťas nebo vyhřívání (včera jsem pozoroval cca 2h a mám pocit, že sekundár se ještě nemlžil, mám rosnici z karimatky, nefénoval jsem), jinak mě nic už nenapadá. Porozhlédnu se po trakční autoberii cca 20 Ah a příslušenství a budu moci uzavřít téma napájení.
Jinak abych to správně pochopil, i když běží motor, mohu výrazně vyčerpat autobaterii (napájením EQ5 goto prostřednictvím zásuvky v autozapalovači po dobu cca dvou hodin v -1°C)? Sice se mi tento způsob nezamlouvá, ani ne tak z důvodu, že bych "projel" dva litry benzínu, jako spíše, že to smrdí a je to poněkud neekologické. Ovšem v autě se lze ohřát...
Hades: Děkuji Ti moc. Já bych zatím vážně napájel jen montáž...., ale vzal bych si k tomu kabelu s krokosvorkami i rozbočovač (2x autozapalovač zásuvka, 2x USB) a časem by max. přibyl noťas nebo vyhřívání (včera jsem pozoroval cca 2h a mám pocit, že sekundár se ještě nemlžil, mám rosnici z karimatky, nefénoval jsem), jinak mě nic už nenapadá. Porozhlédnu se po trakční autoberii cca 20 Ah a příslušenství a budu moci uzavřít téma napájení.
SW 203/1000, EQ6-R synscan goto, Canon EOS 450D mod., DBK 21AU618.AS, QHY-5 II, ZWO ASI 224 MC
Re: napájení 6V + 12V + 18V
No, tu 20Ah baterku bych si ještě rozmyslel. Ona za -10°C rychle kapacitu ztrácí, ten odběr už nebudeš mít moc malý a montáž nemá vůbec ráda snížení napětí. Samozřejmě, teď tito stačí.
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Pokud je dostatečné napětí pro elektroniku - což si myslím, že nějakých >10V musí stačit, tak je problém jenom s rozvody. Nesmí se dát moc nízká rychlost a prudce pustit spojku, aby nepřeskočil řemen (pokud má auto rozvodový řemen). Jinak si nemyslím, že je v tom nějaký problém...MilAN píše:No jo, starého Formana klidně pustím s kopce, ale ty počítače na 4 kolech tohle moc nemilují
Já takhle auto startuji vždy, když stojím na kopci - ani by mě nenapadlo použít startér. Ale nevím, jak je to s auty bez klíčku a samozřejmě s automatem to taky nepůjde.
M:736 750 113
Re: napájení 6V + 12V + 18V
Pokud máš nastartováno, tak nic nevybíjíš. (Jenom nádrž ) Výkon alternátoru ve vyšších otáčkách je aspoň 1kW. I na volnoběh by měl dát několik ampér. Novější auto si při větším zatížení přidá plyn - ale to až pokud zapneš vyhřívaní skel, sedadel ap.pedrosanchez píše: Jinak abych to správně pochopil, i když běží motor, mohu výrazně vyčerpat autobaterii (napájením EQ5 goto prostřednictvím zásuvky v autozapalovači po dobu cca dvou hodin v -1°C)?
M:736 750 113